Katje is al vrij oud (minstens 12 maar ze is geschat op 15-16). Ze is een binnenkat en is voor haar leeftijd in goede gezondheid, goede vacht en blijft mooi op gewicht. Wel heeft ze last van chronische sinusitis, waar ze af en toe AB voor krijgt. Dat betekent dat ze zo'n 4-5 weken per jaar wat snotterig is en wat niest, maar niet dramatisch zoals je soms ziet en we zitten daar met vaste DA goed bovenop.
Zaterdag in de middag begon ze over te geven. Een keertje kotsen vind ik niet alarmerend, maar het ging in de avond wel door en ze was duidelijk misselijk (zat vaak te slikken/smakken). Ze gaf enkel schuimend speeksel over.
Goed in de gaten gehouden. Zondag zag ze er goed uit, en 's avonds had ze veel praatjes en wou ze ook spelen en was er niets meer aan te zien.
Deze ochtend in bed wou ik nog even knuffelen (doen we altijd

Hierop gelijk mijn eerste afspraak afgezegd en veearts gebeld, in verlof... Vervangende veearts nam nog niet op, en zat ook eind verderop. Dan maar de dichtsbijzijnde dierenarts gebeld, en daar kon ik terecht.
Deze heeft koorts geconstateerd (39.8) en wat tandplak, maar kon nergens pijn constateren. Volgens mij hield ze zich erg groot, ze gaat bij de DA heel erg in freezemodus. De pijn die ik thuis zag, liet ze daar niet zien. Vacht/ogen/oren/tandvlees ok.
Ze is met AB geprikt maar niet met koortsremmer om te kijken of de AB aanslaat.
Ze heeft vannacht nog gegeten en na het dierenartsbezoek ook gelijk gedronken. Daarna is ze gaan slapen. Met de middag, toen de adrenaline wat gezakt was, vond ik haar toch wel veel slechter. Moeizaam/stijf/dronken stappen en heel loom. Ze is naar haar water en eetbakje gelopen maar deinst ervoor terug alsof er iets vies in zit... Snoepjes waar ze normaal dol op is, doet ze ook niets mee.
Ze ligt inmiddels weer te slapen maar is kortademig.
Ik ben dood- en doodongerust. Bij een jonge kat zou ik dit al eng vinden, maar ze is geen 3 meer...
Heb net de dierenarts teruggebeld en hij zei dat de AB 24u kan nodig hebben om aan te slaan en dat we desnoods wat water met een spuitje moeten geven...
Is er nog iets wat we kunnen doen? ze is een erg kieskeurige eter, dus tips met biefstuk/kippefilet/garnalen/vis/natvoer gaan helaas niet helpen.
Ik lees op internet om een kat met koorts koel te houden maar ze kruipt zelf in haar chauffagemandje... nochtans koele plekjes genoeg.
Als klap op de vuurpijl vertrek ik in principe morgen op zakenreis, alles is af te zeggen als het niet anders kan, maar of dat zonder gevolgen is, durf ik niet zeggen. Pfff... Ik kan het zo moeilijk inschatten nu!
Ergens denk ik: volg je gevoel, je kent haar het best. Maar anderzijds denk ik: wacht nog even af, van een middagje koorts gaat ze niet dood. Ik ben de hele dag thuis gebleven en heb haar dus goed in de gaten kunnen houden.
Hoor graag ervaringen of tips!