De heren in kwestie
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eas_Mon schreef:Bij ons rammetje toen de tijd is alles verwijderd. Alles was goed gegaan.
Op gegeven moment na controle rondje lag hij er erg slecht bij, bloeding gehad en da met spoed laten komen.
Hij was meer dood dan levend op dat moment, lag slap op de grond, echt vreselijk en we dachten dat hij zo weg zou glippen. Da heeft hem uiteindelijk gelukkig kunnen helpen en hij stond weer op vier pootjes dat hij weg ging!
KimD schreef:Ik geloof niet dat het pijn doet, het knelt gewoon af, en sterft af. Net zoals stukjes staart, op een tepel of iets dergelijks.
Ongemak, waarschijnlijk wel, maar niet meer ongemak dan de stress van het vangen, narcose, castreren, hechten etc.
KimD schreef:Ik geloof niet dat het pijn doet, het knelt gewoon af, en sterft af. Net zoals stukjes staart, op een tepel of iets dergelijks.
Ongemak, waarschijnlijk wel, maar niet meer ongemak dan de stress van het vangen, narcose, castreren, hechten etc.
Ailill schreef:Dat mensen nog v.d. elastiekjes zijn, bizar.
Jessix schreef:Ailill schreef:Dat mensen nog v.d. elastiekjes zijn, bizar.
Nou inderdaad...Ook altijd bijzonder vreemd dat zoiets bij landbouwdieren wel zou kunnen, maar niet bij je hond, kat, paard...
Je zou het voor de grap eens bij jezelf uit moeten proberen om te ervaren hoeveel "ongemak" het geeft. Bindt maar een elastiekje om je eigen tepel, of vooruit om je pink. Denk echt dat je wel meer ervaart dan wat ongemak.
KimD schreef:Ga je dit nu werkelijk met een vinger vergelijken?De boer waar dit was heeft het bij zijn eigen pink ook gedaan en er gewoon mee doorgewerkt. Hij vond het de eerste paar dagen wat vervelend aanvoelen (ging tintelen natuurlijk), maar niet pijnlijk. Op aandringen van zijn vrouw is hij na 1,5 week naar de huisarts gegaan. Zijn topje is geamputeerd.