Waarom? Karakter is bekend, medische gegevens zijn bekend, de kat is ingeent, gecastreerd, ontwormd, ontvlooid, kortom: hopelijk een gezonde kat, en als er wat is, weten we wat het is.
De kat in kwestie: Tygo

Tygo kan niet met andere katten, is wel heel dol op mensen, en kan heel goed met honden!!!
Tygo heeft een rugzakje, hij is snel overprikkeld met aaien, en kan dan uithalen. Hij vindt spelen wel heel leuk, en is heel gezellig. Tygo is een heel vriendelijke kat, die het echt heel gezellig vindt om bij je te zijn. Alleen aaien en knuffelen kan hij niet zo goed mee omgaan.
Volgens de mevrouw van de katten-werkgroep (ik wist niet eens dat je zulke dingen had) kan het wel beter worden als hij zijn eigen mens heeft, en zijn eigen hond. Hij is ook niet zozeer op zoek naar een baasje, ik heb begrepen dat er een vacature is voor nieuw personeel, inclusief kost en inwoning

Hij is een grote kater, en heel stoer. Wat leuk is, vind ik.
Wat ik ook wil: een kat die goed binnen te houden is. Mijn vorige kat was eigenlijk altijd binnen, maar de laatste tijd liet ik hem steeds vaker buiten, en ik wil het nu anders doen. Een tuin is een must, begreep ik, maar dat is geen probleem.
Morgen ga ik kennismaken met mijn nieuwe baas, en ideeën opdoen om een kat in de tuin te houden.