Welk voer kat hypoallergenic naar senior

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Welk voer kat hypoallergenic naar senior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 09:52

Hallo!
Mijn kat heeft nu een paar jaar hypoallergenic voer gehad van Royal Canin. Daar deed ze het goed op, ze kreeg het vanwege dat ze zichzelf kaal likte.
Nu ben ik erachter dat ze dat vooral doet als ze wormen heeft (buitenkat en eet veel muizen) en sinds ik haar vaker ontworm (elke 4 weken ipv 6) heeft ze daar vrijwel geen last meer van. Soms heeft ze nog periodes dat ze meer likt (lijkt stress).
Maar (mede) omdat dit voer heel erg duur is, wil ik kijken of ik op een andere soort over kan stappen.
Ook is ze nu bijna 9 jaar en kan ik misschien beter iets richting senior kat gaan voeren (aldus dierenwinkel).

Ik ben dus op zoek naar kwalitatief goed (brok)voer zonder granen.
Heeft iemand een tip hier?
Uiteraard, als ze HA voer nodig blijft hebben dan blijf ik dat geven, maar ik heb het gevoel dat ze best een ander voersoort aankan.
Vers vlees kan niet, heb geen vriezer en dat maakte destijds het krabben alleen maar erger.

Dus een goede brokjes tip is heel welkom!
Orijen was te eiwitrijk, kreeg ze ook enorme jeuk van.

Moon_light94

Re: Welk voer kat hypoallergenic naar senior

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:56

Weet je waar ze jeuk van kreeg? Van 1 bepaalde diersoort of iets anders?

Ik heb zelf goede ervaringen met Power of Nature Fees Favorite (maar die is nóg eiwitreiker dan Orijen), Carnilove en Josera Nature Cat.

Power of nature heeft wel ook een brok speciaal voor senior katten. Die is wat later in eiwitten geloof ik :).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:13

Waarom wil je met 9 jaar al perse naar senior?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:10

Goof schreef:
Waarom wil je met 9 jaar al perse naar senior?

Omdat dat volgens de dierenwinkel moet?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:32

SimoneeM schreef:

Ik heb zelf goede ervaringen met Power of Nature Fees Favorite (maar die is nóg eiwitreiker dan Orijen), Carnilove en Josera Nature Cat.

Power of nature heeft wel ook een brok speciaal voor senior katten. Die is wat later in eiwitten geloof ik :).

Ik weet het nog steeds niet precies, stress, vlooienallergie (geen vlo gezien nooit), wormen (elke 4-6 weken milbemax), voer.

Maar nu likt ze nog steeds ook al heeft ze HA voer. Ik vind dat ze teveel drinkt ook, voer is te zout imo.
Ik ga iets anders proberen, anders dierenarts.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:39

Freya6 schreef:
SimoneeM schreef:

Ik weet het nog steeds niet precies, stress, vlooienallergie (geen vlo gezien nooit), wormen (elke 4-6 weken milbemax), voer.

Maar nu likt ze nog steeds ook al heeft ze HA voer. Ik vind dat ze teveel drinkt ook, voer is te zout imo.
Ik ga iets anders proberen, anders dierenarts.

Hmm ja dat is lastig. Je zou ook bv purizon, variant met lam kunnen proberen. Even hele andere eiwitbron (meestal zit er veel kip in brok), om te kijken of dat beter gaat. Maar het kan van alles zijn natuurlijk.

Succes iig!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:41

Dankjewel, ik ga wat proberen, en anders blijf ik op HA. Maar DA weet ook niet meer.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:41

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 18:59

Ik heb toch een andere soort gekozen, die beter past, komt qua kwaliteit net onder de HA uit, en is zusje van carnilove. Kat heeft lekker gesmuld en ligt nu uiterst tevreden te slapen. Fingers crossed.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:21

Ben benieuwd of het bevalt. Mocht ze niet minder gaan drinken dan zou ik er een niercheck aan wagen bij de dierenarts.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 20:34

Hannanas schreef:
Ben benieuwd of het bevalt. Mocht ze niet minder gaan drinken dan zou ik er een niercheck aan wagen bij de dierenarts.

Ja ga ik doen, vooralsnog doet ze het heel goed, ze is happy, glanst en tevreden. (voor zover dat na 1 dag kan).
Anders ga ik naar de DA, die kon tot nu toe niet veel doen.
Ik voer nu Genesis.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:10

Elke maand ontwormen? Lieve help :wow: Mijn muis/rat/vogeletende kat is 17 en alleen als kitten ontwormd, nooit nodig geweest.

Ik voer geen senior voer, maar Animonda Carny blikvoer. Zit geen rommel in en ze eet het graag, daarbij krijgt ze zo genoeg vocht binnen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 21:22

Ja ze is nogal gevoelig voor wormen.