Anti-vlieg voor neus hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Anti-vlieg voor neus hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 16:38

Mijn lieve lobbes woont tegenwoordig 24/7 op stal omdat ze het hier fijner vind dan in huis (is een buitenlandhond en is nooit geen binnen gewend geweest).
Ze vermaakt zich echt heerlijk hier op stal, alleen de vliegen zijn dramatisch -O-

Vreten de randjes van haar oor op en ze gaan boven op dr neus zitten en bijten zo hard dat ze elke keer bloeddruppeltjes op haar neus heeft zitten :(:)
Ik wil niet zomaar van alles op haar lijf gaan smeren, geen idee of ze dit eraf likt oid.

Op de randjes van haar oren zou ik nog sudocreme kunnen smeren denk ik?
Maar boven op haar neus likt ze er alles waarschijnlijk zo van af en of dat nou goed is?..

Heeft iemand tips om haar een beetje vliegvrij te houden?

overigens wordt ze in de gaten gehouden met deze hitte. Heeft voldoende schaduw, windplekken, water en ik kom minstens 4x per dag om haar buik af te koelen en haar koelmat opnieuw in de schaduw te leggen :)

Dank :D
Afbeelding

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:46

Buitenland in combinatie met deze klachten zou ik toch leishmania laten checken, zelfs al was ze negatief toen je haar kreeg.

Daarnaast is vectra 3 d ook een repellent, die zorgt ook voor afweer tegen de vliegen en muggen.

Duhelo

Re: Anti-vlieg voor neus hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:11

pipetje vectra 3 D zou idd moeten werken.

Nog eens testen zou ik ook geen overbodige luxe vinden, als ik me het goed herinner had ze in het begin wat lusteloosheidsklachten, ik denk dat ik het toen ook eens geopperd had maar dat ze getest was erop?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 20:42

dioni schreef:
Buitenland in combinatie met deze klachten zou ik toch leishmania laten checken, zelfs al was ze negatief toen je haar kreeg.

Daarnaast is vectra 3 d ook een repellent, die zorgt ook voor afweer tegen de vliegen en muggen.

Ze is al meerdere keren getest hier op.
Haar oren zijn alleen stuk als er vliegen zijn, de rest van het jaar niet.
Op haar neus zijn het echt puur vliegenbeten. Verder heeft ze geen klachten :)

Duhelo, de lusteloosheid kwam puur alleen door het binnen zijn. Buiten is ze heel actief en extreem vrolijk <3

Ik ga eens kijken naar de vectra 3 D!