Be free little bunny

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Be free little bunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 12:21

Zojuist riep de buurvrouw of ik kon helpen. Er zat een konijntje in haar tuin en ze kreeg hem niet te pakken.
Ik dacht eerst dat er een van ons daar zat. Maar die kunnen hier niet uit en die zijn nogal uit de kluiten gewassen.
Dus ik daarheen. Zit er een heel jong wild konijntje. Wel ogen open en groot genoeg dat hij niet meer bij zijn moeder drinkt, maar echt nog een jonkie.
Ik kon hem gelukkig vrij snel vangen, zonder dat ik er achteraan hoefde te jagen. Hij liet zich wel even horen, maar al snel bleef hij rustig zitten op mijn hand.

Bij ons om de hoek hebben er een park waar het stikt van de konijnen. Nu lopen er heel veel van dat formaat nu rond. Dus het leek me het beste om hem daar op een veilige plek vrij te laten. Hopelijk kan hij lekker opgroeien met zijn soortgenoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Re: Be free little bunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:44

Dit kan zomaar een haas zijn... hazen zijn nestvlieders die dus niet in nestje jongen onder de grond houden maar al vlak na de geboorte kunnen lopen en huppelen... Zij houden zich schuil tot hun moeder terug komt met voedsel....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:48

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 22:56

Plaatselijke opvang kan als het een haas is niet meer zoveel doen aangezien hij in het park woont.
Overigens heb ik hier nog nooit hazen gezien, we hebben alleen heel erg veel konijnen in het park. We zitten niet echt heel erg dichtbij polder ofzo waar ik wel soms hazen zie lopen. Dus ik zou dan echt niet weten waar die haas dan vandaan is gekomen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:11

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 13:02

Wel apart. Want hij zat dus midden in een tuin waar een muur omheen staat en waar eigenlijk geen gras of wat dan ook is waar een nest in gezeten kan hebben. Dus ik vraag me dan toch af waar hij vandaan gekomen moet zijn. En ook omdat hier nooit hazen zitten alleen konijnen.
We zitten niet bepaald in een buitengebied, we hebben alleen het park hier om de hoek.
Daarom ging ik er vanuit dat het een konijn is. Ik heb hem verder na gekeken en kon ook geen verwondingen zien, zijn vachtje was ook helemaal mooi, dus het leek er ook niet op dat hij door een kat ofzo in die tuin gedropt was. Er lopen ook niet heel veel katten rond hier. Gelukkig.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:27

Ja hoe moet die anders zijn eieren verstoppen? Paashaas in opleiding waarschijnlijk.

:')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 14:08

laraxXxemma schreef:
Ja hoe moet die anders zijn eieren verstoppen? Paashaas in opleiding waarschijnlijk.

:')

Tja als het echt een haas is, heb ik het niet goed gedaan. Ik was er echt van overtuigd dat het een konijn was dus dacht hups bij zijn soortgenoten het park in.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:31

Ts je hebt net de kennis die je had zo goed gehandeld als je op dat moment kon verzinnen.
Dat het nu een haas zou kunnen zijn (ik vind het ook moeilijk om te zien, maar zelfs als haasje is hij niet meer heel piepjong) weet je nu. Hoe hij dan bij jou terecht kan komen.. gevallen toen een reiger hem op wilde eten, gedumpt door een kat, kan van alles geweest zijn.

Wat ik zeggen wil, voel je niet schuldig :(:)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:34

Is een konijntje, haasjes hebben een rommeliger vacht en vaak een wit stipje op het koppie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:29

Dit is een konijntje. Hazen hebben toch een ruwer vacht, spitser lijf etc.
Mogelijk is het konijntje doof een roofdier/vogel in de tuin beland?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:34

Ik denk het. Maar hij had dus nergens verwondingen. Gelukkig maar.
Of hij moet onder de poort door gekomen zijn, maar dat is echt 1.5 cm ofzo.