Medium/dierenfluisteraar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:01

anjali schreef:
Er zijn zelfs mensen die zich inbeelden dat zij (mensen) wel een ziel hebben en dieren niet! Dat vind ik helemaal erg. Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.


Nou, dan ben ik heel graag een uitzondering.

Ik heb hersenen, een hart, bloedsomloop, stofwisseling etc wat me laat leven. Mijn karakter is gevormd door DNA, opvoeding, omgeving en het leven.
Meer dan mijn halve familie is overleden en niemand hangt nog om me heen. Dood is weg en klaar. En dat is maar goed ook.

God en dergelijke geloof ik niet in. Prima voor anderen en ik laat mensen in hun waarde, maar leg het een ander niet op.

Heb je wel mensen en dieren zien sterven?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:53

In plaats van je af te vragen wat een ziel eigenlijk is en of die bestaat, kun je je m.i. beter afvragen wat nu eigenlijk de definitie van leven is.

Voor ons mensen is dat misschien (zo zie ik het zelf) ons bewustzijn, maar dat geldt niet voor een plant.
Het bewustzijn kun je zien als iets goddelijks als dat in je denkkader past, wetenschappelijk gezien is het niet meer of minder dan een hersenfunctie. En een plant heeft wel celdeling, maar geen brein, dus ook geen bewustzijn.
Een dier heeft wel bewustzijn, maar dan weer geen besef van de eigen sterfelijkheid. Blijkbaar is het evolutionair gunstig voor de mens geweest om een besef van de eigen sterfelijkheid te ontwikkelen. Nog een interessante vraag is op welk punt van de evolutie dat heeft plaatsgevonden.

Ik sluit me aan bij superpony. Tochzou ik persoonlijk best graag willen geloven in 'er is meer', maar mijn kennis en boerenverstand laten dat niet toe. Om die reden kan ik ook niet in bijzondere gaven en krachten geloven - er is simpelweg geen bewijs voor. Wel zijn er verklaringen te geven waarom er toch genoeg mensen zijn die wel vol overtuiging geloven in bijzondere verschijnselen en krachten. Maar die zijn hier al uitgebreid aan de orde geweest.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:34

Wat ik vooral merk is dat mensen er voor zichzelf veel steun uit halen.

Toen mijn broer onverwacht overleed was dat flink moeilijk..........en nog. Hier zijn mensen gelovig en die halen daar veel steun uit. Ook heb ik wel kennissen die geloven in de hemel of dat overledenen bij je zijn etc etc etc.
Als je dat niet gelooft, zoals ik, kan je behoorlijk anders met het verlies omgaan.

Wij zijn echt veel mensen verloren, maar pas toen en ook door deze omgeving merkte ik dat mensen er vooral veel steun uithalen en het ze helpt met verwerken. Dat vind ik prima, maar voor mij niet.

Of dieren besef hebben van hun sterfelijkheid weet ik niet. Bij een ernstig ongeluk zie je wel dat ze het anders ervaren dan wij bijvoorbeeld.

Ze hebben geen toekomst perspectief en wensen zoals wij. Maar dieren weten bijv wel dat de winter eraan komt en ze eten moeten inslaan. Ze kunnen dus wel plannen en hebben scherpe zintuigen om ze te helpen.

Mensen zouden dat ook kunnen hebben. Kijk naar dove en blinde mensen, hoe goed zij vaak andere zintuigen kunnen ontwikkelen. Maar dat is allemaal te verklaren.

Als je hier vraagt naar werkwijze of echt specifieke voorbeelden, krijg je ze gewoon niet. En nogmaals;, alles klopte is geen sterk argument.....

Dat iemand sceptisch is, is niet per se negatief. Kom met echte voorbeelden en bewijzen en ik sta echt vooraan om er gebruik van te maken.

anjali
Berichten: 15262
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:05

superpony schreef:
anjali schreef:
Er zijn zelfs mensen die zich inbeelden dat zij (mensen) wel een ziel hebben en dieren niet! Dat vind ik helemaal erg. Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.


Nou, dan ben ik heel graag een uitzondering.

Ik heb hersenen, een hart, bloedsomloop, stofwisseling etc wat me laat leven. Mijn karakter is gevormd door DNA, opvoeding, omgeving en het leven.
Meer dan mijn halve familie is overleden en niemand hangt nog om me heen. Dood is weg en klaar. En dat is maar goed ook.

God en dergelijke geloof ik niet in. Prima voor anderen en ik laat mensen in hun waarde, maar leg het een ander niet op.

Heb je wel mensen en dieren zien sterven?

Helaas wel. Ik ben al 65 jaar hoor, dan heb je wel eens wat meegemaakt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:47

Leeftijd zegt niks of mensen wat hebben meegemaakt.

CharleyT
Berichten: 4013
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:21

superpony schreef:
Leeftijd zegt niks of mensen wat hebben meegemaakt.


Nou,.....in ieder geval is de kans groter dat je het nodige meegemaakt hebt als je 60+ bent.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:38

CharleyT schreef:
superpony schreef:
Leeftijd zegt niks of mensen wat hebben meegemaakt.


Nou,.....in ieder geval is de kans groter dat je het nodige meegemaakt hebt als je 60+ bent.


Dat is absoluut niet waar. Hoe langer je leeft, hoe meer tijd om dingen mee te maken ja. Maar dat hoeft dus niet.

Het is voor jonge mensen soms ook heel naar dat mensen denken dat ze nog niks hebben meegemaakt, of ouderen het op hun ervaringen gooien. Aan de buitenkant zie je het niet altijd, dus mensen moeten niet oordelen.

Of je nou 10 bent of 80 het leven zit mee of tegen.

Pien63
Berichten: 177
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:20

We dwalen lekker af van het onderwerp.
Volgens mij zijn jullie het redelijk eens dat jullie het niet eens zijn met elkaar. Prima, het is ook vrij lastig een vegetariër uit te leggen dat een steak lekker is. De meningen liggen te ver uit elkaar, die ga je niet overbruggen in dit topic. Al zou er bewijs geleverd worden dan is het vast toeval of speurwerk op bokt.

Maar wie er in geloofd, prima, ik heb ook een cursus gedaan. Verwachting 0% , score toch wel raak op karakter typeringen. Gewoon van een foto, liggende kat bijvoorbeeld of een konijn. Ik denk wel dat er mensen zijn die dit echt kunnen en daar was TS volgens mij naar op zoek.
Hoop dat ze een serieus persoon heeft gevonden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:25

Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van Zammie.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:56

Ik kan helaas niets bijzonders melden. Ik heb Marleen user appjes gestuurd en na mijn laatste bericht niets meer van haar vernomen. Had ook even wat andere dingen aan mijn hoofd en heb er ook niet meer aan gedacht..

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:16

Jammer. Ik ga er geen conclusies uit trekken hoor, maar het was voor dit topic wel interessant geweest om te vernemen wat er eventueel uit was gekomen.
Hopelijk kom je op een andere manier van je klachten af.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:46

Pien: hoe waren die karaktertrekken dan op voorhand gemeten bij die dieren?

Zammie: zonde. Hoeveel heb je betaald?

Pien63
Berichten: 177
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:51

[quote="poes"]Pien: hoe waren die karaktertrekken dan op voorhand gemeten bij die dieren?

Niks, alleen een naam van het dier en een foto. Bij het konijn voelde ik dat ie een lamme poot achter had, tja. En dat ie eerder met een konijn samen was. Bleek te kloppen, maar echt communiceren daar moet je veel voor oefenen. Bij de katten waar ik de foto’s van het gezien kreeg ik het karakter heel sterk door, bv aandacht vrager of geen mensen nodig hebben. Klopte ook. Tot mijn grote verbazing.
Dus ja, ik geloof dat er mensen zijn die dit sterk ontwikkeld hebben en echt met dieren kunnen communiceren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:59

En wie bevestigde dan dat zo’n kat graag alleen was? Was dat op voorhand genoteerd of werd het pas bevestigd als jij het aangaf?

Pien63
Berichten: 177
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:01

[quote="poes"]Pien: hoe waren die karaktertrekken dan op voorhand gemeten bij die dieren?

Niets, je kreeg een foto en een naam van het dier. Bij het konijn voelde ik dat hij een lamme achterpoot had en eerder met een ander konijn heeft gezeten, bleek te kloppen. Bij foto’s van enkele katten kreeg ik sterk het karakter door. Bv een kat die heel veel aandacht nodig heeft of een andere kat die best zonder mensen kan leven. Dat dit ook nog klopte was tot mijn eigen grote verbazing.

Ik ben ervan overtuigd dat als je hier meer mee gaat oefenen je nog een beter beeld van het dier kan krijgen en dat sommige mensen dat ook echt kunnen.

Sommige mensen noemen het intuïtie en dat is denk ik een betere term. Dat zijn we een beetje kwijt geraakt sinds onze jeugd

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:40

poes schreef:
Pien: hoe waren die karaktertrekken dan op voorhand gemeten bij die dieren?

Zammie: zonde. Hoeveel heb je betaald?

Hebben we het niet over gehad. Moest foto's van mijn rug en knieen naar haar sturen. Ze wilde graag een tijd afspreken en heb haar wat momenten doorgegeven. Daarna niets meer vernomen van haar. Geen idee waarom niet...Ben het zelf door drukte daarna vergeten en door ditmtopic kwam het weer in mijn gedachten. Ik zal nog eens contact met haar maken. Hopelijk kan ze me helpen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:52

Heb je al iets gehoord van Marleen?
Ik kom haar wel actief tegen in andere topics dus raar dat ze niet reageert. Lijkt me toch een mooie kans.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:21

Nee, ook misschien omdat ik nog niets van me heb laten horen. Zal morgen een berichtje sturen als ik het niet vergeet..

Nielojram

Berichten: 7865
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:19

Marleen is niet zo van het reageren op persoonlijk contact, heb ik gemerkt.
Misschien had ik mijn kat moeten laten pb-en.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:41

Maar leg mij dan uit als je hier op Bokt contact hebt en op elkaar reageert etc, waarom moet je dan nog telefonisch contact?
Iemand zou op gevoel toch ook alles moeten aanvoelen zonder appen of iets dergelijks? Zammie heeft toch gezegd er open voor te staan??

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:31

Misschien dat er door de aandacht in dit topic te veel druk op ligt en dat ze bang is dat het daardoor niet lukt? Vanuit haar perspectief bezien kan ik me voorstellen dat dat haar een beetje kopschuw kan maken.

Maar dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar de uitkomst van zo'n reading bij iemand die er echt in alle opzichten sceptisch tegenover staat. Omdat dan het wishful thinking/placebo element wegvalt, of in ieder geval nauwelijks een rol speelt.

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:45

Had al eerder gezegd dat ze dat bij mij ook mag doen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:46

Ze heeft toch zelf voorgesteld dat ze het zou doen? Waarom zou er dan te veel druk op staan?

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:02

Ze mocht bij mij ook. Hier in het topic :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:07

Askja schreef:
Misschien dat er door de aandacht in dit topic te veel druk op ligt en dat ze bang is dat het daardoor niet lukt? Vanuit haar perspectief bezien kan ik me voorstellen dat dat haar een beetje kopschuw kan maken.

Maar dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar de uitkomst van zo'n reading bij iemand die er echt in alle opzichten sceptisch tegenover staat. Omdat dan het wishful thinking/placebo element wegvalt, of in ieder geval nauwelijks een rol speelt.


Dat kan, maar dan ben je dus niet overtuigd van je eigen kunnen.