Hond waardig bestaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wend2009

Hond waardig bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 14:50

Ik durf het bericht bijna niet te typen.
Ik heb 2 honden 1 is januari 9 geworden dit is tisha en eentje word eind juni 9 dit is mojo.
Tisha is bij ons gekomen met 6 maanden heel kort hebben wij hier een honden logee bij gehad maar deze jankt dag en nacht dus ik heb die eigenaar verzocht een ander plekje te zoeken.
Helaas reageerde tisha hier heel heftig op de koeien vlaaien liepen eruit at niet dronk niet.
Hierop zijn wij opzoek gegaan naar een hondje erbij.
Uitgekomen bij een Fokker met ouders en stamboom en hebben wij mojo gekocht.
Deze is met 9 weken bij ons gekomen.
Beide honden deden het super qua leren en konden alles al heel snel.
Alleen kon mojo niet liggen hij vertikte dit na zijn inentingen kwamen we tot de conclusie dat hij totaal niet met andere honden samen.
Dit hebben we geprobeerd en in overleg met de dierenarts is mojo gecastreerd.
Samen met andere honden is het nooit goed gegaan en het werd alleen maar erger.
Intussen is hij bijna 9 word gigantisch snel bevangen van de hitte is nog steeds super onzeker kan niet geaaid worden zonder dat hij alles onder plast .
De eerste warme dag van dit jaar was 10 meter en hij hijgde zich kapot.
Tisha tja achteraf is zij het eerste half jaar mishandeld geweest van de trap afgegooid als ze blafte heeft nooit een riem leren kennen liep altijd los.
Intussen heeft zij haar focus op andere honden en zodra ze die ziet of hoort bestaat de rest niet meer.
Dit concludeert in gewoon letterlijk de kinderwagen om ver springen want ze ziet dat ding niet meer staan.
Nu laat ik ze in de ochtend uit voordat manlief gaat werken.
In de middag doe ik het met de kinderen en in de avond mijn man.
Ondanks dat we al meerdere keren een gedragsterapeut over de vloer hebben gehad.
Bij de dierenarts zijn geweest is er nog nooit iets bij ze ondekt.
Tisha heeft een cherry eye waar niks aan gedaan hoeft / kan gebeuren.
En buiten een horzel allergie heeft mojo geen lichamelijke ongemakken.
Ik weet het niet meer ondanks dat we al 9 jaar die honden zo uit laten is het aankijken een blijvend ik ben te enthousiast en doe net alsof ik na een jaar bevrijd word uit het asiel.
Ook auto rijden creëert een kofferbak vol met asielhonden qua geluid en gedrag.
Aan de eene kant houd ik zoveel van mijn honden maar aan de andere kant vreet dit zoveel intussen aan heel het gezin en de honden (3 kids).
De honden mogen alleen met mij erbij de woonkamer in want tisha hapt als ze het ergens niet mee eens is en mijn man is daar niet voorzichtig genoeg voor.
Voor nu liggen ze dus in de keuken overdags.
Ik vraag me af hoe eerlijk het blijft om zo te blijven aanmodderen met ze.
Dit is voor geen van alle leuk meer en is meer frustratie dan dat het iets oplevert.
Maar ze horen er gewoon bij.
Ik weet het niet meer het liefst geef ik ze een oude dag waarbij ik alle tijd voor ze heb maar die tijd heb ik niet.
Maar een andere eigenaar durf ik ook niet te zoeken het gaat gewoon te vaak mis.
Maarja wat dan een spuitje of toch nog blijven aanmodderen.

Mojo heeft dus vanaf dag 1 al een klink in de kop en tisha heeft gewoon alle opvoeding gemist het eerste half jaar.

Ik heb zoveel bereikt met ze maar het lijkt wel alsof het nu alleen maar erger word nu ze ouder worden.

Wie heeft er nog tips en raad.

In het begin sloopte tisha trouwens alles intussen is ze hier gelukkig vanaf

IMJ

Re: Hond waardig bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:11

oh ik vind het een heel onduidelijk verhaal maar misschien dat dat aan mij ligt?
Het komt er op neer dat je niet weet wat je met de honden aan moet?
Houden, inslapen of ergens anders de oudedag bieden?

Mojo kan niet met andere honden maar jullie hebben er 2 en hij kan ook niet tegen hitte?

Want alleen met je kinderen gaat het niet goed, niet te vertrouwen en daarom liggen ze in de keuken? uitlaten gaat niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:17

Ik snap het wel denk ik, het werkt eigenlijk niet met de honden, uitlaten met kinderwagen gaat niet omdat de ene hond zo fel is, met de warmte heeft de andere hond snel last, ze kunnen niet in de kamer met de kinderen als jij er niet bij bent en je moet je nu teveel aanpassen, is dat het?

Je zou kunnen overwegen ze onder te brengen bij een gedragstherapeut, dat is anders dan dat de honden thuis blijven en eventueel kunnen ze via die therapeut herplaatst worden.. Daar komen geen mensen die geen idee hebben wat ze doen en de honden gaan onder contract weg.
Inslapen vind ik wel heel ver gaan, het zijn geen gebreken waar ze nog maar een jaar mee te leven hebben..

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:36

Ik denk dat het jou aan kunde mist om dit op te lossen. Als beide honden zoveel problemen hebben. Welk ras/ kruising zijn ze? Als het hr-honden zijn zou ik ze laten inslapen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:56

Ik begrijp wel dat na 9 jaar aanmodderen je emmer een keer vol zit, zeker als je je afvraagt in hoeverre de honden nog een erg leuk leven hebben. Wel denk ik dat het voor de honden een leven is waar ze aan gewend zijn, die weten niet beter.
Wat zegt je dierenarts? Ik heb mijn hond in laten slapen toe hij door ouderdom gedragsveranderingen ondervond die zijn leven er behoorlijk slechter op maakten. Zo kon hij door zijn fixatie op de paarden, waar hij voorheen altijd heel erg leuk mee was, niet meer los op het terrein zoals hij gewend was en werd zijn ruimte dus beperkt door een 8 meter lange lijn aan een boom. Het maakte zijn gedrag alleen maar erger en mijn dierenarts was het volkomen met mij eens dat inslapen voor zijn kwaliteit van leven echt verminderde beter voor hem was.
Soms is rust geven zo slecht nog niet.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:59

Sjong schreef:
Ik denk dat het jou aan kunde mist om dit op te lossen. Als beide honden zoveel problemen hebben. Welk ras/ kruising zijn ze? Als het hr-honden zijn zou ik ze laten inslapen.

Alles is altijd goed gegaan en ik neem netjes mijn verantwoordelijkheid.
Maar ik denk dat het gedeelte komt omdat er niet genoeg rust voor ze in huis is.

Onze oudste hond kon altijd met honden omgaan dit is echt iets van de laatste periode maar alles wat wij met haar doe voelt de andere onzekere hond zich aangesproken en schiet in zijn schulp.
Bijv als ik tegen die hond zeg volg schiet die andere op de rem conclusie een hond loopt voor de ander achter.
Dit heb ik in zoverre nu goed behalve langs de kinderwagen.
Dit is ook altijd goed gegaan.
Sinds dat onze jongste geboren is wij verhuisd zijn lijkt het erger te worden.
Ze mogen van mij in heel het huis komen maar wel waar ik bij ben.
Ik zie duidelijk of de honden klaar met de kinderen zijn en mijn man die laat alles gewoon toe.
Nu ben ik over het algemeen altijd thuis dus ze hebben de vrijheid wel behalve als ik naar de wc moet ofzo dan moeten ze de keuken in daar zit een trapveldje voor.

Het is een Engelse staf en een kruising Amerikaanse staf en waarschijnlijk bullmastif of boerboel.

Af en toe vraag ik mezelf weleens af waarom hij zo onzeker is maar volgens de gedrags therapeut is dit niet meer aan te leren.

Nu is mojo de Engelse staf zoiezo snapt hij niks van grenzen want deze snapt hij ook niet van onze andere hond die moet van zich afhappen voordat hij dat snapt nu is het genoeg.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 16:02

dblijham schreef:
Ik begrijp wel dat na 9 jaar aanmodderen je emmer een keer vol zit, zeker als je je afvraagt in hoeverre de honden nog een erg leuk leven hebben. Wel denk ik dat het voor de honden een leven is waar ze aan gewend zijn, die weten niet beter.
Wat zegt je dierenarts? Ik heb mijn hond in laten slapen toe hij door ouderdom gedragsveranderingen ondervond die zijn leven er behoorlijk slechter op maakten. Zo kon hij door zijn fixatie op de paarden, waar hij voorheen altijd heel erg leuk mee was, niet meer los op het terrein zoals hij gewend was en werd zijn ruimte dus beperkt door een 8 meter lange lijn aan een boom. Het maakte zijn gedrag alleen maar erger en mijn dierenarts was het volkomen met mij eens dat inslapen voor zijn kwaliteit van leven echt verminderde beter voor hem was.
Soms is rust geven zo slecht nog niet.

Ik wil er liever niet te laat mee zijn het zijn nogal rassen waar verstand weinig van te zoeken is.
De dierenarts en de gedragsdeskundige zegt dat hij niet meer verandert dat het gewoon echt een klink in de kabel is.
Het is gewoon sneu ik gun ze zoveel maar nu is het voor niemand meer ontspannen.
En dat gun ik ze na 9 jaar ook niet.
En echt de kids kunnen er alles mee en hun met de kids maar je moet er echt opzitten want je wil niet dat het mis gaat.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:03

Ik ken een gedragstherapeut met heel veel kennis waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze misschien toch nog wel wat kan betekenen voor jullie. Ik vind haar echt een voorloper vergeleken met veel anderen. Als je ervoor open staat toch nog een keer met je honden aan de slag te gaan kan je me een pb doen.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:21

wend2009 schreef:
Sjong schreef:

Maar ik denk dat het gedeelte komt omdat er niet genoeg rust voor ze in huis is.

Onze oudste hond kon altijd met honden omgaan dit is echt iets van de laatste periode maar alles wat wij met haar doe voelt de andere onzekere hond zich aangesproken en schiet in zijn schulp.
Bijv als ik tegen die hond zeg volg schiet die andere op de rem conclusie een hond loopt voor de ander achter.
Dit is ook altijd goed gegaan.
Sinds dat onze jongste geboren is wij verhuisd zijn lijkt het erger te worden.
Ze mogen van mij in heel het huis komen maar wel waar ik bij ben.
Ik zie duidelijk of de honden klaar met de kinderen zijn en mijn man die laat alles gewoon toe.
Nu ben ik over het algemeen altijd thuis dus ze hebben de vrijheid wel behalve als ik naar de wc moet ofzo dan moeten ze de keuken in daar zit een trapveldje voor.

Het is een Engelse staf en een kruising Amerikaanse staf en waarschijnlijk bullmastif of boerboel.

Af en toe vraag ik mezelf weleens af waarom hij zo onzeker is maar volgens de gedrags therapeut is dit niet meer aan te leren.

Nu is mojo de Engelse staf zoiezo snapt hij niks van grenzen want deze snapt hij ook niet van onze andere hond die moet van zich afhappen voordat hij dat snapt nu is het genoeg.

Het is verder ook geen oordeel hoor. Maar ik denk dat 2 van deze sterke honden met problemen gewoon teveel zijn voor heel veel mensen. Zeker als er ok nog kinderen rondlopen. Ik zou iig niet aan herplaatsen denken. Ik vind stafs zo'n beetje het sneuste ras ter wereld. Asiels zitten vol met stafs met dezelfde problemen als die van jou. En er komt vaak ook bepaald volk op af. Ik zou ze niet met gerust hart kunnen herplaatsen en een spuitje zou wat mij betreft dan ook helemaal geen schande zijn met dit gedag.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 16:32

Dit is ook altijd goed

Het is verder ook geen oordeel hoor. Maar ik denk dat 2 van deze sterke honden met problemen gewoon teveel zijn voor heel veel mensen. Zeker als er ok nog kinderen rondlopen. Ik zou iig niet aan herplaatsen denken. Ik vind stafs zo'n beetje het sneuste ras ter wereld. Asiels zitten vol met stafs met dezelfde problemen als die van jou. En er komt vaak ook bepaald volk op af. Ik zou ze niet met gerust hart kunnen herplaatsen en een spuitje zou wat mij betreft dan ook helemaal geen schande zijn met dit gedag.[/quote]

Dit is het geen waar ik over val juist het ras ben ik zo bekend mee.
Maar met de jongste krijgen zijn we ook kleiner gaan wonen noodgedwongen
En ik heb gewoon door de rest gewoon tijd te kort om nog extra te trainen.
De honden hebben niet om al die kinderen gevraagd.
Maar de derde koter was niet mogelijk om te krijgen en ineens was hij daar toch.
Op dat punt voel ik me zo schuldig richting de honden want het was juist weer rustiger de andere 2 zitten Op school.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:53

Als ik het zo lees heb je meer dan je deel gedaan om ze een goed leven te geven.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:58

Is misschien stichting dierenthuis in almere niet iets voor ze?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:34

Ik vind dat jullie enorm je best hebben gedaan, en als jullie besluiten dat het genoeg is geweest kan ik achter inslapen staan.
En heel goed dat je ze niet meer weg doet, als jullie het niet meer aankunnen is het goed geweest, en geen risico meer op nog meer leed.
En inderdaad, gezond. Wat is gezond? Dit is niet gezond meer te noemen als zoveel experts er geen raad mee weten denk ik. :(:)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:51

Moeilijk hoor. Een boerboel in huis vind ik zelf nooit een goed idee aangezien het echte waak en werkhonden zijn van een pittig kaliber. Ik vraag me persoonlijk dan af of ie wel echt een klink heeft of gewoon is zoals die moet zijn.
De engelse staff is manageable, maar heeft hele duidelijke grenzen en consequenties nodig. maar kan me voorstellen dat ze samen wellicht gedrag erger maken.

Ik zou inderdaad nog eens kijken naar een goede trainer of misschien doen ze in NL wel een board en train, dan breng je de hond voor 2 of 3 weken weg en wordt er intensief mee gewerkt.

Ik zou ook overwegen of je niet een hond kan aanhouden als je denkt aan weggeven. Ook al zeg je dat de staff niet alleen kan zijn, je bent 8 jaar verder nu. Wellicht is het verandert.

In huis zou ik ze denkwerk geven. Puzzels en snuffelwerk, maar kan me ook voorstellen dat dit moeilijk is met weinig tijd voor Handen. Maar wellicht worden ze dan wat rustiger in huis.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:29

Lastig.
Wat denk je, zijn de honden gelukkig? Zo niet, kun jij je een situatie voorstellen waarin ze wel gelukkig zouden zijn?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 03:36

Ik zou deze honden absoluut niet herplaatsen. Happen, zo lastig met andere honden als dat jij beschrijft.. ik zou doodsangsten uitstaan dat die bij een verkeerd iemand terecht komen ‘omdat ze er zo mooi uitzien’.

Ik zou in dit geval kiezen voor inslapen, hoe moeilijk ook. Ik zou het risico met de kinderen absoluut niet nemen.
Ik had een JackRussel teefje. Gekomen uit het asiel toen ze 5 was. Mishandeld en heel naar gedumpt, onzeker en heel moeilijk. Met veel werk een redelijk hondje gekregen. Lief naar mij, maar met regelmaat zooo onzeker, echt op het zielige af. Toen mijn dochter kwam ging dat vrij aardig, maar je merkte dat ze het lastig had. We zijn verhuisd toen mijn dochter een jaar was, en de hond 10. Dat was de druppel voor haar, ze kreeg het niet meer geregeld. Had geprobeerd het hondje van mijn moeder te bijten, zat klappertandend in huis als ze geplast had van stress (terwijl ze daar nooit op gecorrigeerd is, dat hoorde bij haar).
En op dat moment heb ik de dierenarts gebeld en heb ik haar in laten slapen. Ik kon het risico met mijn dochter niet lopen, en dit was absoluut geen herplaatsbaar hondje. Eindelijk rust in haar lijfje, dat had ze nog nooit gekend.
Het was ontzettend moeilijk, een verder klinisch gezond hondje te laten gaan. Maar ik ben blij dat ik de beslissing voor haar heb kunnen en mogen maken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:14

Als het met een oudere hond niet meer 'te managen' is, zou ik ook opteren voor inslapen. Zeker met rassen die toch gauw een bepaald type mensen aantrekken in een asiel...

Mijn vorige hond had al zijn hele leven een 'kronkel in de kop' (iets dat leek op epilepsie, maar dan waren de aanvallen rode waas in de ogen en grommen en happen). Spaniel overigens, dus absoluut geen HR hond. Dit defect komt meer voor in het ras helaas en wij hadden de pech dat we er zo eentje hadden.
Enfin, hij is 9 mogen worden bij ons. Fysiek nog absoluut topfit, liep gewoon wandelingen van 10-15 km zonder moeite. Maar je kon hem niet kammen, knippen, teken verwijderen... Alles waar hij stress van kreeg (en dat was vrij veel) resulteerde in happen. Uiteindelijk vloog hij mij aan toen ik een teek wilde verwijderen. Hij was net 9 geworden.
Dat was voor mij de druppel. We hebben 9 jaar lang ons hele huishouden om die hond heen gepland en dat met veel liefde gedaan. Maar toen hij gericht beet, niet meer losliet en bleef komen... was ik blij dat hij mij als volwassene pakte, want wat bij mij mijn hand en heup waren, was het gezichtje van de buurkindjes geweest qua hoogte... Maar was ik ook de eerste die zei 'en nu is het klaar, dit gaat niet langer'.

Natuurlijk doet dat emotioneel flink zeer. Vooral het moment dat ze hem de verdoving gaven - hij was zó bang bij de dierenarts altijd, hij was gemuilkorfd voor de eerste prik. Maar hij had wel rust. Voor een dier niet fijn om altijd in stress te leven. En nog minder fijn als de mensen rondom hem, die stabiliteit moeten geven, op den duur óók gestresst raken...

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 12:27

Nagini schreef:
Moeilijk hoor. Een boerboel in huis vind ik zelf nooit een goed idee aangezien het echte waak en werkhonden zijn van een pittig kaliber. Ik vraag me persoonlijk dan af of ie wel echt een klink heeft of gewoon is zoals die moet zijn.
De engelse staff is manageable, maar heeft hele duidelijke grenzen en consequenties nodig. maar kan me voorstellen dat ze samen wellicht gedrag erger maken.

Ik zou inderdaad nog eens kijken naar een goede trainer of misschien doen ze in NL wel een board en train, dan breng je de hond voor 2 of 3 weken weg en wordt er intensief mee gewerkt.

Ik zou ook overwegen of je niet een hond kan aanhouden als je denkt aan weggeven. Ook al zeg je dat de staff niet alleen kan zijn, je bent 8 jaar verder nu. Wellicht is het verandert.

In huis zou ik ze denkwerk geven. Puzzels en snuffelwerk, maar kan me ook voorstellen dat dit moeilijk is met weinig tijd voor Handen. Maar wellicht worden ze dan wat rustiger in huis.

Het is de staf juist met de kronkel.
Grenzen stellen doen we
De honden mogen niet op de bank enzo enzo.
Hij gebruikt zijn neus ook niet normaal volgen reutjes sporen maar hij totaal niet.
Hij plast ook een keer in de uitlaat ronde niet net als een normale reu bij elke boom.
Die kruising is waarschijnlijk kruising met am staff en of boerboel of bullmastif is gewoon oud aan het worden en mist het eerste half jaar.
Het deel uitlaten en reageren op honden is denk ik ook puur bescherming omdat er een kind in de kinderwagen zit.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 12:31

Skippy01 schreef:
Als het met een oudere hond niet meer 'te managen' is, zou ik ook opteren voor inslapen. Zeker met rassen die toch gauw een bepaald type mensen aantrekken in een asiel...

Mijn vorige hond had al zijn hele leven een 'kronkel in de kop' (iets dat leek op epilepsie, maar dan waren de aanvallen rode waas in de ogen en grommen en happen). Spaniel overigens, dus absoluut geen HR hond. Dit defect komt meer voor in het ras helaas en wij hadden de pech dat we er zo eentje hadden.
Enfin, hij is 9 mogen worden bij ons. Fysiek nog absoluut topfit, liep gewoon wandelingen van 10-15 km zonder moeite. Maar je kon hem niet kammen, knippen, teken verwijderen... Alles waar hij stress van kreeg (en dat was vrij veel) resulteerde in happen. Uiteindelijk vloog hij mij aan toen ik een teek wilde verwijderen. Hij was net 9 geworden.
Dat was voor mij de druppel. We hebben 9 jaar lang ons hele huishouden om die hond heen gepland en dat met veel liefde gedaan. Maar toen hij gericht beet, niet meer losliet en bleef komen... was ik blij dat hij mij als volwassene pakte, want wat bij mij mijn hand en heup waren, was het gezichtje van de buurkindjes geweest qua hoogte... Maar was ik ook de eerste die zei 'en nu is het klaar, dit gaat niet langer'.

Natuurlijk doet dat emotioneel flink zeer. Vooral het moment dat ze hem de verdoving gaven - hij was zó bang bij de dierenarts altijd, hij was gemuilkorfd voor de eerste prik. Maar hij had wel rust. Voor een dier niet fijn om altijd in stress te leven. En nog minder fijn als de mensen rondom hem, die stabiliteit moeten geven, op den duur óók gestresst raken...

Dit de eene hond is zo onzeker maar bijten doet hij niet.
Dat doet juist die kruising.
Lichamelijk buiten ouder dom gaat het goed met ze.
Dat maakt het ook zo moeilijk.
Ik durf ook niet een hond te houden of allebei of geen.
Ik zou me altijd schuldig voelen en met 1 hond had ik de dingen al anders gehad dat weet ik zeker want ik denk dat ze elkaar ook opjutten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:41

als ik dit lees zou ik de Stafford laten inslapen. Een boerboel of bull mastif hoort juist heel rustig te zijn in huis. Ja ze zijn waaks op hun terrein maar verder horen ze de rust zelfe te zijn. Wie weet dat als deze alleen over blijft jullie er een fijne hond aan hebben. Deze honden behoren tot de Molossers. Dit zijn dus ook geen honden waar je dagelijks een eind mee moet wandelen. Al helemaal niet als ze oud zijn want daar is hun lijf niet voor gemaakt. Zijn gefokt om op een erf te leven en te waken.

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor herplaatsing of asiel. Voor beide niet.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 12:57

Popstra schreef:
als ik dit lees zou ik de Stafford laten inslapen. Een boerboel of bull mastif hoort juist heel rustig te zijn in huis. Ja ze zijn waaks op hun terrein maar verder horen ze de rust zelfe te zijn. Wie weet dat als deze alleen over blijft jullie er een fijne hond aan hebben. Deze honden behoren tot de Molossers. Dit zijn dus ook geen honden waar je dagelijks een eind mee moet wandelen. Al helemaal niet als ze oud zijn want daar is hun lijf niet voor gemaakt. Zijn gefokt om op een erf te leven en te waken.

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor herplaatsing of asiel. Voor beide niet.

Groot is ze zeker denk een 45 50 cm qua hoogte.
Allebei zijn het schatten van beesten echt werkelijk waar maar het is gewoon de combi van alles met elkaar.
Heel veel denken het er hetzelfde over als ik wat ik stiekem heel moeilijk vind.
Ik ga het weer aan kijken en mocht hij echt moeite blijven houden met de warmte en de straat niet meer op en neer kan lopen is het zoiezo klaar voor hem.
Pff
Al met al voelt het zo zwaar ondanks dat het zo echt niet leuk is wilde ik tot ze zorgen tot ze ziek werden of zelf dood gingen.

En tot die tijd is alles veillig
En ga ik heel hard duimen dat mijn onderzoeken meevallen waardoor ik weer wat meer energie heb en weer 26 uur in 24 uur kan stoppen.

Dit weegt ook zo mee mijn man heeft vroeger thuis een dweil hondje gehad en nu komt er ook meer op zijn schouders terecht.
Maarja in die 9 jaar heb ik de honden altijd 90 procent g3daan.

Gister een goed gesprek gehad met hem en sommige dingen gaat hij proberen wat meer op mijn manier te doen in de hoop dat hij mijn man dan ook het kwartje valt.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:00

De kans dat een staf hondagressie heeft is gewoon groot. Dat heeft waarschijnlijk niets te maken en kind in de kinderwagen.

En dat plassen kan ook prima aangeleerd gedrag zijn. Mijn reu mocht ook echt niet tegen elk grassprietje aanplassen als hij aangelijnd is. Je loopt maar gewoon door.

Feit is wel dat de honden behoorlijke problemen hebben. Die jij niet opgelost krijgt.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 13:37

Sjong schreef:
De kans dat een staf hondagressie heeft is gewoon groot. Dat heeft waarschijnlijk niets te maken en kind in de kinderwagen.

En dat plassen kan ook prima aangeleerd gedrag zijn. Mijn reu mocht ook echt niet tegen elk grassprietje aanplassen als hij aangelijnd is. Je loopt maar gewoon door.

Feit is wel dat de honden behoorlijke problemen hebben. Die jij niet opgelost krijgt.

Klopt ik ontloopt andere honden ook zie ik een hond lopen ga ik naar de overkant.
Ik wandel niet in het bos want ondanks de aanlijnd plicht loopt alles daar los en vaak ook ongecontroleerd.
Dit zou ik met muilkorf wel kunnen want die hebben we ook alleen is dit met kinderen dan en dat wil ik dan niet.
maar de en staff kijkt niet naar andere honden om.
Hij kan zelfs los lopen met andere honden in theorie als de andere hond hem met rust laat (Dit doe ik natuurlijk niet helaas wel een paar keer gehad dat mensen hun hond gewoon bij mij in het uitlopp veld ondanks dat ik aangeef dat hij niet samen kan heb ik hem altijd netjes terug kunnen roepen).
Hij hapt alleen van zichzelf af als de andere hond naar hem toekomt en in zijn zone zit.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:47

In laten slapen, want hier zou ik persoonlijk niemand mee op willen zadelen, en noooit meer een hond aanschaffen := Ik kan me voorstellen dat dit wel meer is dan je aan kan hoor TS, al helemaal als ze elkaar zo aansteken, en uit elkaar halen zou ik ook niet meer doen op deze leeftijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:56

Tja, inslapen is een optie, vooral wanneer ik zie hoe ontzettend veel van dit soort honden er vastgebonden aan bomen in het asiel belanden en daar uitzichtsloos zitten te wachten op een nieuwe baas. Mensen die dit soort honden hebben en er problemen mee ondervinden zouden hun verantwoording moeten nemen. Bij jouw situatie speelt ook nog mee dat je man blijkbaar het gevaar niet ziet dus moet jij echt ogen voor en achter hebben. Ik snap je heel goed wanneer je zegt, afgelopen voor één van de twee of zelfs alle twee.