Hoe kitten het beste introduceren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Hoe kitten het beste introduceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 09:42

Over een aantal weken komt Kobus bij ons wonen. Ons is Kees & Arie mijn 2 geholpen rode binnen katers en ik zelf.

Vraag mezelf af hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het introduceren wil ik gewoon rustig aanpakken. Kobus in een reismandje en het deurtje open zetten en laat ze maar op verkenning gaan. Ik heb geen aparte kattenkamer oid. Mijn katten mogen overal in huis komen.

Alleen voor de nacht en als ik bijvoorbeeld niet thuis ben. In het begin zal ik ze niet samen achter laten als ik weg ben. En s'nachts slapen Kees & Arie meestal gezellig bij mij boven maar ze kunnen ook naar beneden als ze dit willen. Kobus in de woonkamer laten zodat hij rustig kan slapen/eten ed? Of Kobus ook mee naar boven?

Wat is jullie ervaring? Thanks!

Kees & Arie
Afbeelding

Mama van Kobus
Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:54

Wij hebben hier 6 katers lopen, kittens introduceren zijn we wel gewend :+ Hier is het een kwestie van kitten op de grond in de woonkamer en laat ze zelf maar verkennen en kennis maken. Uiteraard zijn we er in het begin wel bij om te kijken hoe het gaat. De laatste twee kittens heb ik de eerste tijd 's nachts wel op mijn kamer gehad met de deur dicht (uiteraard met eten, drinken, een mandje en een kattenbakje op de kamer). De oudere katten zijn 's nachts meestal buiten en ze zijn andere katten gewend, maar zo'n kitten is toch wel vreemd voor ze in het begin. Wat ik hier zie is dat ze er in het begin meestal juist bang voor zijn. Ze weten niet zo goed wat ze ermee aan moeten. Dan is het wel fijn om zo'n kleintje bij je te hebben. Ze hoeven het niet eens kwaad te bedoelen, maar van schrik kunnen ze bijvoorbeeld best een keer wat te ruw zijn. Met zo'n heel kleintje vind ik dat wel sneu. En er gaat niets boven in bed knuffelen met een kitten <3 Mijn ervaring is dat hoe meer je er zelf een issue van maakt, hoe meer de katten dat ook gaan doen.

Ladyloe

Re: Hoe kitten het beste introduceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 10:00

Ik denk ook wel dat het goed zal gaan hoor. Arie vind altijd alles en iedereen leuk en verwacht ook dat hij de kitten het snelst zal accepteren. Kees zal misschien een beetje knorrig zijn.