Hond eet poep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:57

Het verschil tussen eten en snuffelen is vaak goed te zien. En eten van de grond vind ik sowieso een no-go, of dat nou poep is of iets anders. Dus dat dat verschil niet duidelijk is, is imo geen probleem.

Wel zou ik beiden alleen gebruiken met een duidelijk doel. Mijn trainster gebruikt de discs (en ik denk ook de band) “preventief”. Dus de hond moet de gedraging gaan koppelen aan de discs en niet aan de persoon.

Dat vergt oefening en discipline, waarbij je de discs eerst klein gebruikt, bijvoorbeeld in de tuin. Daar leg je wat lekkers neer of poep of wat dan ook en lok je de foutieve gedraging uit. In dit geval dat hij er van gaat eten. Op dat moment gooi je de disc, zonder dat de hond door heeft dat het van jou komt. Jij wordt dan niet eng, maar datgene wat hij wilde eten wel. Want dan kreeg hij de disc naar hem toe. Dit breid je dan verder uit naar straat, bos etc. Zelfde zou je denk ik ook kunnen doen met de band.

Dit is even een heel gechargeerde samenvatting van hoe ik het in de praktijk heb gezien. Wellicht niet de meest vriendelijke oplossing, maar poep eten met alle nadelen van dien en daardoor altijd aan de riem moeten is dat ook niet.

Ik weet niet uit welke omgeving je komt? Voor deze aanpak is wel juiste timing en training nodig en ik kan me voorstellen dat onder begeleiding een stuk makkelijker gaat :)

boyca
Berichten: 1083
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:59

Heb niet alles gelezen maar hier heeft veendrenkstof wel gewerkt.
Vindt ik zelf ook een vies goedje maar is beter dan poep.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:23

Goof schreef:
Dank je wel linsxdot!

Die biofood koekjes heb ik ook al geprobeerd.

Een stroomband is serieus ook door me heen gegaan, maar is volgens mij inmiddels verboden.

Die discs gaan hem niet worden. Ten eerste omdat de hond grote afstand van mij neemt, dus ik kan rinkele wat ik wil maar dat gaat niet meer werken. En ten tweede omdat ik moet rinkelen om gedrag te voorkomen. Als hij hoog gras of bosjes induikt kan ik niet zien of hij daar enkel loopt, snuffelt, zit te kakken of kak staat te vreten. Ik zal dus nooit correct kunnen corrigeren.


Je kent wel de juiste manier van aanleren van de Discs? Ik gebruik ze vooral om om ongewenst gedrag te doen stoppen. Ik gooi niet naar/tegen een hond dus ze hoeven ook niet op gooi afstand te zijn.

Goof

Berichten: 28919
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 18:46

WeCo schreef:
Goof schreef:
Dank je wel linsxdot!

Die biofood koekjes heb ik ook al geprobeerd.

Een stroomband is serieus ook door me heen gegaan, maar is volgens mij inmiddels verboden.

Die discs gaan hem niet worden. Ten eerste omdat de hond grote afstand van mij neemt, dus ik kan rinkele wat ik wil maar dat gaat niet meer werken. En ten tweede omdat ik moet rinkelen om gedrag te voorkomen. Als hij hoog gras of bosjes induikt kan ik niet zien of hij daar enkel loopt, snuffelt, zit te kakken of kak staat te vreten. Ik zal dus nooit correct kunnen corrigeren.


Je kent wel de juiste manier van aanleren van de Discs? Ik gebruik ze vooral om om ongewenst gedrag te doen stoppen. Ik gooi niet naar/tegen een hond dus ze hoeven ook niet op gooi afstand te zijn.


Ja, ik heb ze opgezocht gisteren en erover gelezen.

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:03

Hier krijgt de hond bio ron bokashi en veendrenkstof. De eerste 3 weken een hoge dosering bokashi en dan daarna een onderhoudsdosering.
Hier heeft het echt geholpen, onze hond at alles wat piep was van welk dier, zelfs mensen poep van vissers en zou zn eigen drol ook opeten. Hij doet dit niet meer en heeft hij wel die neiging krijgt die weer de bokashi dubbel voor 3 weken.