Sclimpre schreef:Meestal kijken ze naar het totale plaatje. Hoeveel uur de hond alleen zou zijn is al een hele belangrijke (zo niet de balngrijkste). Maar ook of het de enige hond zou zijn en hoe groot de tuin is.
Als de hond elke dag 8u alleen moet zijn in een kleine tuin, omringd door buren en als enige hond, ja dan kan ik wel begrijpen dat ze niet enthousiast zijn. Ook omdat er dan een reeële kans is dat de hond ongewenst gedrag gaat vertonen, bv overmatig blaffen, gevolg boze buren en dan komt de hond na een poosje toch terug.
Als de hond maar 2 uur per dag alleen moet zijn, niet echt alleen als er een 2de hond is, en dan bv. 2000m2 bostuin heeft met een goed schuilhok, dan zou ik het raar vinden als je onder die omstandigheden geen hond meekrijgt.
Het gaat om een tuin van 100m2 oke dat is niet gigantisch maar voor enkele uren is dit toch beter dan in een bech van nog geen 1m2? Dat zou ik pas zielig vinden. En mensen moeten nu toch éénmaal werken? Ik heb een heel actief leven en wil graag een buddy om hierbij te betrekken. Samen gaan joggen wandelen mee op wedstrijden en naar de paarden. Ik krijg het idee dat ze liever iemand hebben die elke dag thuis is en op de bank zit met de hond....