In ongeveer 2006 kwamen er bij ons 2 fantastische pups. Lobbes van 8 weken, het moest een zwarte labrador kruising zijn, wij vermoeden zelf iets met newfoundlander. En een 11 weken zwarte labrador x ridgeback.
Quibes sliep haar hele leven lang zon 5 kwartier in een uur, was bang dat haar nagels afbraken bij te veel beweging en vond zwemmen fantastisch maar wel ordinair... een dametje! Helaas hebben wij vorig jaar juni plotseling afscheid moeten nemen. Op maandag werd ze ziek, begon te ontsnappen en raar te doen en op vrijdag was ze er niet meer.

Lobbes was onze spuit elf, in voor ongein, mega lief, tikkeltje eigenwijs ( volgens sommigen heel erg) maar vooral een gouden hart! Toen ik in 2012 mijn bekken brak kwam lobbes elke dag even bij me op bed liggen. Helaas had lobbes vroeger al een stoornis in zijn ellebogen waardoor er artrose ontstond in zijn voorpootjes. Daarnaast kreeg hij spondylose en hepatitis. In oktober, een week na zn verjaardag, kwam ook het einde van lobbes.

In 2016 besloot mijn broer om ook een hond te kopen, het kriebelde bij hem weer nadat zijn vorige hond bij zn ex was gebleven. Na lang wikken en wegen en zoeken kwam in oktober Tukker bij ons thuis. Een american Bulldog x labrador x cane corso x rottweiler.
Een grote knuffel voor ons, een grote grappenmaker. Maar buiten was hij onbetrouwbaar, hij heeft meermaals gericht gegrepen, 1 maal raak. Daarnaast had Tukker botsplinters in zijn elleboog, dusdanig dat opereren lastig werd met een kans van 98% op artrose en een hele kleine kans op een pijnvrij leven. Dat in combinatie met hey onbetrouwbare heeft ons de keus laten maken om hen op 2,5 jarige leeftijd in te slapen. Vorige week hebben wij helaas afscheid moeten nemen.

Toen wij afscheid namen van quibes vorig jaar heb ik de keuze gemaakt om mijn eerste eigen hond aan te schaffen. Deeks is een boulab, ofwel een labrador x Berner senner. Hij wordt over 2 weken 1 jaar. Een druk hondje, leergierig, super lief maar wel wat angstig.

Nadat deeks afscheid had genomen van zn maatje Tukker merkten ook wij na enkele dagen dat het toch wel heel kaal is in huis met maar 1 hond waar je er eigenlijk 3 gewend bent. En ook deeks was te rustig en down. In goed overleg hebben we er voor gekozen om samen een nieuwe pup aan te schaffen.
En ik mag aan jullie voorstellen dibbes! Dibbes is een newfoundlander met een klein beetje dint Bernhard. Hij is nu 8 weken en sinds gisteren maakt hij deel uit van ons gezin!

Zo hebben wij helaas in 1 jaar tijd 3 honden moeten laten inslapen. Gelukkig hebben we nu nog 2 kanjers! Hoewel lobbes en quibes er flink inhakte hadden we er door de leeftijd van 12 jaar vrede mee. Tukker is er wel flink ingehakt en wordt behoorlijk gemist. Zijn grote bruine ogen die je vriendelijk en rustig aankeken tijdens het eten, zijn knuffels s avonds op de bank, zijn ‘koffieleutmomentje’ als ie bij ons aan tafel zat en vooral zijn enthousiasme als je thuis kwam of s ochtends beneden kwam.
We hopen in elk geval dat deeks en dibbes nog lang mee mogen gaan en we er veel plezier aan mogen beleven!