Hond ziet ze vliegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Hond ziet ze vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 20:59

Ja letterlijk... Hij ziet ze vliegen

Sinds oktober hebben wij onverwacht een 3,5 jarige bernersennen in ons huis mogen verwelkomen. Onze eerste reu na 3 teefjes. De eerste 2 hebben maar 3 en 4 mogen worden. De laatste mocht 11 worden.

Nu even het geval, vandaag op het werk (kantoor hond) is hij als een malle achter een irritante vlieg aangegaan. Begin best grappig, uiteindelijk heb ik de vlieg vakkundig geliquideerd tijdens de lunch. Hond is behoorlijk van de vaste routines, en door de vlieg heeft hij zijn 2 ochtend dutjes gemist.
Nu zijn er niet veel vliegen op dit moment dus bleef het bij 1 vlieg. Na de lunch geen vlieg meer te bekeken en kwam de hond ineens bij ons onder het bureau liggen, maar heeft ook toen weer zijn 3 dutjes gemist. Hij ligt zelden bij ons te dutten, altijd in de ruimte ernaast op zn rug met alles open :+
Na het avondeten is hij gaan slapen (normaal) tot net, en hij ziet ze weer vliegen, maar geen vlieg te bekennen. Tis bijna zielig te noemen...

Wat zou dit kunnen zijn? Gewoon hij ziet ze vliegen gedrag, of is er meer aan de hand?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:21

Loopse teef in de omgeving?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Hond ziet ze vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 11:14

Nee absoluut niet, hij kijkt en loopt echt alsof hij ze ziet vliegen. Kom nu net op het werk aan en begroet mij net iets te vrolijk, en is dus al heel de dag hangerig en bescherming aan t zoeken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:38

Sommigen zijn gewoon bang voor vliegen helaas. Een zeer vervelend probleem. Mijn oudje werd gek als hij iets van muggen hoorde. Mijn huidige jonge hond schiet in paniek bij continu vliegen om zich heen. Gaat ook happen en rusteloos rond lopen. Vorig jaar dus besloten de vliegen binnen te vermoorden. Nu helaas nog heftiger gedrag. Meestal hebben we een slipper, slof of pantoffel binnen handbereik. Je snapt, hond nu daar ook bang voor want heeft ze gekoppeld aan aanwezigheid van vliegen of muggen oid....

Best moeilijk om er een balans in te vinden. Wij negeren nu alles wat vliegt en enkel als deze hond buiten is dan slaan we dood. Dat is meest rustig voor alle partijen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:43

Mijn hond ziet lichtjes vliegen bv zon valt in glas en weerkaatst op de muur, bank, stoel of wat dan ook. Of via mijn telefoon en daar is het geobsedeerd doorgaat ernaar toe. Misschien zoiets?