Hevonen schreef:Ten eerste vind ik het geweldig goed dat je dit doet. En sorry, maar jouw schoonmoeder mocht weleens wat verantwoordelijker zijn. Een kat niet steriliseren is natuurlijk gewoon dom, maar de moederpoes dan niet meer binnenlaten of voeren is gewoon wreed.
Ik heb twee tips voor je.
- Let op met andere katten, vooral katers. Ze bijten soms de kittens (als de moeder even weg is voor eten of bak) en die overleven dat vaak niet.
- DE moederpoes ziet er prima uit, maar heel vaak hebben katten toch wormen of vlooien. Herkenbaar bij de kittens aan o.m. ontstoken oogjes (als de oogjes open gaan). Raadpleeg dan de dierenarts wat te doen. Vroeger was het druppelen, want er waren geen kuren voor die kleintjes. Maar weet niet hoe dat nu is.
Dankjewel!
Klopt dat mag ze wel hebben, maar na een hersentumor kan ze er zelf niks aan doen dat ze zo is. Ik kan alleen maar mijn best doen om zo goed mogelijk voor de kleintjes te zorgen en daarna ervoor te zorgen dat het niet weer gebeurd.
Er komen geen andere katten bij de kleintjes. Mijn andere kat is een poes en zeer onderdanig. Maar die mag er ook niet bij komen.
Moeder heeft een vlooien and je op dit moment, maar ik ben zelf ook meer van het druppelen dus daarvoor ga ik nog even langs de veearts.
KimD schreef:raket schreef:Bij zulke jonge kittens maakte ik alleen contact met de moeder. Als ze zo'n week of 4 zijn is het wel goed om ze aan te halen en te laten wennen.
Ik zou nu ook te bang zijn dat moeder er mee gaat slepen in zo'n nieuwe omgeving.
Precies dit, kittens heb je tot 15 weken in huis dus tijd genoeg om de kittens te laten wennen aan het een of ander.
Ga je ze ook ontwormen en laten enten? Dan heb je meer kans dat mensen ervoor willen betalen, anders maak je vrij weinig kans dat mensen überhaupt willen betalen. Zulke kittens krijg je de komende periode gratis op iedere hoek van de straat. Jammer genoeg...

Ontwormen ga ik wel doen! Over het enten ben ik nog niet uit.
Ik weet dat raskatten vaak 12-15 weken bij de moeder blijven. Maar dat was eigenlijk niet mijn planning. 6 weken vind ik dan ook weer beek te vroeg. Ik denk dat ze met 8-9 weken prima in staat zijn om naar een ander baasje te gaan.