Natvoer kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Natvoer kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:50

Aangezien bokt niet alleen verstand heeft van paarden maar ook van andere dieren stel ik mijn vraag hier.

Sinds vorige week donderdag hebben wij 2 kittens in huis. Ze zijn nu 9,5 week oud. Voor ons zijn het de eerste 2 katten. Zij krijgen bij ons brokjes van het merk Fokker voor kittens. Wij willen ze ook natvoer ernaast geven alleen zijn wij nog zoekende naar een goed merk. Mijn vriend had Whiskas gekocht maar ik las dat dit heel zout is en niet heel erg goed is.

Wat geven jullie je kittens en katten voor natvoer?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:06

Ik ben altijd voor minimaal 50% vh dieet natvoer, ivm vocht. Katten hebben zeer slechte dorstprikkel dus natvoer is echt belangrijk :j Natvoer moet dan dus wel compleet zijn.

Goede merken zijn bv Wild Freedom, Animonda Carny, Granatapet en Terra Faelis (allemaal bij Zooplus).

Voor af en toe: Almo Nature (dit is geen compleetvoer).

Jessix

Re: Natvoer kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:23

Die van mij krijgen Schesir en Applaws, 2x daags naast onbeperkt brokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:57

Almo nature was mij inderdaad ook al opgevallen! De overige merken zal ik ook eens naar kijken. Dankjulliewel!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:29

Wij voeren natvoer alleen een beetje voor de lekker, en hebben van de Lidl suikervrij natvoer. Goed betaalbaar, relatief weinig troep.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:37

Geef ze alsjeblieft geen whiskas , ze ruften je bak er mee af :P
ik heb dat onze kat uit onwetendheid gegeven. ik wist niet dat zo'n kleine pukkel zo kon stinken :D
toen ik na een jaar over ging op ander voer rook hij ineens een heel stuk vriendelijker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:46

De Whiskas ga ik ze inderdaad niet geven. Ook vanwege de verhalen die ik heb gehoord dat meerdere katten hiervan moesten spugen of aan de diaree kwamen. Diegene die de Whiskas wil hebben mag het gratis komen afhalen. Mijn vriend had het inderdaad ook uit onwetendheid gekocht. Daarna ben ik mij eens goed gaan inlezen en besloten dat ik dat mijn katten niet wil voeren. Ik heb een paar blikjes Almo Nature gehaald om te proberen en dat vonden ze erg lekker. Ze hebben hier verder onbeperkt brokken staan.