Kat en de waterbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Firelover96

Kat en de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 13:45

Hoi!

Wij hebben thuis een rode kater rondlopen van 5 jaar oud. Heerlijke kat, sloopt niet (op een paar speelgoed muizen na). Maar hij heeft een obsessie met het verplaatsen van de waterbakjes.

Nu hebben we het aardig opgelost met de waterbak beneden (houten frame) en deze laat hij aardig staan.
Maar we hebben ook een oudere kater die soms wat lastig is met drinken en waar ik op mijn kamer een extra waterbak voor heb neergezet.

Alleen de extra waterbak wordt dus nu bijna dagelijks omgegooid of naar de andere kant van mn kamer verplaatst door mn lieftallige rode kater.

Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd, de zwaarste ovenschaal, ieder stenen voerbakje uit de winkel, anti slip matjes, bakje tegen de muur gezet. Maar toch ben ik iedere keer weer een waterballet.

Heeft er iemand toevallig een soortgelijk iets gehad? En heeft er iemand de ideale oplossing? Want het vinden van een goed zwaar bakje is tot op heden niet mega succesvol gebleken..

Keet

Re: Kat en de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:48

Flinke vaas volledig vullen met water?
Keramische bak en die goed gevuld houden?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:51

Verplaatsen niet, maar wel omgooien, alles eruit scheppen, kortom: een groot waterfestijn.

Wij hebben het opgelost met een Cat-it Drinkfontein. Is trouwens ook goed voor katten die moeilijk drinken, dus misschien wel een goede optie.

Wij hebben deze, maar er zijn allerlei varianten.
Afbeelding

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 13:52

Keet schreef:

Vaas ben ik bang dat hij dat omgooit en ik werkelijk kan zwemmen.

Wat bedoel je met een keramische bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:55

Bakje aan de muur maken?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:58

Firelover96 schreef:
Keet schreef:

Vaas ben ik bang dat hij dat omgooit en ik werkelijk kan zwemmen.

Wat bedoel je met een keramische bak?

https://www.keramik-im-hof.de/shop/alle ... inkbrunnen

Zoiets bijvoorbeeld :)
Die zijn van zichzelf al zwaar en past een paar liter water in. Wellicht dat het fontein idee hem ook weerhoud van klooien :D

En wij gebruiken van die accubak vazen. Loeizwaar van zichzelf en dan nog een paar liter water (eventueel wat grind erin)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:10

De omgooi-kat niet meer in je kamer? Ga er even vanuit dat het een slaapkamer betreft?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:11

Beugeltje aan de muur maken waar hij in kan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:58

Ik heb voerbakken graag óf lomp en zwaar dat een dier er niks mee kan, óf ergens aan vast want hier gaan ze er ook mee aan de haal. Compleet andere diersoort die ik heb maar het klinkt toch herkenbaar. Heb je wel eens iets overwogen in de richting van een bench voerbak? Zo'n type voerbak die je met haakjes of wat schroeven ergens aan vast kan maken. Misschien heb je een tafelpoot waar die op kan oid

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:02

Ik heb een stenen sierbak bij de tuincentrum vandaan had daar eerst een pompje in zitten en stenen om een leuk waterfontein in te maken.

Hier drinken ze nu ook uit heb het pomje er uit maar de bak krijgen ze niet omver of verplaatst.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:07

Absoluut deze https://dogtrainerstore.nl/winkel/honde ... nti-knoei/

Bij van cranenbroek overigens een stuk goedkoper te koop

Mijn grote maine coon doet wel wat pootje baden. ...maar krijgt deze als enige niet om

Een doordat er een binnen ding in zit. ...krijgt hij nooit veel water tegelijk er uit

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:51

Firelover96 schreef:
Nu hebben we het aardig opgelost met de waterbak beneden (houten frame) en deze laat hij aardig staan.

heeft er iemand de ideale oplossing
? Want het vinden van een goed zwaar bakje is tot op heden niet mega succesvol gebleken..

Volgens mij geef je zelf de oplossing al?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:21

Ik had hetzelfde probleem en dat heb ik op de volgende wijze opgelost

Hij demonstreerd ook even waarom dat moest :') maar sindsdien geen water balletten meer. Ik had al lange tijd een waterbakje in de gootsteen staan maar dat vond ik toch ook geen oplossing, gooide hij ook nog wel eens om en moest ik dus heel goed in de gaten houden of ze wel water hadden, maar deze is Mustapha proof :j oh, en kostte maar 8 euro!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:31

Een waterfontein. :j

Zelfs mijn dynamische duo krijgt die niet om.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:39

Fonteintje kan wel werken! Soms verplaatsen ze de bak omdat het makkelijker inschatten is waar het oppervlak van het water is, wanneer het beweegt. Als je dan een fonteintje neerzet hebben ze die behoefte niet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:42

Jasmijn159 schreef:
Fonteintje kan wel werken! Soms verplaatsen ze de bak omdat het makkelijker inschatten is waar het oppervlak van het water is, wanneer het beweegt. Als je dan een fonteintje neerzet hebben ze die behoefte niet.

Dat klinkt wel heel logisch, katten schijnen ook erg slecht zicht te hebben voor hun neus

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:06

Hier een die het schaaltje verschoof en de ander die er alles uit schept met zijn poot. Sinds twee maand een fonteintje en nergens last meer van.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:14

Mijn Maine coon was ook zo obsessed van water. (Hij ging ook mee in bad) Alle waterbakken gingen om. Moe werden we er van. Uiteindelijk werkte dit het beste
https://www.agradi.nl/cat-mate-drinkfontein.htm

Minder behoefte om hm om te gooien, hij lag er de hele dag voor en keek er naar. En ging dan ook met zn voorpoten erin staan, maar omgooien gebeurde niet echt meer.

We hadden de fontein wel in een groot dienblad/laarzenbak staan
https://www.tuinkassenwinkel.nl/laarzenbak.html

Heerlijk al die natte pootjes door het huis :D

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:16

Stelt me gerust dat meer katten dit doen, ons poesje is geobsedeerd door water, ze zit er het liefste midden in, geregeld lag alles over de vloer in de keuken. hier werkt een houten frame het beste, een grote hondendrinkbak heeft ook even geholpen gezien ze nog te klein was om deze te verplaatsen! Binnenkort gaat het (hele lelijke) houten frame weg en krijgen we 2 stenen bakjes die vast zitten aan de muur!

Fonteintje was hier negatief, vond ze nog leuker om mee te klieren, zeker omdat dat al bewoog :')

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 17:18

https://www.keramik-im-hof.de/shop/alle ... inkbrunnen

Zoiets bijvoorbeeld :)
Die zijn van zichzelf al zwaar en past een paar liter water in. Wellicht dat het fontein idee hem ook weerhoud van klooien :D

En wij gebruiken van die accubak vazen. Loeizwaar van zichzelf en dan nog een paar liter water (eventueel wat grind erin)[/quote]

Dank je allemaal voor de tips! Ik ben nu toch even de accubakken aan het proberen.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de bak aan de muur vast te maken (iets met een hele kamer vol boekenkasten :') )

Maar goed om te horen dat meerdere katten dit doen, begon me al af te vragen of Rakker weer iets bijzonders had gevonden..