Cavia met schurft: beter spray of pipetje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Cavia met schurft: beter spray of pipetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 00:29

Sinds een paar weken heb ik een heel leuk jong dametje, nu lijkt het erop dat ze schurft heeft |( . Rond haar ene oogje.
Ik heb nu deze twee dingen besteld:
https://www.medpets.nl/beaphar+anti+schurft/?gclid=EAIaIQobChMIxpPx77SA4wIVczPTCh1GbwHDEAQYAiABEgIeg_D_BwE
https://www.medpets.nl/beaphar-anti-parasiet-knaagdier/?gclid=EAIaIQobChMInKPoodKA4wIVB7TtCh3h8Q0REAQYASABEgJCl_D_BwE
Die pipetjes wilde ik sowieso bestellen, en nu dan die spray voor de schurft. Maar ik zie dat het dezelfde werkzame stof heeft.
Ik vraag me af wat er nu beter is om te gebruiken, en of iemand er ervaring mee heeft.
Bedankt!

Yentaah

Re: Cavia met schurft: beter spray of pipetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:33

Wat vervelend, schurft is niet leuk!
Ik heb ervaring met beiden en heb gemerkt dat het met zo’n pipet in 1 of een aantal keer klaar is. Het zit makkelijker goed op de huid. De spray duurde langer voor hetzelfde resultaat en het was moeilijker om het goed op de huid te krijgen, omdat al het haar in de weg zit. Ook vonden mijn cavia’s het gevoel van de spray vervelend.
Ik raad dus de pipetjes aan!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 00:43

Ah, top, bedankt voor je reactie!
Ja het schiet niet echt op hier met de cavia's, eerst luizen, toen flink gevochten, eentje terug naar zijn oude huis en de andere laten castreren waarbij van alles mis ging. Een hoop dierenarts bezoekjes de laatste maanden. Hopelijk zijn ze hier snel vanaf.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:08

Als je een grote groep hebt kan je in overleg met de dierenarts ivomec gebruiken.
(druppeltje op de schurftplekken doen, na een weekje herhalen.)

Bij kleinere groepjes kan je stronghold nemen (simpelste is de stronghold kitten tot 2.5 kg. of de grotere pipetten en dan zelf rekenen hoeveel druppels ze nodig hebben per gewicht).

de beaphar hoor ik ook goede ervaringen over, maar zelf nooit gebruikt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 16:02

Duhelo, bedankt voor je reactie. Het zijn er maar twee. Ik heb besloten dat ik de pipetjes van beaphar ga proberen. Mocht het niet werken ga ik alsnog even naar de dierenarts.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:40

Hier gebruikte ik stronghold.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 17:33

Ja dat hoor ik van meer mensen maar kan je niet zonder recept krijgen. Voor mij is het momenteel lastig om naar de dierenarts te gaan ivm gebroken been.