Sinds kort zijn de dagen langer en het weer beter en nu zit de hond van de buren, een Zwitserse Sennen (precies een Berner Sennen maar dan met kort haar) zo goed als alle dagen een hele dag buiten (voorheen was dit af en toe eens). Op zich geen probleem, als de hond niet zo vaak zo onophoudend zou blaffen... Hij heeft een enorm luide, huilende blaf, die ik persoonlijk als zeer storend ervaar. Ik kan hier gewoon niet door slapen. De hond blaft ook zonder aanleiding, het mag buiten muisstil zijn, geen verkeer of voetgangers/fietsers in de straat (wij wonen echt in een heerlijk rustige straat, leek me ideaal voor ons gezien wij dus overdag slapen), maar gegarandeerd dat de hond van de buren blaft. Ik word er stilaan hoorndol maar dan ook echt hoorndol van. Ik sliep al zo slecht en nu kan ik al helemaal niet meer slapen, daardoor ben ik zo moe dat ik op de toppen van mijn tenen loop. Het minste dat de hond aanslaat en begint met blaffen, kan ik aan niks anders meer denken en doe ik geen oog meer dicht, waardoor ik niet meer te genieten ben de rest van de tijd. En zo is de vicieuze cirkel rond natuurlijk...
Ergens heb ik ook beetje medelijden met de hond, ganse dag buiten opgesloten tussen 4 muren, als hij niet aan het blaffen is, dan zit hij wel zielig te janken. Echt zonde hoor, maar neemt niet weg dat ik er gek van word. Ik heb zelf 2 kleine hondjes die ook wel eens blaffen, maar dan corrigeer ik ze zo snel mogelijk. Zij zitten ook gewoon lekker binnen bij ons.
Mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen? De buren weten dat we met de vaste nacht werken. Ze hebben ook al klachten gekregen van andere buren (via sms) dat de hond te veel blaft, maar tot hier toe wordt er niks aan gedaan. 's Nachts, en ook nog wanneer wij net thuis komen van ons werk in de ochtend, zit de hond gewoon binnen, dan hoor je hem ook nog wel blaffen, maar dat is niet echt storend. Eens wij binnen zitten, horen we dat niet meer. Maar overdag is het echt om gek van te worden. Hij zit dan ook tussen 4 muren natuurlijk, wat het geluid van de blaf nog versterkt. De andere buren hebben er overdag minder last van gezien zij zijn gaan werken. Maar ja, wij proberen op dat moment te slapen natuurlijk. Ik zit met mijn handen in het haar.
De buren hadden al eens geklaagd dat hun hond blafte wanneer wij thuis kwamen van het werk en ze daar wakker van werden... Erm

Hoe kan ik de buren hier rustig over aanspreken? En wat kan ik doen als er geen verbetering merkbaar is? Ik heb geen idee hoe lang ik dit nog vol houd, maar zo kan het gewoon écht niet verder. Wie oh wie heeft raad of tips?
Heel erg bedankt alvast!