Marter valt mijn kat aan (of andersom)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Marter valt mijn kat aan (of andersom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 19:52

Sinds enige tijd hadden wij het vermoeden dat er een marter in de buurt is gaan wonen. Tot nu toe had ik daar niet zo'n problemen mee.

2 weken terug had onze kat bijtwonden bij haar staart. Nu is het een 24/7 buiten kat en is ze erg territoriaal dus dacht dat één van de buurtkatten het erf op was gekomen. Wond verzorgt en kat is weer fit. Maar vandaag ontdekte ik dus weer bijtwonden op haar rug. Vannacht had ik wel iets horen schreeuwen (geen kat) maar 1 en 1 is 2, dus waarschijnlijk heeft ze met de marter gevochten (misschien al de 2e keer)

Nu ga ik haar geen plezier doen door haar op te sluiten, maar wil ik haar wel beschermen tegen de marter.

Hebben jullie tips/truc ideeën om ons erf weer veilig voor haar te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:51

Hoe is de tuin ingericht? Zijn er plekken waar een marter zou kunnen rusten?

Riddershow

Re: Marter valt mijn kat aan (of andersom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 22:32

Ik woon op een boerderij... de rest mag je zelf invullen... ;)

Maar hij woont niet bij ons voor zover ik het weet. De keren dat we hem/ haar hebben zien lopen was 200 m verder bij de andere boerderijen.

YMJArabians

Re: Marter valt mijn kat aan (of andersom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:42

Even geleden heeft de kat van de buren gevochten met een marter. Ik hoorde destijds 's nachts een enorm gekrijs (Kat met iets anders). Een aantal dagen later spraken we de buurman en hij gaf aan dat de kat al een paar avonden niet thuis was gekomen. Uiteraard gekeken, maar niet gevonden. Een aantal dagen later is hij thuisgekomen. Doodziek, slepend met zijn achterhand, gillend van de pijn als je al naar hem wees. Twee weken opname met intensieve behandeling. Door de beten was er een bacterie naar binnen gedrongen met alle gevolgen van dien. Het is gelukkig goed gekomen, maar oh oh, wat hing dat dier op het randje.