Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Horsy83 schreef:Onze hond heeft het ook met fases. Het heeft twee redenen of ze is er niet lekker aan of ze wilt iets lekkerders.
In beide gevallen laat ik het bakje staan. Ze heeft het ooit twee dagen volgehouden. Sindsdien duurt het nooit meer zo lang (want heeft geen zin).
Kom nou ik eet mijn boterhammen ook op al heb ik zin in wat lekkers
fjordjes schreef:Karuna ja ik denk dat daar grotendeels het probleem ligt. Helaas werk ik zowel ochtend als avonddiensten en mijn vriend heeft nooit geen vaste eindtijd. Maar daarom vind ik het zo raar dat ie vanmorgen wel at terwijl ik op bed lag en als 1 van ons 2 op zondag op bed blijft liggen dan weer niet eet.
Gillbo schreef:Het lijkt mij eerder een roedel probleem ipv eetprobleem.
Ik zou eens een gedragskunde vragen of die dit herkent.
De baas eet altijd als eerste, daarna pas de lagere in rang..
Heb je wel eens geprobeerd om een commando aan voer te linken, beginnend met snacks?
Gillbo schreef:Het lijkt mij eerder een roedel probleem ipv eetprobleem.
Ik zou eens een gedragskunde vragen of die dit herkent.
De baas eet altijd als eerste, daarna pas de lagere in rang..
Heb je wel eens geprobeerd om een commando aan voer te linken, beginnend met snacks?
CharmingS schreef:Mijn herder van 2 doet dit ook sinds de laatste maanden, heb nog een andere herder en die eet haar voer op als ik het niet weg haal.
Dus als ze het niet meteen opeet dan haal ik het weg, en krijgt ze savonds pas weer nieuw eten. Mijn hond ziet er super uit, en is gezond dus ik zie er niet zo'n probleem in. Als ze langer als 2 dagen haar eten niet zou aanraken dan pas zou ik naar de DA gaan met haar. Maar zolang dat niet het geval is gaat het prima op deze manier.
Ga niet de dingen lekkerder maken door dingen er onder door te doen, daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee.
Je zou wel een keer kunnen proberen van brok te veranderen, misschien helpt dat iets