Citaat:
Niemand spreekt over vers vlees in brok.
Heb je aandelen bij royal canin?
Ik en met mij heel veel andere fokkers hebben de ervaring dat honden het echt niet goed doen op royal canin. Heel veel poep productie (want heel veel granen en een hond verteerd dat niet). Daarbij zijn dierlijke eiwitten geen percentage vlees in de brok. Ik zou je maar veel meer gaan verdiepen voordat je gaat roeptoeteren dan RC heilig is
Ik heb een master diervoeding gedaan. Daar bleken een hoop facebookwijsheden dus niet te kloppen.
Nee, ik heb geen aandelen bij rc, wel een hoop goede ervaringen. Nee, ik ben het niet eens met al hun voersoorten, maar dat ben ik bij geen enkele fabrikant.
Ik heb net uitgelegd dat honden dus wel granen kunnen verteren, mits goed ontsloten. Dit is precies zo'n soort facebookwijsheid waar ik eerder op doelde (een andere mooie is: met 5 diersoorten in 2 weken voer je altijd compleet. En: als het natuurlijk calcium is geeft een overschot niet).
Er wordt wel degelijk veel gesproken over vers vlees door een hoop fabrikanten in het luxere "alternatieve" segment. Deze is daarvan het bekendst:
Citaat:
Verse kip (14%), vers vlees van kalkoenen (7%), verse hele eieren (7%), verse kippenlever (6%), verse hele haring (6%), verse hele bot (5%), verse kalkoen lever (5%), verse kippennekken (4%), verse kippen harten (4%), verse kalkoen harten (4%), kip (gedehydrateerd, 4%), kalkoen (gedehydrateerd, 4%), hele makreel (gedehydrateerd, 4%), hele sardientjes (gedehydrateerd, 4%), hele haring (gedehydrateerd, 4%), hele rode linzen, hele groene linzen, hele erwten, lensvezel, hele kikkererwten, gele erwten, hele pintobonen, hele witte bonen, haringolie (1%), kippenvet (1%), kippenkraakbeen(1%), kippenlever (gevriesdroogd), kalkoen lever (gevriesdroogd), verse pompoen, verse hele courgette, verse hele pastinaak, verse wortels, verse hele rode appels, verse peren, verse boerenkool, verse spinazie, verse snijbiet, vers wortelloof, bruin zeewier, hele cranberries, hele blauwe bessen, hele saskatoon, cichorei wortel, kurkuma, melkdistel, klis wortel, lavendel, heemstwortel, rozenbottels en enterococcus faecium.