Senior kattenvoer, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Senior kattenvoer, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 19:50

Mijn katten worden dit jaar al weer 9 en het is mij aangeraden om ze over te zetten naar een senior brok.
Ze krijgen al jaren happycat minkas mix en daar doen ze het heel goed op.
Ben nu op zoek naar een fijne brok in een senior variant.
Liever niet duurder dan €3 per kilo

Goof

Re: Senior kattenvoer, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:37

Als ze het ergens gewoon heel erg goed op doen, waarom zou je dan gaan wisselen van voer??
Lekker blijven voeren wat je doet.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:37

mijn kat is 14 en ik geef whiskas seniorbrok

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:39

Nooit gebruikt, drie katten tot hoge leeftijd (19, 20 en 21) goed gezond gehad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 21:15

Goof schreef:
Als ze het ergens gewoon heel erg goed op doen, waarom zou je dan gaan wisselen van voer??
Lekker blijven voeren wat je doet.

Ja nou ja, lees overal dat het toch wel slim is met oog op bepaalde aandoeningen die veel op hogere leeftijd voorkomen. Oa met de urinewegen en nieren

Ze zien er goed uit en zijn voor zover ik weet goed gezond, maar ik heb natuurlijk geen rontgenogen :o

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:40

Dat soort uitspraken is gewoon marketing-praat. Zelfde als kittenbrokjes. In de natuur hebben ze ook geen kittenmuisjes of senioren konijnen. Katten eten van jongs af aan alles wat moeder ook eet en voor ze vangt. Dus als je kat het goed doet op bepaald voer zou ik dat zo laten. Veel belangrijker lijkt mij dat er niet te veel koolhydraten en granen/ mais e.d. in je voer zit maar wel zo veel mogelijk vlees en dierlijke producten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:12

dingogirl schreef:
Dat soort uitspraken is gewoon marketing-praat. Zelfde als kittenbrokjes. In de natuur hebben ze ook geen kittenmuisjes of senioren konijnen. Katten eten van jongs af aan alles wat moeder ook eet en voor ze vangt. Dus als je kat het goed doet op bepaald voer zou ik dat zo laten. Veel belangrijker lijkt mij dat er niet te veel koolhydraten en granen/ mais e.d. in je voer zit maar wel zo veel mogelijk vlees en dierlijke producten.

Nee maar in de natuur worden ze ook minder oud. :)

Mijn 16 jarige kat krijgt Hills joint care en Hills mobility(Nat voer, goed voer nieren en gewrichten.)
Hij heeft artrose. In dit voer zit glucosamine en dat helpt hem wat.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:13

Heeft het merk wat je nu voert geen seniorenvoeding? Mocht die er zijn lijkt mij dat de meest logische keuze, minst grote overstap.

Wij mensen willen onze dieren zo oud (en gezond) mogelijk laten worden, in “het wild” zullen oudere dieren wel eerder last krijgen van bepaalde kwaaltjes.

Tuurlijk is er ook een deel marketing. Maar om een voeder seniorenvoer te mogen noemen moet het wettelijk aan bepaalde eisen voldoen.

Liselot

Re: Senior kattenvoer, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 07:28

Evita: dat hebben ze wel, maar is ruim 2x zo duur en dat gaat me een beetje ver

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:23

dingogirl schreef:

Dit.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:31

Dorien66 schreef:
dingogirl schreef:

Dit.

Ook ik kan me hier bij aansluiten. En als je het hebt over bepaalde klachten voorkomen (zoals blaasproblemen/nierproblemen); natvoer! Dat is ivm het vocht zo belangrijk :)