Soort permanente konijnen paradijs opvang gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eshz

Soort permanente konijnen paradijs opvang gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 00:04

Ik had meerdere konijnen die overdag los lopen op ons erf(manege) en savonds zelf terug gaan naar hun hok van 3x7m. Inmiddels zijn er door ouderdom wat overleden en nu dus ook de een-na-laatste. Er is een 4jr voedster over, die kwam als tijdelijk konijn, had altijd in een hokje van 70cm gezeten en ze is nooit meer opgehaald. Ze is helemaal op haar plek zo los over het erf en door de bosjes en paddocks struinende, maar ik wil eigenlijk ophouden met konijnen houden. Een nieuw vriendje(s) zoeken zie ik niet meer zo zitten, konijn alleen houden is niet eerlijk, in een opvang waar ze gekoppeld wordt en dan op 2x2m bij iemand in de tuin komt maakt haar niet blij. Maarja wat moet je dan?
Ik vroeg me dus af of iemand weet of er een soort konijnen pensioen plek bestaat waar ze lekker los lopen? Zoals met paarden maar dan voor konijnen haha! Ik wil gerust nog tot haar dood voor haar betalen als ze het maar goed heeft..

Iemand ooit van zoiets gehoord? :)

Pino96

Re: Soort permanente konijnen paradijs opvang gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:10

Ik heb geen tips voor je maar ik volg graag, mocht er een van mij de pijp uit gaan, was ik ook niet van plan er weer een bij te nemen. Maar verkopen vind ik weer eng. Liever een soort konijnenrusthuis waarvoor je maandelijks betaald inderdaad. Ik dacht dat ik de enige was die aan zoiets dacht. Ik hoop dat er zoiets bestaat!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 03:02

Je hebt Huize Pluis. Die vangen ook konijnen op voor als je er niet meer voor kan zorgen. Zijn hele lieve mensen die goed voor hun konijnen zorgen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:21

Is er een kinderboerderij of een park met dieren in de buurt? Ik weet dat in Leeuwarden een parkje is waar de konijnen 24/7 beschikking hebben over een groot land met geiten etc en ze kunnen naar binnen wanneer ze willen. Geen idee of hij/zij opvang aanneemt maar dat zou je kunnen proberen.

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 11:35

Veel kinderboerderijen zitten al met een overschot wat er over het hek gemikt wordt. Ik heb hier in de buurt in ieder geval alles al gevraagd..
Huize Pluis is heel goed, maar vangt op en herplaatst dan weer waardoor ze niet passen bij wat ik zoek en ze toch weer in kleiner verblijf komt.

Grappig Pino96, ik dacht ook dat ik de enige was haha! Maar dat is inderdaad wat ik ook zoek.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:41

Je zou aan regionaal voorlichtingsbureau konijnen kunnen vragen of zij nog een plek weet. Weet dat ze laatst bijvoorbeeld een klant had die een konijn zocht voor in een boomgaard

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 11:15

Goede tip, heb ik gedaan.
Dankjewel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:21

Maureen95 schreef:
Je hebt Huize Pluis. Die vangen ook konijnen op voor als je er niet meer voor kan zorgen. Zijn hele lieve mensen die goed voor hun konijnen zorgen :)

Met alle respect, maar Huize Pluis vangt konijnen op, waar ze gewoon in hokjes zitten te wachten om gekoppeld te worden. ABsoluut niks mis mee, en er wordt goed voor gezorgd maar dat is het tegenovergestelde van waar TS naar zoekt.