Kat met bult op poot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Kat met bult op poot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:48

Help...

Mijn kat heeft sinds een paar dagen een flink aanwezige bult op z'n poot. We zijn ermee bij de DAP geweest en hebben Vetaderm meegekregen, maar het lijkt niet veel beter te worden. Bult was eerst roze, maar wordt nu rood en voelt niet warm. DA heeft met een holle naald gekeken of er iets uit wou komen, maar dat was niet het geval. De bult is niet groter geworden.

Iemand hier enig idee van? Ik heb hier twee foto's maar de kat in kwestie is erg beweegelijk...

Maandag gaan we terug naar de DAP, maar ik wil graag meer vragen kunnen stellen. Vandaar het topic.

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Re: Kat met bult op poot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:45

Kan er geen teek oid gezeten hebben?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:49

Zo begon bij onze kat een tumor daar...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 11:50

We wonen op de 9e verdieping van een flat en ze komen nooit buiten (anders dan het balkon). Dus een teek lijkt me niet aannemelijk. Ook is hij elke dag in handen.

Ik ga eens vragen naar een tumor, is ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ze er met de naald niks uithaalde. De bult is wel los van de ondergrond, dus het zit echt in of onder de huid. Niet het bot of de spieren.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:33

Molfre schreef:
We wonen op de 9e verdieping van een flat en ze komen nooit buiten (anders dan het balkon). Dus een teek lijkt me niet aannemelijk. Ook is hij elke dag in handen.

Ik ga eens vragen naar een tumor, is ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ze er met de naald niks uithaalde. De bult is wel los van de ondergrond, dus het zit echt in of onder de huid. Niet het bot of de spieren.

Was bij onze ook los, dierenarts zag niet echt de ernst er van in totdat hij van buiten kwam en het opengebarsten was..toen is hij meteen in geslapen. Ik praat overigens wel over 20/25 jr terug.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 08:54

Semi goed nieuws. Ik was maandag opnieuw bij de dierenarts en ze hebben me AB meegegeven. Ze vermoeden sowieso een fikse ontsteking met mogelijk een tumor, maar ze kunnen niet op een tumor testen als er een enorme ontsteking omheen zit. Morgen dus een nieuwe afspraak en dan worden er cellen afgenomen uit de plek.

De plek is nu ter grootte van een euro munt. Gelijk verwijderen wou de DA dus niet, omdat het terug bij elkaar zetten van de huid een grote uitdaging wordt.