Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Ik zou beginnen met hem wat groenten bij te voeren, een kwart van het gewicht van het vlees. Mocht dat niet voldoende helpen, een boterham erbij (zonder beleg uiteraard). Het gebrek aan vezels en ander plantaardige nutriënten is voor sommige honden verre van ideaal.
Je zou ook een ander merk kunnen proberen, je zit met lotgering (en ook smuldier e.d.) echt aan de onderkant van de markt. De kwaliteit is vaak matig.
blokje schreef:Hij heeft ook een tijdje op (ik geloof) naturis gezeten. Dat kan ik in het dorp krijgen zou daar wat van bij kunnen halen dat hij 4 a 5 dagen lotgering krijgt en 2 dagen andere merken (en andere vlees soorten toen kreeg hij ook kangaroe en paard.)
Ik vond alleen 7 dagen per week worsten van 4 euro per stuk vrij duur (van 1 worst doet hij 2 dagen hij eet trouwens samen met de kat zijn vlees die krijgt wel brokken er bij naast dat staat gewoon altijd voor de kat klaar).
Smuldier kreeg hij eerder wel eens als het vlees opwas wat ik had. Mijn vorige leverancier leverde heel slecht ik bestelde 4 weken van te voren nieuw vlees en dan nog kwam het te laat.
Ik bestel nu vaak voor 7 a 8 maanden vlees.
Zal die van het dorp eens appen welke merken die hebben en welke soorten dan zal ik daar bij bestellen zodat hij gevarieerder krijgt.
Zelf samenstellen is niets voor mij.
Zal eens op barfsite kijken ken die site al wel.
blokje schreef:Groentenlijst van barf gehaald.
En me aangemeld op het forum (nu even wachten op goedkeuring).
Doen jullie de gepureerde groenten gewoon over het vlees en vries je het in? Zodat je bijvoorbeeld een dag flink in de keuken aan het werk kan porties maken en daarna een zakje groenten en vlees uit de vriezer kan pakken.
Ik ben 30 weken zwanger. Vind zo makkelijk mogelijk nu wel een must (heb ook al 3 kids rond wandelen)
kiwiwitje schreef:Mijn teefje eet met vlagen ook poep. Bij haar kan ik het makkelijk koppelen aan gedrag inmiddels. Als zij poep eet zit ze niet lekker in haar vel. Dus dan weet ik weer hoe laat het is.