Hypoallergene kattensnoepjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hypoallergene kattensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:47

Omdat mijn kat op dit moment op een streng hypoallergeen dieet staat (uitsluiten, kijken of zijn gezondheid hiervan verbetert etc) mag hij even echt niks anders dan zijn brokjes en zijn natvoer. Hij vindt beide niet bepaald denderend om te eten, al eet hij het wel dankbaar, en ik merk dat ik het ook wel mis om hem gewoon even iets te kunnen geven als hij bij ons op de bank zit.

Zijn er mensen op Bokt die hier ervaring mee hebben en weten wat voor hypoallergene snoepjes hij zou mogen? Hij staat op Anallergenic van Royal Canin en blikjes Trovet horse als natvoer. Om dus maar aan te geven dat het echt heel hypoallergeen moet en niet de snoepjes die in de winkel liggen alszijnde 'hypo'. Iemand een idee?

Freya6

Re: Hypoallergene kattensnoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:49

Ik zou het niet doen, want dan kun je niet meer uitsluiten. Gewoon even de rust erin met alleen het voer. (ik zou zelfs even alleen 1 soort voer kiezen). Mijn kat kan na een tijd HA voer nu weer een ander soort voer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:50

Freya6 schreef:
Ik zou het niet doen, want dan kun je niet meer uitsluiten. Gewoon even de rust erin met alleen het voer. (ik zou zelfs even alleen 1 soort voer kiezen). Mijn kat kan na een tijd HA voer nu weer een ander soort voer aan.

Heb je gelijk in hoor, en die rust wil ik hem ook absoluut geven. De trovet krijgt hij om de dag en dat is puur omdat hij iets nodig heeft om zijn probiotica en psylliumkorrels door te mengen. Hij eet helaas natgemaakte brokjes niet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:11

Heeft trovet geen hypoallergene snoepjes? Heb hier nog een zakje staan maar weet zo even niet welke dat zijn.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:23

Mijn kat krijgt ook uitsluitend dieetvoer, is een nierpatientje dus wel anders.
Wat ik doe om haar toch een snoepje te geven is een spelletje maken met een paar brokjes of die gewoon geven van haar dieetvoer.
Zelf heb ik een klein potje staan met wat brokjes apart, over haar normale voer krijgt ze ook medicatie, hierdoor weet ze dat ze wat extra's krijgt.