Wij hebben 2 supersnoetjes van konijnen.
Beiden gezond, geënt en geholpen.
Een man en een vrouw die continue bij elkaar zijn en stiekem verliefd zijn.

Ze zitten bij ons binnen in een hok en zodra wij uit werk komen gaat het hok open en mogen ze lekker door ons huis scharrel, waar natuurlijk een zandbakje staat, ze een apart toiletje hebben en ze lekker kunnen rondrennen.
Soms, als het weer meezit, dan mogen ze ook het balkon op, wat natuurlijk konijnproof is. Dus, geveegd, afgezet met gaas en ook hier, leuke speeltjes.
Een konijnenparadijsje, of 2 verwende nesten. Het ligt eraan hoe je het ziet.
De man komt uit een dierenwinkel. Hier zat hij al een half jaar. Ontzettend sneu. Zag al zijn broertjes en zusjes verkocht worden; hij bleef achter.
Bang van honden, en gewoon echt een schichtig ding.
De dame hebben wij speciaal voor hem gekocht in overleg met onze dierenarts. Hij stampte snachts en zat niet lekker in zijn vel.
Zaaz is ouder en hebben wij van een stichting gekocht. Een stichting die verwaardloosde en mishandelde konijnen opvangt. Zij kwam binnen met een kleine 20 andere konijnen.
Kapotte vacht, ondervoed, mijten. Ze is er goed bovenop gekomen.
Nu is het zo dat ze gewoon beiden een handleiding hebben.
- Binnen,
- soms angstig,
- kunnen ook bijten als je iets doet wat zij niet willen.
om maar wat te noemen.
Normaal, als wij op vakantie gaan passen mijn schoonouders op.
Nu gaan wij echter mét onze schoonouders op vakantie. ons vaste adresje, buiten de SO, kan helaas niet langer oppassen.
Hun zoon heeft een flinke allergie ontwikkelt voor konijnen en blijft niesen en alle andere nare zaken van een allergie die erbij komen kijken.
Mijn moeder heeft zelf 2 honden, helaas geen optie.
Ik heb nu mijn broertje gevraagd of hij niet 2 weken in ons huis wil.. Ik vrees dat hij nee zegt. Hij werkt rondom Rotterdam, wij wonen richting Utrecht.
Mijn zus, nichten en andere familie zijn geen optie.
''Oh, de deur open gelaten'' dat soort situaties wil ik écht voorkomen.
Hiernaast bijten ze beiden in kleine vingers. En zijn ze gewoon echt niet gemakkelijk.
Nu mijn vraag.
In mijn zoektocht kom ik diverse pensions tegen die eigenlijk alleen konijnen buiten houden. Dit is voor mij écht geen optie.
Ik kom een enkele tegen, in Pijnacker bijvoorbeeld, die wel binnen houdt, maar dat ziet er nou niet echt uitnodigend uit.
Wij zelf hebben Brokken enz. Een grote dierenwinkel. Hier kunnen ze eventueel terecht, maar zitten ze in een echt klein hokje, en komen er alleen uit als hier tijd voor is.
Max 15 minuten is mij destijds verteld. Geen groenvoer en apart van elkaar.
Helemaaaaal geen optie.
Op dit moment denk ik er serieus over na mijn vakantie dan maar te annuleren.
Simpelweg omdat die gekke snoeten net kinderen voor me zijn.
Heeft iemand een idee/suggestie/tip voor mij?
Hierbij een link naar de draakjes:
http://nl.tinypic.com/r/fkcyeu/9