Dus, wie heeft er een oud duitse herder en van waar komt die? Wij zijn van België dus een belgische fokker heeft voorkeur, maar wij willen ook gerust over de grens kijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Er zit er zelfs een op Bokt. Volgens mij heet zou Evelien en de kennel "Zauberwald".
Daar hoor ik niets anders dan goede dingen over, en van wat ik lees zijn ze ook bezig met gezondheid in het ras. Er wordt aandacht besteed aan het maken van een match.
dierenfan schreef:KimD schreef:Er zit er zelfs een op Bokt. Volgens mij heet zou Evelien en de kennel "Zauberwald".
Daar hoor ik niets anders dan goede dingen over, en van wat ik lees zijn ze ook bezig met gezondheid in het ras. Er wordt aandacht besteed aan het maken van een match.
Dat zijn volgens mij enkel kynologische kortharen die hun hebben. Heel ander type
KimD schreef:dierenfan schreef:
Dat zijn volgens mij enkel kynologische kortharen die hun hebben. Heel ander type
Klopt, maar èn alleen maar goede verhalen èn fokt op gezondheid, daar schort het bij veel fokkers aan.
Het is maar net waar TS meer waarde aan hecht. Wellicht zit er wel iets voor TS tussen.
Edit: De link wat jij gedeeld hebt hoor ik overigens ook alleen maar goede dingen over, daar niet van.
Nikass schreef:Even voor mij om het te begrijpen: wanneer is een hond "een kynoloog"?
En de link die jij in je eerste bericht plaatst, Dierenfan, dat is toch geen oud Duitse herder, maar "gewoon" een Duitse herder?
Nikass schreef:Ben er ook niet goed in thuis. Vandaar de verwarring. Ik dacht dat de oud Duitse gezien werd als een ander ras, en dat ze groter zijn en iets anders qua gedrag. De oud Duitse die ik ken zijn veel meer drijvers dan ik van de gewone Duitse ken. Maar misschien heeft het meer met werk en show lijnen te maken, dat zou kunnen. Daar weet ik niet echt iets van.
Ik heb zelf een alt Deutsche hutehund, die zijn wel weer echt anders.
Nikass schreef:Ja die leek me ook wel watMaar toch naar de Harz afgereisd om "even" puppy te kijken
en later nog een keer om er eentje mee te nemen.
En geen seconde spijt, wat een geweldig ras!
[ [url=m/ORJJii.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet zo'n hele goede foto, sorry
plutolover schreef:De oud Duitse herder is eigenlijk onstaan uit de langstock haar Duitse herder. Jaren geleden werden langhaar pups niet erkend door de ‘gewone’ Duitse herder.
En zo is daaruit een ‘ander’ stamboek ontstaan en streven ze naar langhaar herders met rechte ruggen (en nog wat eisen)
De langstock haar is nu wel erkend onder de gewone stamboom Duitse herder. Maar stel ik wil fokken met mijn langstock haar dan moet er een lang stockhaar reu erop, kan geen korthaar