Medium/dierenfluisteraar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:59

ElskaIsland schreef:
Die ervaring is er, omdat energie de aandacht volgt... (dat is een feit) Iets wat je aandacht geeft, wordt ‘groter’. Als je met al je aandacht en intenties (dit train je) doet, ontstaat zo’n ervaring. Het is een kwestie van goed gegrond/geaard zijn, bij jezelf zijn (haast meditatief) en zo kunnen dit soort mooie dingen ontstaan. En sommige dingen lijken heel toevallig, maar als je dit vaker doet/ermee bezig bent, komen die ‘toevalligheidjes’ ook vaker voor en blijkt het echt geen ‘toeval’. En het is niet te bewijzen, het is de energie. hoe meet je die?


Nu wil ik echt niet zuur gaan doen hoor, maar ben jij toevallig een medium?

Want door het zinnetje; "omdat energie de aandacht volgt (dat is een feit)", insinueer je dus eigenlijk dat energie net als een mens is; want als er nu 1 soort op de planeet is wat idd goed gedijt op aandacht dan is het de mens wel. En ja aandacht kan je trainen en perfectioneren (hoe kan je nog beter de ander in jouw straatje krijgen door de juiste vorm van aandacht b.v.). En dan denk ik ook direct dat het goed gegrond/geaard zijn synoniem is voor uitgekookt en verdomd goed weten waar je mee bezig bent in het hoofd van de ander bedoel ik dan.

Ik ben al sceptisch, maar door zon uitleg raak je mij dus compleet kwijt, dus ik hoop oprecht dat jij geen medium bent, want dit verhaaltje doet je collega's geen goed in mijn ogen.

Omdat energie de aandacht volgt... ik schrik echt van zon opmerking.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:19

Nouja, schrikken ... het is gewoon een beetje vage, onzinnige formulering. Ik vind het wèl pertinent fout als dan vervolgens wordt gesteld dat het een feit is dat energie de aandacht volgt. Want iets is pas een feit als het objectief aantoonbaar is. Dus dat veaagt wel degelijk om bewijs en dan kun je je niet verschuilen achter subjectieve ervaringen en interpretaties, wil je nog enigszins geloofwaardig overkomen.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:24

Nee volgens mij bedoelde ze daarmee dat het een feit is dat je als je iets aandacht geeft dat het groter wordt. En dat is ook zo. Maar dat is ook iets waar ik van schrik als een medium het in deze context vermeld. En dat hoef ik verder niet uit te leggen denk ik?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:52

ElskaIsland schreef:
Die ervaring is er, omdat energie de aandacht volgt... (dat is een feit) Iets wat je aandacht geeft, wordt ‘groter’. Als je met al je aandacht en intenties (dit train je) doet, ontstaat zo’n ervaring. Het is een kwestie van goed gegrond/geaard zijn, bij jezelf zijn (haast meditatief) en zo kunnen dit soort mooie dingen ontstaan. En sommige dingen lijken heel toevallig, maar als je dit vaker doet/ermee bezig bent, komen die ‘toevalligheidjes’ ook vaker voor en blijkt het echt geen ‘toeval’. En het is niet te bewijzen, het is de energie. hoe meet je die?

Je beschrijft hier heel treffend een proces van (zelf)suggestie, in principe een vorm van hypnose.
Je induceert een meditatieve toestand "met al je aandacht en intenties". De ervaringen, de perceptie in zo een geestestoestand produceer je zelf imo, en hebben geen relatie met de realiteit buiten je eigen verbeelding.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:23

neetoch schreef:
Nee volgens mij bedoelde ze daarmee dat het een feit is dat je als je iets aandacht geeft dat het groter wordt. En dat is ook zo.
Je hebt gelijk.

Wat betreft de rest van Elskalslands tekst: ik kan ook heel goed gronden/aarden en ervaar ook regelmatig 'toevalligheidjes', maar dat relateer ik niet aan het bovennatuurlijke. Iedereen ervaart toevalligheden (je denkt na lange tijd weer aan iemand en toevallig belt diegene ineens) en heeft bijvoorbeeld weleens een déja-vu', maar deze zijn volstrekt verklaarbaar: toeval bestaat nou eemaal, en een déja-vu heeft te maken met hoe onze hersenen in het geheugen opgeslagen ervaringen ordenen.

Het werkelijke mysterie schuilt m.i. in onze hersenen. Hoe die werken, daar weten we nog relatief weinig van af.
Ik vind bijvoorbeeld de kracht van het placebo-effect buitengewoon fascinerend, alsmede experimenten van mind-over-body. Ik denk dat we met onze focus en onze gedachten veel meer kunnen dan we denken. Maar daar komt m.i. nadrukkelijk geen magie bij te pas. Denk ook aan zaken als hypnose, meditatie (zie de post van Kuggur hierboven) en mentalisme.

Misschien kunnen we in de toekomst op basis van voorschrijdend wetenschappelijk inzicht en ervaring onze hersenen wel zo trainen dat we onze capaciteiten enorm kunnen vergroten, misschien wel (maar dat is wishful thinking) tot een niveau dat we helemaal geen computers meer nodig hebben ;) :D

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:29

Askja schreef:
neetoch schreef:
Nee volgens mij bedoelde ze daarmee dat het een feit is dat je als je iets aandacht geeft dat het groter wordt. En dat is ook zo.
Je hebt gelijk.

Wat betreft de rest van Elskalslands tekst: ik kan ook heel goed gronden/aarden en ervaar ook regelmatig 'toevalligheidjes', maar dat relateer ik niet aan het bovennatuurlijke. Iedereen ervaart toevalligheden (je denkt na lange tijd weer aan iemand en toevallig belt diegene ineens) en heeft bijvoorbeeld weleens een déja-vu', maar deze zijn volstrekt verklaarbaar: toeval bestaat nou eemaal, en een déja-vu heeft te maken met hoe onze hersenen in het geheugen opgeslagen ervaringen ordenen.

Het werkelijke mysterie schuilt m.i. in onze hersenen. Hoe die werken, daar weten we nog relatief weinig van af.
Ik vind bijvoorbeeld de kracht van het placebo-effect buitengewoon fascinerend, alsmede experimenten van mind-over-body. Ik denk dat we met onze focus en onze gedachten veel meer kunnen dan we denken. Maar daar komt m.i. nadrukkelijk geen magie bij te pas. Denk ook aan zaken als hypnose, meditatie (zie de post van Kuggur hierboven) en mentalisme.

Misschien kunnen we in de toekomst op basis van voorschrijdend wetenschappelijk inzicht en ervaring onze hersenen wel zo trainen dat we onze capaciteiten enorm kunnen vergroten, misschien wel (maar dat is deels hypothese, deels wishful thinking) tot een niveau dat we helemaal geen computers meer nodig hebben ;) :D


Dat dus! Ik vind het ook super interessant en ik denk dat het echt enorm nuttig onderzoek kan zijn! Want ik denk dat er inderdaad heel wat oplichters bij zitten, maar ook mensen die niet beseffen dat wat ze doen niets met energie te maken heeft, maar met het feit dat ze erg veel waarnemen en goed kunnen manipuleren (in de positieve zin). En doordat het onbewust is, wordt het ervaren als een onverklaarbare gave. Maar dat wilt niet zeggen dat het niet te verklaren is, dat wilt enkel zeggen dat het nog niet verklaard is.

Alles kan verklaard worden. Alles heeft een grondslag. Zelfs als er magie bestaat of 'energie' die niet de regels van de fysica volgt zoals wij die kennen, dan nog volgt het wél andere regels. Alles volgt regels, alles heeft een systeem van actie -> reactie en als je de functie kan achterhalen die achter dat pijltje zit, kan je plots heel dat systeem beïnvloeden en controleren.

Elektriciteit was ook ketterij in den beginnen. Wie weet IS er echt iets, maar als niemand het wil onderzoeken, zal het nooit in een netwerk gegoten worden en algemeen gebruikt worden.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:35

Voor mij is die tekst bijna een uitleg hoe je een mens zo ver kunt krijgen dat ze gaan geloven dat "jij" over een gave beschikt. Energie volgt aandacht, hoe meer aandacht hoe groter iets wordt, aandacht kan je trainen, toevalligheden komen dan vaker voor en zijn dan ineens geen toevalligheden meer.

Het is idd wat Kuggur zei ja en dat is helemaal prima, zolang je dat maar bij jezelf houd en het niet gaat proberen te verkopen als een gave en er letterlijk geld voor gaat rekenen. Want dan is het geen hypnose/mentalisme/meditatie/of whatever meer, maar doodgewone mindfuck en kwakzalverij.

Daarom schrik ik hiervan.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:41

Ik snap je, neetoch. Ik ben mee.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:43

essiesilly schreef:
ik denk dat "gelovers" het nut niet inzien van zich te bewijzen of het overtuigen van "sceptici" en daarom dus geen onderzoeken op gaan zetten. Wat heeft het voor zin vraag ik me dan af.

Dat heeft ook helemaal geen nut zolang je genoeg goedgelovige betalende slachtoffers weet te bereiken. Als je als kwakzalver geen tekort aan klanten hebt, waarom zou je dan überhaupt tijd en moeite in fatsoenlijke onderbouwing gaan steken?
En heb je wel graag meer klanten, dan kun je veel makkelijker wat loze of dubieuze claims uiten in een gezelschap van toch al gelijkgestemden. Komt er dan een keer iemand die doorvraagt, dan kun je altijd roepen dat je daar niet op zit te wachten omdat die je handel verpest.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:06

Kuggur schreef:
ElskaIsland schreef:

Energie is perfect meetbaar, daar zijn instrumenten voor.

Inderdaad. En als iemand beweert dat er energieën zijn die je kunt waarnemen en zelfs manipuleren, maar op geen enkele manier kan meten, en waarvan je de effecten op geen enkele manier kan voorspellen ( dat is in de grond de smoes waarme wetenschappelijk gezonde onderzoeksopzetten mee worden vermeden), dan bestaat de betreffende hypothetische energie simpelweg niet.
En de waargenomen fenomenen en effecten hebben een andere oorzaak. Suggestie en placebo effect imo de meest waarschijnlijke.


Dus als de energie niet meetbaar is, bestaat deze niet? Dat is niet zo. Hij is niet te manipuleren, want een dier zegt wat hij wil, dat verzin je niet zelf. Ik zou t zelf eens proberen. Dan zou je ontdekken dat die energie voor 100% bestaat.

Verder is het hier vechten tegen de bierkaai, dus ik laat het hierbij. Als je niet in iets durft te geloven wat níet wetenschappelijk bewezen is (ook al bestaan er steeds meer holistische artsen), dan niet.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:17

ElskaIsland schreef:
Dus als de energie niet meetbaar is, bestaat deze niet? Dat is niet zo. Hij is niet te manipuleren, want een dier zegt wat hij wil, dat verzin je niet zelf. Ik zou t zelf eens proberen. Dan zou je ontdekken dat die energie voor 100% bestaat.

Houd eens een bal omhoog in het zicht van een labrador, en je ziet hoe makkelijk te manipuleren is wat een dier wil. Of toon eens een enigszins konijnvormige knuffel aan een mannetjeskonijn.
Die wil hoef jij echt niet voor ze te verzinnen, maar je manipuleert hem wel. En je neemt hem waar. Vreemde energieën? Neuh, pure chemie in een klompje cellen. Zoals al het leven.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:18

Er zijn genoeg mensen die wel beweren dat dergelijke energieën manipuleerbaar zijn, komen ook in dit topic langs, het genezen op afstand van Marleen en zo.

Tsja, je claim dat dit voor 100% bestaat betekent dat je dit simpelweg zou moeten kunnen aantonen. Zelfs zonder dat je de betreffende energie kan meten ( we laten dan het probleem van die bewering even buiten beschouwing).

Je zou controleerbare waarnemingen kunnen doen, bv een drachtigheidsvaststelling bij merries. Ik neem toch aan dat dergelijke "energie" drastisch anders zal zijn bij een zwanger individu dan één die geen veulen in zich heeft.
Jij zou dus 100% goed moeten scoren bij het vaststellen van wel of geen zwangerschap.

Dit is uiteraard maar een willekeurig voorbeeld, er zijn legio simpele onderzoekjes te ontwerpen waarmee je gemakkelijk je gave, het waarnemen van een onzichtbare, onmeetbare energie ,aan zou kunnen tonen.

En nu ga je ons vermoedelijk uitleggen waarom je je daartoe niet geroepen voelt....

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:23

Kuggur schreef:
En nu ga je ons vermoedelijk uitleggen waarom je je daartoe niet geroepen voelt....

Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd. Er is ook een markt voor kwakzalverij zonder onderbouwing. En zolang je vaag genoeg blijft en niet volledig op de stoel van een (dieren)arts gaat zitten, ben je volstrekt veilig voor welke vorm van tuchtrecht, inspectie of wat voor kwaliteitsbewaking vanuit een beroepsgroep dan ook.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:35

Kuggur schreef:
Er zijn genoeg mensen die wel beweren dat dergelijke energieën manipuleerbaar zijn, komen ook in dit topic langs, het genezen op afstand van Marleen en zo.

Tsja, je claim dat dit voor 100% bestaat betekent dat je dit simpelweg zou moeten kunnen aantonen. Zelfs zonder dat je de betreffende energie kan meten ( we laten dan het probleem van die bewering even buiten beschouwing).

Je zou controleerbare waarnemingen kunnen doen, bv een drachtigheidsvaststelling bij merries. Ik neem toch aan dat dergelijke "energie" drastisch anders zal zijn bij een zwanger individu dan één die geen veulen in zich heeft.
Jij zou dus 100% goed moeten scoren bij het vaststellen van wel of geen zwangerschap.

Dit is uiteraard maar een willekeurig voorbeeld, er zijn legio simpele onderzoekjes te ontwerpen waarmee je gemakkelijk je gave, het waarnemen van een onzichtbare, onmeetbare energie ,aan zou kunnen tonen.

En nu ga je ons vermoedelijk uitleggen waarom je je daartoe niet geroepen voelt....



Ik ben geen wetenschapper, vertel maar hoe.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:42

ElskaIsland schreef:
Ik ben geen wetenschapper, vertel maar hoe.

Heb ik al 4 keer gedaan. De methode die ik voorstel is een betrouwbare testmethode.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:45

Avalanche81 schreef:
ElskaIsland schreef:
Ik ben geen wetenschapper, vertel maar hoe.

Heb ik al 4 keer gedaan. De methode die ik voorstel is een betrouwbare testmethode.


Zo’n zwangerschap zou moeten kunnen. Mijn overleden moeder vertelde dat ik een zoon zou krijgen toen ik pas zwanger was. Dat klopte. 50% kans, maar toch klopte het.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:53

Ok ik had het dus over testen met een testgroep, placebo groep en een controlegroep. Dus hoe je daar een zwangerschap uit haalt is me echt een raadsel :? Je kan op die manier alles testen, inclusief zwangerschappen.

Uiteraard kan het kloppen, de kans is 50/50. Maar je weet pas of iemand echt bijzondere gaven heeft als je een testgroep hebt van 500, een placebo groep van 500 en een controle groep van 500.

De uitkomsten in de placebo- en controlegroep moeten 50% zijn, maar als de testgroep veel hoger scoort, minimaal 90% weet je dat het geen gok is.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:03

Avalanche81 schreef:
Ok ik had het dus over testen met een testgroep, placebo groep en een controlegroep. Dus hoe je daar een zwangerschap uit haalt is me echt een raadsel :? Je kan op die manier alles testen, inclusief zwangerschappen.

Uiteraard kan het kloppen, de kans is 50/50. Maar je weet pas of iemand echt bijzondere gaven heeft als je een testgroep hebt van 500, een placebo groep van 500 en een controle groep van 500.

De uitkomsten in de placebo- en controlegroep moeten 50% zijn, maar als de testgroep veel hoger scoort, minimaal 90% weet je dat het geen gok is.


Ik reageerde op kuggur.

Daarbij is t lastig, omdat die energie beïnvloed kan worden door eigen gevoelens.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:06

Suggestie zou je idd moeten uitsluiten in zo'n proef. Nu kun je dat van je eigen brein natuurlijk niet doen, maar je kan wel het contact tussen de deelnemers in de groepen uitsluiten, plus dat je mensen natuurlijk nooit vertelt in welke groep ze zitten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:54

ElskaIsland schreef:
Zo’n zwangerschap zou moeten kunnen. Mijn overleden moeder vertelde dat ik een zoon zou krijgen toen ik pas zwanger was. Dat klopte. 50% kans, maar toch klopte het.

Dit toont goed aan op wat voor manier je over dit soort zaken denkt. Als toevalstreffer in één enkele anecdote is een kans op succes van 50 % gigantisch groot.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:46

ELskalsland, wat bedoel je precies met dat die energie beïnvloed kan worden door eigen gevoelens? Kun je dan niet net zo goed stellen dat die energie misschien simpelweg bestaat uit, cq bestaat bij de gratie van de individuele emotie of beleving?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:56

Je stelt eerder hierboven: 'Ik zou het zelf eens proberen. Dan zou je ervaren dat die energie voor 100% bestaat'.
Kun je concreet aangeven hoe wij dat zouden kunnen proberen? Bedoel je letterlijk zelf die energie voelen, of een medium/reader inschakelen? Ik wil het best zelf kunnen voelen als jij mij kan uitleggen hoe dat werkt.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:47

Askja schreef:
ELskalsland, wat bedoel je precies met dat die energie beïnvloed kan worden door eigen gevoelens? Kun je dan niet net zo goed stellen dat die energie misschien simpelweg bestaat uit, cq bestaat bij de gratie van de individuele emotie of beleving?


Als je niet goed genoeg gegrond, of onbevooroordeeld bent, kan dat je sessie beïnvloeden.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:50

Askja schreef:
Je stelt eerder hierboven: 'Ik zou het zelf eens proberen. Dan zou je ervaren dat die energie voor 100% bestaat'.
Kun je concreet aangeven hoe wij dat zouden kunnen proberen? Bedoel je letterlijk zelf die energie voelen, of een medium/reader inschakelen? Ik wil het best zelf kunnen voelen als jij mij kan uitleggen hoe dat werkt.


Goed gronden, jezelf beschermen en dan voelen, in gedachten contact leggen met een bepaald dier, even simpel gezegd. Hier gaat veel oefening aan vooraf.
Let wel, je kunt ongewenste gasten krijgen als je jezelf niet goed beschermt. Klinkt mysterieus, maar op deze ‘frequentie’, ga je letterlijk open staan en dat trekt e.e.a. Aan. Ik zeg wel, probeer het, maar ik zou dat wel begeleid doen ivm wat ik hier beschrijf.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:53

Kuggur schreef:
ElskaIsland schreef:
Zo’n zwangerschap zou moeten kunnen. Mijn overleden moeder vertelde dat ik een zoon zou krijgen toen ik pas zwanger was. Dat klopte. 50% kans, maar toch klopte het.

Dit toont goed aan op wat voor manier je over dit soort zaken denkt. Als toevalstreffer in één enkele anecdote is een kans op succes van 50 % gigantisch groot.



Ach, ze beschreef nog meer dingen die het medium niet kon weten... was echt wel treffend.