Help, hond eet poep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Help, hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 13:17

Ik ben inmiddels ten einde raad met onze zwitserse herder. Hij is oost indisch doof het moment dat hij een poepspoor te pakken heeft en luistert dan niet meer naar de simpelste commando's. Het moment dat hij de poep eenmaal op eet.. dan moet je hem wegjagen maar hij vind zo weer een andere hoop en laat zich vervolgens ook niet meer vangen.. Met pijn en moeite ja.
Ik kan zo nooit lekker met hem lopen en hem laten uitrazen. Het is een 2 jarige actieve hond die echt zijn ei kwijt moet, maar tegenwoordig ligt er overal poep dus hij kan nooit ergens los..

Het toestaan gaat hem niet worden, hij word er onwijs ziek van. Het verhogen van zijn voer heeft geen nut, hij zit nu al op 400 gram op een dag en hij word er enkel dik van want hij kan niet los om het er ook weer af te rennen..
Een muilkorf is de laatste optie maar dat willen mijn ouders niet. Ik ben inmiddels ten einde raad..

Hoe leer je dit af?? Het is niet zijn eigen poep die hij eet, die laat hij met rust. Het is altijd andere honden hun poep..

okdoei

Re: Help, hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:31

misschien heeft hij een te kort in zijn voeding en is hij hierdoor opzoek naar iets anders, al eens getest hoe het gaat als je op een ander voer overstapt?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:51

Het is zelf belonend gedrag, heel moeilijk af te leren.
Tekorten in voeding kan, maar is lang niet altijd de oorzaak.
Je hebt bepaalde middeltjes, zoals eierkoek geven etc, bij sommige honden helpt dit.
Als verder niets helpt, kun je bijna niets meer doen dan de hond aan de riem houden of een muilkorf.

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:54

Mijn hond at ook poep. Toen ben ik op advies van iemand pensstaafjes gaan geven als beloning. Binnen een dag was ze er van af. Misschien helpt het bij die van jou ook.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:55

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:51

Mijn hond heeft ook een korf, foto's in het andere topic :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:01

Bij je houden. Een tijd zorgen dat hij er niet eens bij kan komen.
Ik zat ook te denken aan muilkorven. Het is symptoombestrijding maar volgens mij is de drive gewoon dattie t lekker vind.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:01

Kabayo schreef:
[BB] Hond eet poep

Ik heb mijn poepetende hond gemuilkorfd

Lees inderdaad even mijn topic (zie link) TS, daar staan wel wat tips in.

Ik heb er vorige week mijn dierenarts over gesproken en die geeft aan dat als er goed en op tijd ontwormd wordt het in principe weinig kwaad kan, wilde dieren/ honden doen het ook. Neemt niet weg dat ik het alsnog gruwelijk smerig vind en die van mij luistert dus ook ineens niet meer als hij kak ruikt en kan eten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:14

Hutcherson schreef:
Bij je houden. Een tijd zorgen dat hij er niet eens bij kan komen.
Ik zat ook te denken aan muilkorven. Het is symptoombestrijding maar volgens mij is de drive gewoon dattie t lekker vind.

Mijn hond heeft geleerd van de muilkorf dat ie geen poep kan eten. Uiteindelijk probeerde ze het niet meer met muilkorf. Heb de muilkorf nu weer af omdat ze er gelukkig niet meer naar omkijkt.
Voor mij heeft het zeker geholpen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:17

Die van ons deed het als pup. Heeft best een tijdje geduurd voordat hij het niet meer deed. Als we erbij waren dan leidden we hem snel af. Zodra hij toch naar de poep wilde zeiden we Foei en dan weer afleiden met iets leuks. Hij ging het eigenlijk steeds minder doen, kreeg steeds minder de neiging denk ik? Na een half jaar ofzo was het pas echt klaar. Ik denk dat het zelf aangeleerd gedrag is.