Mijn hond vind het geweldig om zijn bal te apporteren. Nu wist ik al wel dat tennisballen niet zo goed zijn voor het gebit, vandaar dat we dus enkel de bal gebruikten met het apporteren en na het spelletje werd de bal ook weggenomen. Vandaag kreeg hij echter een gebitsbehandeling en bleek toch dat er enkele tandjes wat afgesleten waren, wss van de tennisbal. Het was nog geen ramp, maar we moesten het toch in het oog houden.
Nu ben ik dus op zoek naar andere ballen die wel in mijn werparm passen maar niet schadelijk zijn voor het gebit. En ook niet direct stuk gaan.
Chuck-it’s! Wij hebben meerdere maten maar maat M past in een werparm. Ze zijn wel een stuk duurder dan een gewone tennisbal, wij kopen ze altijd bij Zooplus
Het gebit is er toch om te gebruiken? Maak mij er geen seconde druk om dat die tanden slijten. Mijn 2de boxer had stompjes toen hij zelf oud en op was. Alles had zijn dienst bewezen Mijn huidige herder is 2,5 jaar en idd zijn tanden slijten best maar balbal (bijnaam) is verzot op alle ballen en tennisballen is hetgeen wat hij het meest vind op straat. Ik pak ballen enkel af als ze geen bal meer zijn.
Overigens ook groot assortiment chuckit ballen hier en daar wordt ook enorm veel mee gespeeld net als TPR ballen met door vrouwtje kapot gemaakte piepertje er in. Momenteel ligt hij uit te hijgen tussen 2 knuffels haha eigenlijk vind hij alles wel best. De bende (6) hier spelen hele dagen en er zal vast wel meer slijtage veroorzaken
ChristaMoor
Geplaatst: 25-06-19 06:21
Wij hebben een massieve bal (Jive?) met sleuven, zodat hij bij het werpen niet gewoon rechtdoor stuitert. Wanneer de hond de bal kapot krijgt, krijg je éénmalig een nieuwe. Onze hond heeft nu haar tweede bal al vier jaar. De eerste is ze kwijt geraakt in wrs. een konijnenhol. Ballen blijven drijven, passen in een werpstok. Ze zijn alleen wel wat zwaar om te werpen, maar met een kleiner werpstok hef je dit op.
Dit ook op advies van de da om geen tennisballen meer te gebruiken, op haar vijfde jaar waren haar tanden al behoorlijk versleten. Nu bijna 10 en tanden blijven goed, op normale slijtage na uiteraard.
moonsparkle
Geplaatst: 25-06-19 06:51
Stuitert die Chuck it ook? Mijn hond is verzot op tennisballen maar ja hij wordt bijna 10 en vooral zijn hoektanden zijn erg afgestompt. Als het niet rolt of stuitert vindt hij het niet leuk
Nagini
Geplaatst: 25-06-19 07:01
Ik heb chuck its. Favoriet hier. De glow in the dark was wel snel kapot. De andere gaan al tijden mee.
Kan me ergens niet voorstellen dat een bal meer slijtage geeft dan een goed bot knagen trouwens.
bcd94
Geplaatst: 25-06-19 07:04
moonsparkle schreef:
Stuitert die Chuck it ook? Mijn hond is verzot op tennisballen maar ja hij wordt bijna 10 en vooral zijn hoektanden zijn erg afgestompt. Als het niet rolt of stuitert vindt hij het niet leuk
Ik ben ook zeer tevreden over de Chuck it. Ze zijn wel wat duurder maar ze gaan hier wel lang mee. En veel minder slijtage! Mijn oudje speelde eerder altijd met tennisballen, dat zag je duidelijk aan zijn hoektanden. Ik heb nog een hond van nu bijna 4 jaar en die is echt ballen verslaafd maar is nog helemaal heen slijtage zichtbaar, die heeft eigenlijk altijd Chuck it ballen gehad. Heel af en toe is even met een tennisbal maar hier willen ze eigenlijk helemaal heen tennisballen meer, ze kiezen altijd de Chuck it.
Je hebt wel verschillende balletjes van Chuck it, ik vind de gewone oranje het fijnst, de rest is sneller kapot. Als je maat M neemt past ie ook gewoon in een normale ballengooier voor tennisballen.
speurneusc
Geplaatst: 25-06-19 07:53
oude sok om de tennisbal heem, past ie nog mee in de werparm ook
En ook zo'n tennisbal van Kong met een touwtje aan. De vorige is anderhalf jaar met intens gebruik meegegaan. Toen was de bal eigenlijk in 2 gescheurd en hebben we maar een nieuwe besteld. Voordeel is dat je dan ook geen werparm meer moet meenemen, maar enkel de bal. Deze bestellen we via Zooplus.
Hier ook fervent Chuck it gebruiker, mijn hond is er echt verslaafd aan haha. Zie veel honden die bijna geen hoektanden meer overhebben van tennisballen, die dingen fungeren als een soort vijl op de hoektanden. Mijn rottie heeft nog prachtige tanden doordat ie al z'n hele leven Chuck its heeft, heb de gewone oranje altijd, en dan de L om mee rond te wandelen en de M om mee te zwemmen. Nog nooit 1 stuk gegaan.
Anoniem
Geplaatst: 25-06-19 16:01
Mijn hond heeft ook een chuckit (ze heeft hem ooit in het bos gevonden onder een grote struik ) Bevalt wel heel goed! Het is de enige bal waar mee ze wil apporteren.
dierenfan
Geplaatst: 26-06-19 13:23
Hier vinden niets aan die stevige oranje met blauwe chuckit bal. Alle andere varianten wel en vooral de glow die wat softer is, is zwaar favoriet