Ik heb thuis een heel energieke hond die houdt van rennen, spelen en vooral zwemmen. Hij is nu bijna 6 jaar oud en sinds een Jaar gaan zijn kussentjes tussen zijn poten open. Het is iedere keer een ander voetje en de ene keer is het erger dan de andere keer.
Als het open is smeer ik er betadine zalf of sudocream op en doe ik een sok om zijn poot, zodat hij er niet aan kan likken of het verder open maakt als ik hem uitlaat.
Als hij speelt met andere honden is dit bijna altijd in het gras en als hij water ziet gaat hij er alleen in liggen en zitten (dus geen gekke dingen).
De laatste tijd heeft hij het zovaak en de dierenarts kan er ook niks mee.
Vanmiddag heb ik een flinke wandeling met hem gemaakt en op de terug weg wilde hij niet meer lopen. Nu bleek dat zijn linkervoor kussentje alweer open lag en het bloedde flink. Thuis kwam ik erachter dat ook zijn andere poot open lag. Op het moment wilt hij er niet opstaan en schraapt hij met zijn voetjes (alsof je een vuist met je hand maakt, zo ziet eruit, lijkt een soort kramp).
Heeft er iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Hoe ik het kan voorkomen en als hij het wel heeft hoe ik het moet behandelen?
Ik vind het zo ontzettend naar voor hem en heb al verschillende dingen geprobeerd.
Hieronder een foto van hoe het er nu uitziet. Normaal is het tussen zijn voorste kussentjes open, dit keer is de oppervlakte open.

Toen we net op pad waren