Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Willemiens schreef:Ik neem uit je verhaal op dat ze niet naar buiten gaan? Mijn kater doet dit namelijk, hij miauwt mij wakker en dan moet ik idd ook naar de toilet. Daarna zet ik hem buiten en komt hij weer naar binnen zodra ik de deur open doe en dus uitgeslapen ben.
Serenity350 schreef:Herkenbaar!
Wij hebben hier een tijd ook dit "probleem" gehad. Nu hebben wij drie katten en besloot 1 van de 3 de gewoonte te ontwikkelen om 's nachts een serenade te houden voor de poes, daar werd dan geen gehoor aan gegeven (mevrouw Poes heeft geen interesse, die wacht geloof ik al 12 jaar op haar hoog aangeschreven koninklijke prins uit Verweggistan ofzo). Daarop besloot meneer kat elke avond weer dat als het niet met lief doen ging, dan maar met overtuiging, en dan had ik twee racende katten over/onder/op/door mn bed heen. Reken maar dat je daar wakker van word.
Dus nu slapen beide heren kat in de woonkamer, in het begin kwam daar nogal wat protest van, nu niet meer. Echt gekrab aan de deur hebben we nooit gehad, alleen wat klaagzangen als ze beseften dat ze een eigen kamer toebedeeld hadden gekregen.
Ook hebben we het voerritme omgegooid, ipv in de ochtend krijgen ze de "hoofdmaaltijd" in de avond. Bij ons staat voer niet altijd klaar omdat de twee kerels van het hap-slik-weg zijn en de dame speciaal seniorenvoer krijgt en twee keer zo langzaam eet. Dus in de avond, voordat ik op bed ga, zet ik twee bakken in de woonkamer neer voor de heren en doe dan de deur dicht. De dame krijgt dan ook haar voer en kan daar mooi de hele nacht over doen zonder door de heren gestoord te worden. De heren liggen dan lekker uit te buiken, en vinden het wat minder erg om een eigen kamer te hebben.
Voor de vergelijking, die van ons kunnen wel naar buiten, en dat deed ik dan eerder ook als meneer zich misdroeg. Die ging gewoon hoppa de deur uit, zoek het maar uit. Probleem was alleen dat hij dan 's ochtends binnenkwam, de hele dag bij de kachel ging slapen, om dan 's nachts weer "aan" te gaan.
Als ik vanuit mn eigen ervaring het bekijk dan denk ik dat hem in de woonkamer zetten het beste is. Deurklink omhoog zetten werkte bij ons ook goed. En als ze "een voermoment" hebben, doe dit dan niet in de ochtend, want als hij 's ochtends zn voer verwacht zal die daar dus ook om gaan roepen.
Serenity350 schreef:Oh, en wellicht kun je er net zo om lachen, maar je verhaal (en mn eigen ervaring) deed me denken aan dit veelzeggende filmpje:
[ Video ]
Serenity350 schreef:plantje01 schreef:Die van mij bijt me sochtends in mm tenen...
Op mn borsten staan vind ze ook normaal
Heel hard spinnen bij mn oor
Als ik niet reageer op het gespin aan mn oor dan begint meneer vervolgens mn hoofd te wassen..
Magrathea schreef:Suzann3 schreef:Je kunt de deurklink van de woonkamer deur 90 garden draaien, dan staat deze recht omhoog. Zo kan de kat de deur niet open trekken maar heb je geen slot nodig.
De kat kan inderdaad gaan krabben, maar vaak genoeg geven ze het op en gaan gewoon liggen slapen.
Dit of een draaiknop
topsylover schreef:Uh.. Gewoon een mep geven? Of een kussen op zijn hoofd gooien als hij buiten bereik is? Leren ze snel genoeg hun mond nog een uurtje te houden.
lifaya schreef:Een corrigerende tik is toch niet zo vreemd? Doen dieren ook naar elkaar? Je hoeft ze niet in elkaar te timmeren maar een gepaste tik is echr niet vreemd als een dier iets stouts doet. Zolang je het maar meteen doet... als een paard jou bijt geef je toch ook een tik?