kat spuugt, eet slecht en bloed bij kattenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

kat spuugt, eet slecht en bloed bij kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:44

We zijn al een maand bezig met onze 12 jarige poes.

Kleine beschrijving, we hebben haar nu ongeveer 11 jaar, uit het asiel die haar een jaar schatte. Ze heeft vanaf dat we haar hadden al iets wat leek op chronische niesziekte. Bij de dierenarts toen werd ik niet serieus genomen en die wilde er nauwelijks naar kijken, de dierenartsen daarna waren ook niet zo ongerust erover. Ze is altijd verkouden, snottig neusje maar verder niet ziek.

Een maand geleden had ze een week dat ze bijna elke dag een beetje spuugde. Ik woon niet meer thuis dus zie haar ook niet meer zo regelmatig, dit hoorde ik van mijn vader. Toen ik langs was maakte ik me toch zorgen, ze liep een beetje zwakjes, leek moe en at niet zo goed. Ze is het laatste jaar afgevallen en nu zit er niet heel veel vet meer aan. Ik vond dat we naar de dierenarts moesten gaan dus dat deden we. Ondertussen wonen we in Zweden dus andere dierenarts.

Daar aangekomen schrok hij zich rot omdat hij haar hoorde ademen. Hij zei dat dit niet normaal was en schreef antibiotia, pretnison en een hoestmedicijn voor een week voor nadat hij röngtenbeelden had gemaakt en bloedtesten. Dat liet zien dat ze een longonsteking had. Daarna zouden we terug moeten komen. In die periode leek ze iets beter te eten, (eerste dagen diarree maar daarna over) maar toen we terug kwamen was de verkoudheid niet weg. Hij schreef weer antibiotica voor, en hoestmedicijn, nu voor 10 dagen.

Zaterdag zou de enerlaatste dag zijn, maar ze was in eens de hele dag weer aan het spugen en at niet. Mijn ouders besloten toen te stoppen want ze hield het niet binnen. Zondag leek ze een klein beetje opgeknapt, ze had snachs een beetje gegeten.

Ze kwam zondag naar mijn huis, mijn ouders zijn een periode weg en ik kon haar dan beter in de gaten houden. Ze was hier een uur, ging op de kattenbak en toen ze eruit kwam hing er een halve meter sliert met slijm en bloed uit haar anus. Ik schrok me rot en belde direct de dierenarts en mijn ouders en we reden erheen.

De dierenarts keek haar na, bloedtesten en keek naar oude röntgenbeelden. De longonsteking was weg maar het leek alsof ze mogelijk parasieten had. Verder zagen de bloedtesten er beter uit dan eerst. Maar eigenlijk kon hij niet zeggen waar het van kwam. Ze kreeg antiwormspul en we moesten stoppen met alle medicijnen. Zondag niet eten om de maag tot rust te brengen.

We zouden het aankijken en als het niet beter werd in het midden van de week moesten we weer terug komen.

Nu is het maandag. Ze is nog steeds misselijk en probeert soms te spugen, ze eet nauwelijks, beetje natvoer en geen droogvoer. Nog niet naar de w.c. geweest voor een poep sinds gisteren dus ik weet niet hoe dat eruit ziet...

Heel lang verhaal maar ik maak me gewoon heel erg zorgen. Ze is verder wel ok, maar ze eet dus bijna niks. Hij heeft haar neus gespoelt en gaf me de tip om dat zelf ook te doen, nog niet nodig geweest.

Iemand tips of herkenning?

Hannanas

Re: kat spuugt, eet slecht en bloed bij kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:21

Ik lees je topic nu pas, hoe gaat het met je kat inmiddels?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:33

Ik herken er helaas wel iets in. Mijn kat had vorig jaar soortgelijke symptomen. Onstekingswaardes waren hoog, maar orgaanfuncties verder goed. Maar dunne donkere poep (oud bloed), weinig eten, steeds kotsen, uitgedroogd.
Alles wees eigenlijk op darmkanker.

Ik heb hem laten gaan, want beter werd het niet...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 12:38

Ik heb alle mogelijke voer gekocht om haar weer aan het eten te krijgen en dat deed ze ook. Na een paar dagen werd de poep stukje bij beetje weer beter en wonderbaarlijk genoeg is ze nu weer ok. Maar we blijven voorzichtig.

Wat het was? ... Geen idee.