Eekhoorntjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Eekhoorntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 12:08

Hoi Bokkers,

Zijm er bokkers met ervaring met Japanse grondeekhoorns (volgens mij) als huisdieren? Hoor het graag!

Groetjes

Duhelo

Re: Eekhoorntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:18

Imo zijn eekhoorns hele leuke diertjes als je ze een ruime (kamer) volière kan geven en ze lekker natuurlijk kunnen zitten. Als eigenaar zorg je dat ze proper zijn, het juiste voer krijgen en je kan ernaar kijken. De meeste eekhoorns zijn niet tam (te krijgen) en houden er ook niet van om aangeraakt te worden. Ze vinden het wel leuk om je als boom te gebruiken als je in de volière gaat. Soms kan je ze zo ver krijgen dat ze wel iets te eten komen aanpakken en sommige zijn zo brutaal dat ze een hapje uit je vinger of oor komen pakken.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 13:25

En hoe ruim is ruim? Het zou in dit geval buiten zijn, het hok moet nog gemaakt worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:36

Ik zou toch minstens gaan voor 2 m op 1 m breed en 2 m hoog. Indien buiten bij voorkeur met een sluis ivm ontsnappen. 2 m hoog om er zelf comfortabel in te kunnen staan.
Hangt natuurlijk ook af hoeveel je er wil in houden.
Het zijn grondeekhoorns dus de grondoppervlakte is belangrijker dan in de hoogte gaan, ik vind niet zo direct terug of ze solitair of in groepen leven en bij welke temperaturen ze goed gedijen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:56

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 16:09

Bedankt voor het meedenken en het linkje, erg nuttig!! Het valt mij eigenlijk mee hoeveel ruimte de beestjes nodig hebben... ik ga het meenemen, bedankt!

Misschien zijn er nog mensen die zelf ook ervaring hebben met en eekhoorntjes thuis hebben?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:38

Wij hebben eekhoorns thuis gehad, hudson eekhoorns. We hadden inderdaad een grote voliere van ruim 2,5 meter lang, 1 meter diep en 2 meter hoog.. Het zijn vrij schuwe beestjes en redelijk moeilijk tam te krijgen. Het was wel leuk om ze te zien liggen in de zon of nootjes te zien eten. Ze hebben bij ons een nestje gehad, we hadden ineens 8 eekhoorns door het hok heen. :+ Het zijn leuke beestjes maar vooral om naar te kijken, echt een band ermee opbouwen is haast onmogelijk. :)

Afbeelding
Afbeelding

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:09

Oh wat vreselijk schattig!! Ik weet dat het inderdaad geen knuffels zijn, maar ik mis iets om voor te zorgen en ik vind het zulke leuke beestjes! :)

Ik had dus die Tamiops gezien. Iemand daar ervaring mee?

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:22

Wij hebben al jaren meerdere soorten eekhoorns gehad.Nu is het grootste deel verboden en hebben we alleen nog boeroendoeks.Dit zijn ook grondeekhoorns en winterhard.De meeste tamiops zijn niet winterhard,dus kunnen niet buiten.De boeroendoeks zitten bij ons meestal al paartje in een hok van ong 1.10x1.10 en 60 cm diep.Het zijn zeer grote klagers en kunnen door het kleinste gaatje,dus zorg dat het gaas niet te dun is en niet te grote mazen heeft.Als je er maar 1 of 2 hebt kun je ze zeker heel tam krijgen maar dan moet je ze al jong halen.Ze moeten elk een eigen nestkast hebben dat goed gevuld is met materiaal zodat ze zelf een holletje kunnen maken.wij hebben een extra voerluikje in de deur zodat ze niet kunnen ontsnappen en we ze buiten hebben.