Kat weggelopen, wat nog meer doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Kat weggelopen, wat nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:07

Tja. Zo vervloek je haar omdat ze weer voor je voeten loopt, zo ben je haar kwijt.

Mijn blinde, bijster domme kat is sinds deze ochtend vermist. Ze is vanwege haar aandoening normaal binnen, dus ze is niet bekend in de buurt.

Wat ik heb gedaan:
Ik heb gezocht
De achterdeur staat open met een zak gebruikt kattengrit erbij
In de buurt rondgevraagd/signalement doorgegeven (en gevraagd schuurtjes na te kijken)
Dierenarts, dierenambulance, opvangcentra in de buurt en amivedi gebeld en melding doorgegeven (staat ook op site van Amivedi)

Ik ga nog flyers ophangen.

Wat kan ik nog meer doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:08

Op plaatselijke fb pagina`s zetten.

khirshanta

Re: Kat weggelopen, wat nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:09

Ah- super goed idee!
Thanks!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:12

Hebben jullie een buurtwhatsapp? En, heel dom maar vraag mensen ook even om onder de bank/tafel/bed te kijken. Het was heerlijk weer vandaag dus veel mensen hebben hun deuren en ramen open. Toen onze binnenkat ontsnapte is ze in paniek bij de achterburen naar binnen gevlogen en onder de bank gekropen. Binnen was duidelijk een veilige plek. Succes met zoeken en sterkte ermee!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:20

In de schuren van de buren checken!

Ik ben net de hele avond onze kat kwijt geweest. Uren geroepen, geluid gemaakt met schoteltjes (natvoer), fluiten etc. Geen reactie, nergens te bekennen. Tot we in de verte miauwen hoorden. Zat ze opgesloten in de schuur van de buren.. Helemaal in paniek. En ik ook want ik denk gelijk in doemscenarios als de kat weg is |(

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:52

Wij waren onze kat ook een keer kwijt en zat in de meterkast in de hal van buren 2 huizen verderop. Geen idee hoe hij daar in kwam, maar 2 dagen later vonden we ‘m toen we even bij hun binnen zijn naam mochten roepen.

Succes met je katje vinden :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:57

Ik heb wel een x gelezen, wat werkte voor honden, wanneer hij in de buurt gespot was maar niet te vangen. Weet niet of het bij katten ook werkt maar zij doen toch ook veel op geur?? In elk geval: kleedje of iets met geur van thuis (of zijn eigen mandje ofzo) op de plek leggen waar hij voor het laatst is gezien. Hopelijk gaat poeslief op de geur af en blijft in de buurt van het vertrouwde.

Weet niet of je hier iets aan hebt... Hoop dat ie snel terecht is!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:58

Is ze gechipt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:54

Toen ik een keer een (duidelijk tamme) vogel had gevonden heb ik hem, naast de plekken die je al hebt genoemd, ook als gevonden gemeld bij de plaatselijke dierenwinkel. Zij hebben toen ook meteen papiertjes opgehangen in de winkel en etalage, allemaal in de hoop dat het diertje snel weer thuis zou komen. De supermarkt kan misschien ook nog? Daar zie ik soms ook flyers met vermiste dieren

Sterkte er mee, hopelijk is ze snel weer veilig thuis!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:02

Ach wat naar... Wij hebben het ook eens gehad, kat zat uiteindelijk op de zolder van een garage een straat verderop. Wij hebben in de straten rondom ons huis geflyerd met een foto van poes en werden toen gelukkig na een paar dagen gebeld. Sterkte! Die onzekerheid is vreselijk...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:20

Is de kat in kwestie gechipt? Zo ja, dan zou ik zeker even checken of de chip geregistreerd staat en zo ja, of de gegevens allemaal ingevuld en up-to-date zijn. Dit kan op http://www.chipnummer.nl

Ben zelf vrijwilliger bij een asiel en hoe vaak ik al chips ben tegengekomen die niet geregistreerd waren of waarvan telefoonnummer/ mailadres/ naam eigenaar niet meer klopte... :n Een correct geregistreerde chip zorgt voor snelle hereniging. Niet of niet goed geregistreerd is de chip waardeloos! Hoop dat je de kat snel weer terug hebt Khirshanta.

En wellicht de kruipruimte even checken? Vrienden van mij waren ook de kat kwijt, hoorden mauwen onder de grond. Luik kruipruimte open gedaan en daar kwam ze uit! Er even in gekropen toen daar een kraantje door de baas werd open gedraaid en vervolgens over het hoofd gezien bij het sluiten van het luik. Heeft daar 1 dag gezeten geloof ik.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 00:27

Denise_Storm schreef:
Is ze gechipt?

Ja, ze is gechipt gelukkig! Gegevens zijn ook correct :j

Kruipruimtes hebben we hier niet, de mensen in de buurt weten in ieder geval waar ze thuis hoort. Bij de directe buren gezocht, maar daar is ze niet.

Flyers gaan er komen, en die tip van de supermarkt had ik nog niet aangedacht- bedankt!

Ik heb wel al bezoek gehad van een andere kat (die kwam aan het kattengrit ruiken en daarna de boel verkennen) was even valse hoop, maar wel heel gezellig :+

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:51

kattengrit werkt niet.

Als ze honger heeft kom ze naar huis.
S avonds is het rustiger, dan ken je haar proberen te roepen.

Mijn katten reageren altijd, op de commando ETEN. eerst de naam roepen dan pas ETEN.
Als ze via de tuin naar buiten is gedaan zal ze ook weer terug komen in de tuin, is het de voordeur daar is de kans dat ze naar de voordeur komt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 22:32

Ze is bijzonder dom, het blind zijn is dus zeg maar niet haar grootste handicap. Vandaar dat ik dacht dat kattengrit (waar haar geur aan zit) haar hopelijk qua geur zou helpen. De achterom staat open, kaartjes bij de super hier zijn er. Flyers zijn in de maak.

Het commando 'eten' reageert ze niet op, ze komt altijd heel enthousiast aangestormd normaliter. Desondanks straks nog eens proberen met een zak brokjes op sleeptouw:

Vanochtend, vanmiddag en nu net weer een paar uur gezocht, tevergeefs :(
Straks nog eens.

Bedankt voor alle reacties en tips; ik ben heel blij dat jullie mee willen denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:34

Ik heb geen andere tips, maar wil je veel succes wensen. Hopelijk is ze snel weer thuis.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:35

Ach wat sneu! Weet precies hoe je je voelt, savonds als het rustig is op straat op je hurken zitten en praten, (bijv net doen of je aan het bellen bent) vaak herkennen ze je stem wel, en zeker binnenkatten zijn vaak in de buurt, met zaklantaarn schijnen in de bosjes, dan lichten hun ogen op. Heel veel sterkte en succes!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:37

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:41

http://www.katvermist.com/ Ik vind dit een hele goeie site met veel tips (en vooral veel gemaakte fouten)
En anders kun je hier ook nog kijken: http://www.kat-vermist.nl/index.htm (belangrijkste tip: controleer het hele huis Heel Erg Goed als je niet 100% zeker weet of ze weg is, een kat kan binnenshuis vast zijn komen te zitten)
Edit: ook iets wat misschien nuttig is, een bange kat die in een schuurtje vastzit zal niet zomaar tevoorschijn komen als een vreemd persoon de deur open doet. Vraag mensen dus om het schuurtje een paar uur (liefst als het donker is) open te laten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 04:20

AAAAH! LOUISE IS TERUG!

2 km van huis ongeveer gevonden. Al 3 keer er langs geweest, nu net terug.

Ze zat vast in een tuin- geen idee hoe ze erin is gekomen want ze kon er met geen mogelijkheid uit.

Wat schrammen, honger, maar met een beetje eten en een beetje (ok, een heleboel) liefde ligt ze nu genietend op schoot.

En vanaf nu dus alles hermetisch afsluiten. Dit is haar eerste en haar laatste uitstapje geweest

Bedankt allemaal, voor de tips en de lieve berichten <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 04:26

Jeeejjj wat een fijn nieuws <3 *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:19

Yes!!!!!!!!

En nu EXTRA goed op haar letten
Jeetje ben zo blij dat je der hebt!

Desty