Giardia..wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Giardia..wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:29

Goedemiddag, afgelopen week is bij mijn hond giardia geconstateerd.
Ze heeft nu 5 dagen panacur gehad, nu mag ze 10 dagen niets, en dan weer 5 dagen panacur.
Dagelijks bewerk ik de vloer nu met een stoomreiniger en halapur, of dettol.. alle dekens en speeltjes zijn op 60 graden gewassen..
De auto is besproeit met (medicinale) dettol.

Vanmiddag op het animal event heb ik probiotica gekocht..

Ze heeft al langer een onregelmatig eetpatroon, als in, vanaf het begin, ze is nu 6,5 jaar.
Maar omdat ze maar af en toe diarree had, zocht de dierenarts nooit verder. Tot ze 3 weken geleden ineens begon te sleetje rijden, toen werd het nog op te harde ontlasting afgeschoven.. maar ik vond dat ze toch maar eens moesten testen, positief dus..

Hoe reeël is de kans op herstel, of wat ik verder nog doen om hier vanaf te komen?
Ze gaat mee met een HUS, dit was volgens de DA geen probleem mits de ontlasting (die nog steeds enorm hard is) direct opgeruimd wordt..

Alvast bedankt voor het meedenken!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:44

Mijn kitten heeft dit ook gehad en de andere kitten niet. Dus het is maar net hoe de weerstand is.
Het is lastig om vanaf te komen dus goed in de gaten houden en alles ontsmetten.
Bij mijn kitten was het weg en kwam het weer terug. Ik heb hem toen ook op voer gezet voor gevoelige darmen en maag. Sindsdien gaat het super goed en is de ontlasting ook verbeterd.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:47

Hallo Dondon.. het probleem is, dat mijn hond tot nog toe elke keer na ca een maand was uitgekeken op haar voer. Nu had ik eindelijk een voer gevonden dat ze langere tijd lekker vindt ( rauw vlees bv eet ze absoluut niet!) maar nu is haar ontlasting te dik. Dus ik hoop te voorkomen dat we naar hypoallergeen voer moeten overstappen..
Laatst bijgewerkt door eponine op 05-05-19 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:47

Gardia is hartstikke rot. Ik heb er echt enorm mee lopen klooien, die je moet een lange adem hebben maar het kan echt goed komen. Mijn hond blijft el gevoelig in de darmen dus ik voer graanvrij. Dat werkt heel goed voor haar.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:48

eponine schreef:
Hallo Dondon.. het probleem is, dat mijn hond tot nog toe elke keer na ca een maand was uitgekeken op haar voer. Nu had ik eindelijk een voer gevonden dat ze langere tijd lekker vindt ( rauw vlees bv eet ze absoluut niet!) maar nu is haar ontlasting te dik. Dus ik hoop te voorkomen dat we naar hypoallergeen voer moeten overstappen..

Miss af en toe kip en rijst voeren? Dit is wel licht verteerbaar..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:48

Wat heb je qua hygiene gedaan om tot herstel te komen? Graanvrij schijnt idd positief te werken..

eponine

Re: Giardia..wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:49

Vergeten te vermelden.. ze krijgt geen rund en geen kip ivm allergie.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:55

eponine schreef:
Wat heb je qua hygiene gedaan om tot herstel te komen? Graanvrij schijnt idd positief te werken..

Hetzelfde als jij. Poetsen, wassen, dettol, poetsen, wassen, dettol etc.

Mijn honden eten ook weinig tot geen rund. Mss niet het goede forum om dit te vermelden, maar mijn honden doen het goed op paard ( is wel mager dus ik wissel het wel af met wat vetter voer)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 20:04

Ik heb nu zalmolie gehaald om haar ontlasting hopelijk wat dunner te krijgen. Maar de oorzaak, de giardia, lijkt me lastiger..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:12

Absoluut melden bij de uitlaat service en erop rekenen dat je hond niet mee mag de komende tijd.

Als ik erachter kom dat één van de honden in een uitlaat service mee loopt met Giardia, is die HUS direct een klant kwijt!

Neem je verantwoordelijkheid en zorg ervoor dat die nare parasiet niet onder de HUS verspreid wordt.