Rescue honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:25

Ooh TS ik hoop dat je een leuke asielhond kan vinden. Ik werk zelf bij een dierenasiel en de honden zitten daar vaak zo lang alleen! En dat terwijl honden echt groepsdieren zijn... Vooral de grotere honden zijn vaak moeilijk plaatsbaar.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 09:46

antje_vip schreef:
Ooh TS ik hoop dat je een leuke asielhond kan vinden. Ik werk zelf bij een dierenasiel en de honden zitten daar vaak zo lang alleen! En dat terwijl honden echt groepsdieren zijn... Vooral de grotere honden zijn vaak moeilijk plaatsbaar.


ik blij regelmatig kijken maar momenteel heb ik nog geen goeie match gevonden. ik moet toegeven dat ik door al de problemen ook naar een puppy aan het kijken ben zodat ik echt zeker ben van een goede opvoeding... maar ik blijf actief kijken ook voor een asielhond maar in België is het echt niet simpel...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:47

Nana_x0x schreef:
ik blij regelmatig kijken maar momenteel heb ik nog geen goeie match gevonden. ik moet toegeven dat ik door al de problemen ook naar een puppy aan het kijken ben zodat ik echt zeker ben van een goede opvoeding... maar ik blijf actief kijken ook voor een asielhond maar in België is het echt niet simpel...


En een asiel in Brabant of Limburg? :o Of is dat te ver weg?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 09:48

@ antje_vip ik woon in antwerpen dus is wel een eind om gewoon even te kijken. moest ik zeker zijn dat er eventueel interessante honden voor mij zijn zou ik het wel overwegen...

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:57

Hoi
Kijk eens op facebook / CarmenMela Georgescu
Is een particulier in Roemenie die gewonde honden van straat haalt / zorgt dat ze de benodigde medische zorg krijgen en probeert ze daarna geadopteerd te krijgen.
Zou dan wel een 'blinde' adoptie zijn.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 10:08

@punz heel lief maar dit is niet wat ik zoek... ik wil geen blinde adoptie doen, ik wil echt kennis kunnen maken met de hond en dan zien of hij/zij bij mij past. ik werk met kinderen en wil ook echt een hond die met kinderen om kan dus dan vind ik een blinde adoptie te riskant

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:21

Nana_x0x schreef:
ik werk met kinderen en wil ook echt een hond die met kinderen om kan

Maar je wil ook een hond die probleemloos alleen kan zijn. Imo zijn dit 2 dingen die moeilijk te verenigen zijn. Je wil een hond die met kinderen kan, dus een sociale hond die graag bij de mensen is. Dan is het te verwachten dat die niet graag alleen is. Voor een hond die er geen probleem van maakt om alleen te zijn maak je meer kans dat dit lukt bij een meer onafhankelijk en afstandelijk type. Dan heb je weer meer kans dat die niet gediend is van aaiende kinderhandjes.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 10:46

de hond moet ook geen uren alleen zijn. ik werk in het onderwijs dus heb ook alle vakanties.... dit valt in mijn ogen dan echt wel te trainen. en indien door omstandigheden (wat denk ik niet veel zal voorkomen) hij toch wat langer alleen moet zitten heb ik genoeg dierenvrienden die hem wel even willen uitlaten of meenemen met hun honden ;) en desnoods een uitlaatdienst. maar zoals ik zeg gaat dit echt amper voorkomen.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:00

Jaren in een hok zitten met beton onder hun voeten vinden ze wel acceptabel maar vrijheid in een tuin niet? Een hond hoort niet eens in huis tenzij je een schoothond hebt.
Hoe denkens ze over werkende honden als waakhonden?

Honden hebben je gezelschap echt geen 24/7 nodig. Trouwens, als je er twee neemt, hebben ze ook elkaar nog.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 11:02

Lusitana schreef:
Jaren in een hok zitten met beton onder hun voeten vinden ze wel acceptabel maar vrijheid in een tuin niet? Een hond hoort niet eens in huis tenzij je een schoothond hebt.
Hoe denkens ze over werkende honden als waakhonden?

Honden hebben je gezelschap echt geen 24/7 nodig. Trouwens, als je er twee neemt, hebben ze ook elkaar nog.


Amen! vind ik dus ook :o

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:49

Nana_x0x schreef:
@ antje_vip ik woon in antwerpen dus is wel een eind om gewoon even te kijken. moest ik zeker zijn dat er eventueel interessante honden voor mij zijn zou ik het wel overwegen...


Dan zou je misschien eens contact op kunnen nemen met dierenasiel de beestenboel in weert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:18

Punz schreef:
Hoi
Kijk eens op facebook / CarmenMela Georgescu
Is een particulier in Roemenie die gewonde honden van straat haalt / zorgt dat ze de benodigde medische zorg krijgen en probeert ze daarna geadopteerd te krijgen.
Zou dan wel een 'blinde' adoptie zijn.


Nooit doen, zijn ze gevaccineerd, gesteriliseerd, komen ze legaal het land in, wie betaald het transport, de entingen, de paspoorten etc etc.... gewoon niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:19

Lusitana schreef:
Jaren in een hok zitten met beton onder hun voeten vinden ze wel acceptabel maar vrijheid in een tuin niet? Een hond hoort niet eens in huis tenzij je een schoothond hebt.
Hoe denkens ze over werkende honden als waakhonden?

Honden hebben je gezelschap echt geen 24/7 nodig. Trouwens, als je er twee neemt, hebben ze ook elkaar nog.

Joh, je hebt het niet begrepen geloof ik .... je hebt het over de buitenlanders neem ik aan?

mysa

Berichten: 10536
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:20

Dat is wel erg kort door de bocht, Mindim. De dingen die je noemt kun je toch verifiëren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:28

Nana_x0x schreef:
Uiteraard heb ik hier allemaal begrip voor! ik heb ook duidelijk gezegd wat voor hond ik zou willen adopteren. de organisaties zelf hebben het dan over supersociale ideale gezinshonden ( wat hoogst waarschijnlijk ook niet helemaal klopt?) ik ben ook niet op zoek naar een buitenlandse hond. Gewoon een hond die mijn maatje kan zijn :) maar het is duidelijk dat er bijna enkel buitenlandse honden of zeer on adopteerbare honden zijn. Die voor mij niet geschikt zijn omdat ik met kinderen werk. De organisaties zelf moeten ook eerlijk zijn als ze zo een hoge verwachtingen van hun adoptanten hebben... ik begrijp zeker al het leed en wil dit niet bagatelliseren. en ik begrijp ook dat je sowieso met je hond moet trainen vandaar mijn opmerking over de hondenschool.


Ik heb hier eerder een link geplaatst met betrouwbare stichtingen. Kijk daar eens naar. Een gode stichting verteld zowel de goede als slechte eigenschappen van de hond. Sommig doen het fantastisch als gezinshond, maar sommigen ook niet. Kinderen zijn ze vaak niet gewend en zijn voor sommigen honden te druk, het triggert angst in ze en ze kunnen er aardig gestresst van raken. Sommige honden zijn als voetbal gebruikt door kinderen toen ze puppy waren bijvoorbeeld. Kinderen willen graag aaien en dergelijke en niet alle honden vinden dit fijn en soms ronduit eng.
Sommige stichtingen hebben ook pups van rescuehonden die ten tijden van de rescue al hoogdrachtig waren. Misschien is dat iets voor je?
Verder als jij een hond wilt, de met kinderen moet kunnen omgaan, naar de hondenschool gaat, alleen in de tuin verblijft, plus meegaat naar de paarden en zo veel meer. Dan zou ik sowieso niet voor een buitenlander met een rugzak gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:29

mysa schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht, Mindim. De dingen die je noemt kun je toch verifiëren?

Op welke post doel je?

Een hond met trauma en een giga rugzak uit Roemenie bij een particulier blind aanschaffen....nee dat is niet kort door de bocht, dat is gewoon een zeer onverstandig, zelfs dom idee.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 13:51

Mindim schreef:
Nana_x0x schreef:
Uiteraard heb ik hier allemaal begrip voor! ik heb ook duidelijk gezegd wat voor hond ik zou willen adopteren. de organisaties zelf hebben het dan over supersociale ideale gezinshonden ( wat hoogst waarschijnlijk ook niet helemaal klopt?) ik ben ook niet op zoek naar een buitenlandse hond. Gewoon een hond die mijn maatje kan zijn :) maar het is duidelijk dat er bijna enkel buitenlandse honden of zeer on adopteerbare honden zijn. Die voor mij niet geschikt zijn omdat ik met kinderen werk. De organisaties zelf moeten ook eerlijk zijn als ze zo een hoge verwachtingen van hun adoptanten hebben... ik begrijp zeker al het leed en wil dit niet bagatelliseren. en ik begrijp ook dat je sowieso met je hond moet trainen vandaar mijn opmerking over de hondenschool.


Ik heb hier eerder een link geplaatst met betrouwbare stichtingen. Kijk daar eens naar. Een gode stichting verteld zowel de goede als slechte eigenschappen van de hond. Sommig doen het fantastisch als gezinshond, maar sommigen ook niet. Kinderen zijn ze vaak niet gewend en zijn voor sommigen honden te druk, het triggert angst in ze en ze kunnen er aardig gestresst van raken. Sommige honden zijn als voetbal gebruikt door kinderen toen ze puppy waren bijvoorbeeld. Kinderen willen graag aaien en dergelijke en niet alle honden vinden dit fijn en soms ronduit eng.
Sommige stichtingen hebben ook pups van rescuehonden die ten tijden van de rescue al hoogdrachtig waren. Misschien is dat iets voor je?
Verder als jij een hond wilt, de met kinderen moet kunnen omgaan, naar de hondenschool gaat, alleen in de tuin verblijft, plus meegaat naar de paarden en zo veel meer. Dan zou ik sowieso niet voor een buitenlander met een rugzak gaan.


ik wou ook nooit voor een buitenlander met rugzakje gaan :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:51

Alle dieren asiels en rescue organisatie's hebben eigenlijk 1 doel een zo goed mogelijke herplaatsing met als doel zo weinig mogelijk honden terug krijgen.Honden in de tuin zetten als je werkt is allemaal leuk bedacht maar een hond moet dat wel kunnen.Honden die loeien of blaffen daar krijg je of topics over op Bokt of ze worden terug gebracht en iedere keer als een hond terug komt word hij er slechter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:55

beatje schreef:
Alle dieren asiels en rescue organisatie's hebben eigenlijk 1 doel een zo goed mogelijke herplaatsing met als doel zo weinig mogelijk honden terug krijgen.Honden in de tuin zetten als je werkt is allemaal leuk bedacht maar een hond moet dat wel kunnen.Honden die loeien of blaffen daar krijg je of topics over op Bokt of ze worden terug gebracht en iedere keer als een hond terug komt word hij er slechter op.

Precies

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 14:00

en wat doen jullie dan als werk of wat doen jullie dan met je hond als je niet thuis bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:01

Nana_x0x schreef:
ik wou ook nooit voor een buitenlander met rugzakje gaan :)



Eentje zonder? Nou....succes dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:02

Nana_x0x schreef:
en wat doen jullie dan als werk of wat doen jullie dan met je hond als je niet thuis bent?


Ik heb momenteel 3 roemenen en als ik niet thuis ben, zijn ze in de kamer. De een in de bench, maar ik ben haar aan het afwennen en de anderen in een grote mand.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 14:03

Mindim schreef:
Nana_x0x schreef:
ik wou ook nooit voor een buitenlander met rugzakje gaan :)



Eentje zonder? Nou....succes dan ;)


dus volgens jou bestaan er geen honden zonder rugzakje? kan je op mijn vorige vraag antwoorden :+ zou een nuttige bijdrage aan deze discussie zijn namelijk...

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 14:04

Mindim schreef:
Nana_x0x schreef:
en wat doen jullie dan als werk of wat doen jullie dan met je hond als je niet thuis bent?


Ik heb momenteel 3 roemenen en als ik niet thuis ben, zijn ze in de kamer. De een in de bench, maar ik ben haar aan het afwennen en de anderen in een grote mand.

ok dus in een bench is volgens jou beter? en hoelang zitten ze dan in een bench?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:06

Nana_x0x schreef:
dus volgens jou bestaan er geen honden zonder rugzakje? kan je op mijn vorige vraag antwoorden :+ zou een nuttige bijdrage aan deze discussie zijn namelijk...


Welke vraag bedoel je?

Ik ken aardig wat roemenen inmiddels en nee er zijn weinig ongeschonden. Lijkt me ook vrij logisch, als je ziet uit welke omstandigheden ze vandaan komen.