Verhuizing hond doorgeven Raad van Beheer waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Verhuizing hond doorgeven Raad van Beheer waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 00:07

Wij gaan overmorgen verhuizen en onze hond verhuist natuurlijk mee. Hij heeft een stamboom en is vanzelfsprekend gechipt. Op databankhonden heb ik ingelogd in ons account en het adres dat gekoppeld is aan de chip gewijzigd naar ons nieuwe adres. Ook staat de gratis terugvindservice aan, zodat mocht hij weglopen en zijn chip wordt uitgelezen, ze gelijk onze telefoonnummers en ons adres zien.

Nu heb ik ook een registratiebewijs van de raad van beheer gekregen. Gewoon één papieren A4. Hier staan alleen de gegevens op van onze hond en onze gegevens als eigenaar incl. het adres dat zo meteen niet meer klopt.
Nu kun je vervolgens onderaan een adreswijziging invullen en het formulier terug sturen. Je krijgt dan een nieuw registratiebewijs als je €20,60 betaald.

Ik vraag me af wat de meerwaarde van dit registratiebewijs is en daarbij dus ook het doorgeven van onze verhuizing?

Stamboom van onze hond is ook in ons bezit en we hebben een koopcontract en aankoopbewijs van onze hond dus in principe eigendomsbewijs genoeg.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:17

Misschien nodig als je fokker bent, maar anders zou ik het in de oud papier bak gooien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:17

Ik geloof dat dit o.a. Is voor als er papieren etc kwijt raken dat deze naar het goede adres gestuurd kunnen worden. Ook voor het registratiebewijs sturen ze in principe geen nieuwe op.
Wij hadden daar drama mee toen postnl onze papieren kwijt raakte. (Gelukkig waren ze wel snel terecht)

Waarom de RvB niet even mailen?

BigOne

Re: Verhuizing hond doorgeven Raad van Beheer waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:20

Ik denk dat dat van waarde is wanneer de hond verkocht zou zijn en nieuwe eigenaren heeft . Maar in dit geval voegt het niets toe.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 00:30

loulou schreef:
Misschien nodig als je fokker bent, maar anders zou ik het in de oud papier bak gooien.

Ik ben inderdaad geen fokker, maar enkel eigenaar.

kiwiwitje schreef:
Ik geloof dat dit o.a. Is voor als er papieren etc kwijt raken dat deze naar het goede adres gestuurd kunnen worden. Ook voor het registratiebewijs sturen ze in principe geen nieuwe op.
Wij hadden daar drama mee toen postnl onze papieren kwijt raakte. (Gelukkig waren ze wel snel terecht)

Waarom de RvB niet even mailen?

Ik wil ze morgen even bellen of mailen als ik ze niet te pakken krijg. Ik verwacht alleen een beetje een ''wij van wc eend raden wc eend aan'' antwoord :') Dus dat het heel belangrijk is om dit door te geven. Natuurlijk wil ik ook even doorvragen waarom dit dan zo belangrijk was.
Maar ik vroeg me af of jullie dit weten.

bigone schreef:
Ik denk dat dat van waarde is wanneer de hond verkocht zou zijn en nieuwe eigenaren heeft . Maar in dit geval voegt het niets toe.

Die optie kan ik inderdaad ook aankruisen en dat lijkt me inderdaad ook van belang. Maar wat nu een adreswijziging doorgeven aan de raad van beheer toevoegt?
Ik vind €20,60 best een gek bedrag voor een adreswijziging door laten voeren en een nieuw A4tje afdrukken en opsturen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:35

dat is jouw officiele eigendomsbewijs, stamboom is van de hond, hoort bij de hond, staan afstammelingen op vermeld.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 00:39

speurneusc schreef:
dat is jouw officiele eigendomsbewijs, stamboom is van de hond, hoort bij de hond, staan afstammelingen op vermeld.

Maar ik heb ook een getekend koopcontract waarop de gegevens van de fokker, de gegevens van onze hond incl. chipnummer en stamboomnr. en onze gegevens staan. En daarnaast hebben we ook nog een aankoop- en betalingsbewijs. Zijn stamboom (ook al is dit geen eigendomsbewijs) is in ons bezit en ook volgens de chip staat hij op onze naam.
Dat lijkt mij eigenlijk al eigendomsbewijs genoeg.

Maar ik ga morgen gewoon eens bellen om navraag te doen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:48

Delphi schreef:
speurneusc schreef:

Maar ik heb ook een getekend koopcontract waarop de gegevens van de fokker, de gegevens van onze hond incl. chipnummer en stamboomnr. en onze gegevens staan. En daarnaast hebben we ook nog een aankoop- en betalingsbewijs. Zijn stamboom (ook al is dit geen eigendomsbewijs) is in ons bezit en ook volgens de chip staat hij op onze naam.
Dat lijkt mij eigenlijk al eigendomsbewijs genoeg.

Maar ik ga morgen gewoon eens bellen om navraag te doen!

getekende en-of geschreven koopcontracten worden niet altijd erkend )immers is makkelijk na te maken en niet officieel dokument'

dierenfan

Re: Verhuizing hond doorgeven Raad van Beheer waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:06

Asiels en dierenambulances kunnen bij de RvB ook gegevens opvragen tijdens kantooruren over stamboomdieren. Als je telefoonnummer blijft kloppen zou de rest mij een worst wezen eigenlijk. Men kan altijd bellen in noodgevallen

idal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:20

Het is alleen nodig dat de hond op je naam staat bij de raad van beheer als je er mee fokt,er mee showt of gezondheidsonderzoeken laat doen
Gewoon als “huishond” totaal niet nodig om hem naar het nieuwe adres over te schrijven...