Snelle reacties al, dank!
sorbetje schreef:Lijkt op ringworm.
Ringworm geeft voor zover ik weet juist droge schilferige plekken, dus lijkt me niet.
dingogirl schreef:zou toch van bijv. het voer kunnen zijn.
wat voer je nu, en kun je dit veranderen om te kijken of het dan beter gaat? valt altijd te proberen toch.
Was ook het eerste wat ik dacht, maar heb tot nu toe nog geen verband kunnen ontdekken. De dierenarts leek dit ook niet heel waarschijnlijk, door de manier waarop het zich uit.
Helemaal uitsluiten doe ik het niet hoor, maar zolang het niet erger wordt vind ik een eliminatie dieet bijv wat te overdreven.
Bambolina schreef:Komen er ook korsten op? Dat heeft de mijne. Korsten vallen er na een tijdje weer af en dan is het daar onder gewoon weer normaal. DA gooit het bij ons op een autoimuum dingetje en we hebben er cortisonen voor. Zolang het beperkt blijft (en dat is gelukkig zo, dit jaar nog maar 2 keer een kleine ‘break out’ gehad) vindt ie het ook niet nodig om verder te onderzoeken.
Die van mij heeft ook een licht kleurtje, red point. Heb me altijd afgevraagd of zo’n lichtroze huidje gevoeliger is voor dit soort dingen.
Als ik een plekje ontdek dan dep ik het altijd droog met een keukenpapiertje oid, ik merk dat ze er dan minder last van heeft en het sneller geneest. Er komt dan na een paar dagen wel een korstje op. En als die helemaal is 'opgedroogd' zeg maar zit er inderdaad weer normale huid onder.
Hier blijft het dus ook beperkt, maar ik wil gewoon graag weten wat ik kan doen.

Auto immuun probleempje.. hmm.. heb je daar meer info over? Zien bij jouw kat de plekken er hetzelfde uit?
Enjoy_ schreef:Het is vochtig dus zonder likken...?
Hmmm het lijkt een klein hotspotje... die ken ik meer bij honden.
Bijt ze er ook helemaal niet aan?
Edit, waar zitten de plekken precies, ik zie 1 bovenkant, binnenkant poot?
Ja, als ze er niet aan zit zit er dus al zo'n gek nat plekje. Hotspot zou je het idd ook kunnen noemen, maar wat is dan toch de oorzaak..?
Ze zit er wel degelijk aan als ze de kans krijgt, ze bijt alleen niet maar likt. Het doet haar ook pijn als ik er aan zit. Als ik het plekje droog dep heeft ze duidelijk minder last en dat gaat al lang tijd goed, dan likt ze er niet aan en kan het mooi genezen. Likt ze er wel aan, dan krijgt ze geïmproviseerd sjaaltje om zodat ze er niet bij kan. Arm dier.

Ze heeft nu maar één plekje, niet meerdere.

Maar zit idd op de binnenzijde van haar voorpoot.
pompadour schreef:https://www.zooplus.nl/shop/merkenwinke ... oer/687623De hair en Skin proberen . mijn kat heeft ook regelmatig last van haar huid.
En dit geprobeerd en het hielp echt . Binnen een maand waren de plekken bijna weg
Link werkt bij mij niet, kom op de homepage.