In September heb ik een straatkatje (kater) in huis genomen, hij was toen drie weken oud en afgestoten door de moeder. Het is een schat van een kat en een echte knuffelaar. Hij ging ook van dag 1 direct in de kattenbak zijn behoefte doen. Sinds 4 weken geleden hebben we een nieuwe kattenbak met deksel en nieuwe grind. Hij heeft hier vier weken geen probleem van gemaakt. Nu begint hij opeens tegen de handtassen van mijn mama en mij te plassen en ook één keer voor de zetel. Ik denk dat hij dit doet als hij alleen is (hond dus ook in de tuin) Vandaag heeft hij ook heel de dag liggen miauwen voor aandacht en was agressief toe naar zijn knuffeltje. Iemand een idee waarom hij dit doet? Volgende week wordt hij normaal gecastreerd en daarna gaat hij naar buiten. Kan dit helpen? Want dat plassen in huis is énorm ambetant!
Castreren kan gaan helpen. Waarom heb je ander grit? Is het geurloos grit? Zijn er nog andere dingen veranderd in huis? Sproeien/plassen kan veel verschillende oorzaken hebben.
Ik zou de dierenarts bellen. Elke dag dst hij eerder gecastreerd wordt is mee genomen!!
Moon_light94
Geplaatst: 23-05-19 07:19
Eens met al het bovenstaande; en zou idd kijken of het eerder kan. Als sproeien een gewoonte wordt krijg het er soms bijna niet meer uit, ook niet na castratie.
edit: en in andere gevallen van ineens naast bak plassen zou ik ook altijd alert zijn op mogelijke blaasproblemen. Maar verwacht dat in dit geval zeker niet hoor, klinkt gewoon als een geslachtsrijpe kater
Kan inderdaad komen doordat hij zijn territorium af wil zetten Maar geef hem in elk geval meer aandacht. Veel spelen, afleiding geven. Haal desnoods wat nieuwe speeltjes.propjes papier balletjes etc Dat kan vaak ook helpen
Hij is eigenlijk al tamelijk oud als ik goed reken ruim 8 maanden ? Hij is nu aan het sproeien om zijn teretorium af te baken en op damesjacht daar komt het agresieve gedrag ook van daan. Het is vol op krolse katten tijd nu. Dus zo snel mogelijk zijn ballen er af.
Das redelijk laat. Beter is het om rond 6 maanden te castreren.
Sommige doen zelfs aan vroegcastratie.
Lukasje
Geplaatst: 23-05-19 15:55
NatasjavE schreef:
Oh staat er inderdaad bij. Vanaf september..
Das redelijk laat. Beter is het om rond 6 maanden te castreren.
Sommige doen zelfs aan vroegcastratie.
Ja, zoiets had ik ook uitgerekend. En idd, indien het een HTK is, wat ik wel denk, is 6 maanden zo wat de periode. Bij raskatten vaak wat later, een maand of 8, 9, omdat die vaak later ontwikkelen.
quera
Geplaatst: 23-05-19 16:01
En hou er rekening mee dat hij nog even vruchtbaar is. Ivm naar buiten doen