Herplaatsers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:17

Omdat mijn zoon één hond toch wat te karig vindt en dat de afgelopen weken op aandoenlijke wijze kenbaar heeft gemaakt, ben ik (bijna) overstag.

Ik wil dan wel graag een herplaatser en ken wel wat stichtingen die zich daar mee bezig houden. Maar ik wil deze keer eens niet te haastig en impulsief zijn, dus hoor graag welke bemiddelaars jullie kennen en met wie jullie ervaring hebben.

Hond mag zowel uit Nederland als uit het buitenland komen, maar moet in dat laatste geval, om moverende redenen, wel al in Nederland bij een gastgezin zijn.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:26

Hoi!

Wij hebben onze geweldige hond bij dierenopvang koningen! Zit in het oosten van het land. Goede mensen daar die heel eerlijk zijn en kijken welke hond bij je past. Je kan ze sowieso op facebook en de website van hun bekijken. Hulp doet Leven is ook een goede (hebben ook een facebook).

Groetjes Anne

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:29

Wij hebben onze hondjes via AINF geadopteerd. Hier krijgen honden uit het spaanse asiel een tweede kans. Vaak hebben ze ook al hondjes in een gastgezin in Nederland, zoda de hond leert hoe het leven in een gezin werkt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:30

Mijn broertje heeft zijn hond uit Spanje via alas rescue. Op hun facebook komen ook hondjes voorbij die in Nederland in een gastgezin zitten en nog een plekje zoeken. De stichting is erg betrokken. Ze zijn later nog een keer komen kijken hoe het ging met de hond en of ze nog vragen hadden etc

mysa
correspondent/vertaler

Re: Herplaatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:33

Bedankt alvast voor de snelle reacties!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:34

Wat zoek je ongeveer?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:46

Wat ik zoek:

Vooral een hond die geaccepteerd wordt door onze huidige hond. Zij heeft duidelijke voorkeur en antipathie voor bepaalde honden. En dat is niet te voorspellen. Vandaar dat een herplaatser al in nl moet zijn.

Verder: middenmaatje, moet met katten en paarden kunnen. Geen verlatingsangst is een harde eis! Vorige hond had dat wel en na 16 jaar ben ik daar wel moe van. Voor de goede orde: ik werk voornamelijk thuis maar wil gewoon wel eens een paar uurtjes weg kunnen zonder dat hond compleet gestrest raakt.

Leeftijd vind ik niet belangrijk maar helaas wil zoon graag een jong exemplaar, ook om flink mee te kunnen wandelen.

Uhmmm, verder niet zoveel wensen,geloof ik.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:59

Wij hebben een ongecompliceerde herplaatser van stichting SPhoek.
Hebben correcte info over de hond en deze zijn veelal in Nederland.
Vond de nazorg ook goed, wij hebben er een prima hond aan Afbeelding

Succes!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:14

En "gewoon" uit het asiel? Er zijn genoeg honden die geen problemen hebben, maar door omstandigheden van de eigenaar zijn afgestaan. De link leidt naar honden in asielen die aangesloten zijn bij de dierenbescherming, maar er zijn nog veel meer asielen in Nederland. Tevens zijn er stichtingen zoals KFAAF. Daarnaast hebben veel rasverenigingen op hun website een pagina voor herplaatsers.

Of moet het per se een exoot zijn?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:30

Ik heb 2 honden uit Rusland, via My Martin. Super organisatie vind ik zelf.
Hiervoor 2 honden uit Spanje gehad via Sphoek, was ook prima. Maar het risico op Middellandse zee ziektes heeft mij doen besluiten om niet meer aan een Spaanse hond te beginnen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:40

Op fb zijn talloze sites met herplaatsers

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:45

Wij hebben honden via ARPA simbiosis Zie fb, dit zit in Ronda Spanje. De stichting Hobodogs plaats honden O.a. Voor deze arpa, maar ook voor andere opvang. Ook weten zij waar al honden in opvang in Nederland zitten Voor meer info kijk op de site van hobodogs.nl.
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 05:23

Wij hebben sinds een paar weken een schat van een (nog fitte) 12 jarige senior in huis. Hij is bij ons gekomen via https://www.hhin.nl (Herplaatsing Honden in Nederland).
Kost wel inschrijfgeld, maar ik vond hun werkwijze erg prettig. Goede en duidelijke informatie.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:35

annetjee19 schreef:
Hoi!

Wij hebben onze geweldige hond bij dierenopvang koningen! Zit in het oosten van het land. Goede mensen daar die heel eerlijk zijn en kijken welke hond bij je past. Je kan ze sowieso op facebook en de website van hun bekijken. Hulp doet Leven is ook een goede (hebben ook een facebook).

Groetjes Anne

Nou, bij jou misschien, bij ons totaal niet!! Waren maar wat blij dat ze van onze podenco af waren. Gaven aan dat hij zindelijk was, goed met andere honden kon en prima los kon lopen, en dat was niet het geval. Toen we wat hulp vroegen was de strekking van de mail: hij is nu bij jullie en we zijn blij dat hij een fijn huisje heeft, succes ermee. Geen hulp die wel beloofd was. Het is binnen een schat van een beest maar buiten eentje met een enorme handleiding, we zouden hem er nooit om weg doen maar raden iedereen af om naar de Koningen te gaan!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 07:38

Bedankt voor jullie ervaringen tot zover.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:57

Mijn Toby komt van Stichting Poor Animal. Begeleiding was niet-bestaand. Ik weet niet of dat bezwaarlijk is, ik heb ook geen behoefte aan begeleiding gehad zeg maar. Weet dus ook niet of er bij vragen wél begeleiding geboden wordt, maar van andere stichtingen hoor ik nog wel eens over opvolging en na aantal maanden een keer een check per telefoon/mail, maar dat heb ik niet gehad.

Dat gezegd hebbende: ik heb een heerlijke hond aan Toby. Ik wilde een kleintje/klein middenmaatje, en ben bij hen gaan kijken. Het is een asielsetting, honden zitten wel bij elkaar in een groep ipv in individuele kennels. Ik kwam eigenlijk voor een andere hond die ik had gezien op hun site, maar ze zeiden daar bij binnenkomst al 'vaak gaan mensen met een andere hond naar huis dan ze op de foto gezien hebben'. En dat was ook zo. De hond die ik eigenlijk gezien had, was niet in mij geïnteresseerd. Toby wel. Die kwam bij mij zitten en ging écht niet meer weg. Was ook niet geïnteresseerd in mijn ouders - die mee waren omdat ik nou eenmaal liever niet helemaal alleen dit soort dingen doe - of de meneer van de opvang. Hij kwam bij mij zitten, en dat was dat. Hij is mee naar huis gegaan. Met het dringende advies om hem vooral aan een tuigje uit te laten wel, omdat podengo's nog wel eens willen ontsnappen ;)

Inmiddels hebben al zeker 4 kennissen ook een hondje van Poor Animal, en dat zijn allemaal fijne honden, stabiel als hond (Toby is de enige die ik ken daarvandaan die wel flink lawaai kan maken, ik ga er dus vanuit dat dat mijn gebrek aan opvoeding is of een karaktertrekje, want de andere honden die daarvandaan komen zijn gewoon stil), goed met kinderen, goed met andere huisdieren (de podengo's/co's zijn natuurlijk wel échte jachthonden, die met knaagdieren of kleine vogels zou ik het niet riskeren om ze bij te laten), en waar van toepassing ook goed mee te nemen naar de paarden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:06

Onze honden komen van SOS-strays, goede ervaringen mee. De honden zitten in een opvanggezin in B of NL. Je kan gaan kennismaken samen met je eigen hond. De honden komen voornamelijk uit Spanje en Griekenland.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 08:09

Podenco is lastig, de meeste hebben veel jachtinstinct en we wonen in een gebied met veel wild.Ik heb al een hond met veel jachtlust maar de tuin is omheind en in gevogelte is ze niet geïnteresseerd, gelukkig. Alleen, als er één hond tijdens de wandeling weg wil spurten is dat nog te behappen. Maar met twee ga ik onderuit.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:17

mysa schreef:
Podenco is lastig, de meeste hebben veel jachtinstinct en we wonen in een gebied met veel wild.Ik heb al een hond met veel jachtlust maar de tuin is omheind en in gevogelte is ze niet geïnteresseerd, gelukkig. Alleen, als er één hond tijdens de wandeling weg wil spurten is dat nog te behappen. Maar met twee ga ik onderuit.

Begrijpelijk hoor! En dan schijnen de Portugese Pods nog een tikje heftiger te zijn dan de Spaanse, maar goed, ik heb alleen een Portugeesje ;)
Maar ik zou een pod ook niet voor iedereen aanraden. Ik heb een omheinde tuin en een omheind losloopveld in de buurt waar Toby mag uitrazen, maar verder moet hij het toch hebben van aangelijnd wandelen ivm zijn grote jachtinstinct.

Als je trouwens voor jezelf een specifiek ras op het oog hebt, zijn er ook vaak herplaatsingen via de rasvereniging.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:31

Ik stuur je even een pb!