Allergietest hond betrouwbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Allergietest hond betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 15:25

Ik ben heel benieuwd hoe betrouwbaar een allergietest bij honden is?
Zowel de bloedtest als de huidtest.
Dus wie wil zijn ervaring delen met mij zowel goede als slechte en ben je er echt wijzer mee geworden?

de reden dat ik dit wil weten is omdat hij bij paarden niet betrouwbaar is en ik heel graag zou willen weten wat mijn hondje heeft.
Als ik de dierenarts bel is de test natuurlijk betrouwbaar maar is dat echt zo? Want als ik de veearts bel zegt deze hetzelfde alleen heeft mijn ex pony in utrecht gestaan om deel te nemen aan een onderzoek naar de betrouwbaarheid van de allergietest voor paarden en daaruit kwam dat de testen gewoon nog niet betrouwbaar zijn.
Hondje is al langere tijd in behandeling bij de dermatoloog van de dierenkliniek we zijn nu al enige tijd dingen aan het uitsluiten ect en helaas gaat daar tijd overheen.....maar door een reactie van van de week op zn huid neig ik nu naar iets van buiten af

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:45

cinniz123 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe betrouwbaar een allergietest bij honden is?
Zowel de bloedtest als de huidtest.
Dus wie wil zijn ervaring delen met mij zowel goede als slechte en ben je er echt wijzer mee geworden?

de reden dat ik dit wil weten is omdat hij bij paarden niet betrouwbaar is en ik heel graag zou willen weten wat mijn hondje heeft.
Als ik de dierenarts bel is de test natuurlijk betrouwbaar maar is dat echt zo? Want als ik de veearts bel zegt deze hetzelfde alleen heeft mijn ex pony in utrecht gestaan om deel te nemen aan een onderzoek naar de betrouwbaarheid van de allergietest voor paarden en daaruit kwam dat de testen gewoon nog niet betrouwbaar zijn.
Hondje is al langere tijd in behandeling bij de dermatoloog van de dierenkliniek we zijn nu al enige tijd dingen aan het uitsluiten ect en helaas gaat daar tijd overheen.....maar door een reactie van van de week op zn huid neig ik nu naar iets van buiten af

Even los van de allergie test..

Heb je ook al gekeken naar de voeding van je hond? De hond van mijn stiefvader krijgt echt een hele slechte huid van bepaalde voeding. Vooral van Gluten/tarwe, ook varkensvlees gaat hij ontzettend van krabben en heel erg stinken.

Ik neem aan dat je in het bloed dingen moet kunnen aantreffen die daar niet horen hetzelfde geld voor een huidtest, als dit microscopisch word bekeken.

amies100

Re: Allergietest hond betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:58

Ik ben met mijn hond al 1,5 jaar bezig om erachter te komen waar zijn huidproblemen vanaf komen.
Eliminatie dieeten, wasmiddel veranderen, allergietest etc etc
Uit de allergietest kwam niets uit, dierenarts wist het ook niet meer.... Mijn hond zou voortaan aan de prednison moeten omdat dit het enigste was dat de jeuk onderdrukte. Dit heb ik 9 maanden volgehouden... Mijn hond is in die 9 maanden tijd 5 jaar ouder geworden door de prednison.
Gestopt en de jeuk was binnen een week weer terug.... Weer diverse soorten voer geprobeerd maar geen succes.
Verder gaan zoeken en contact opgenomen met een natuurgeneeskundige die bioresonantie therapie kon uitvoeren, ik had van andere mensen gehoord dat dit heeft geholpen bij hun honden. In het kader van baat het niet schaadt het niet een afspraak gemaakt.
Afgelopen vrijdag daar geweest. Uit de test kwam een omgevingsallergie voor mijten en grassoorten en een allergie voor kip en kalkoen en gluten.
Ze heeft hem behandeld en ik heb daarna direct ander voer gehaald. Nu een paar dagen verder is zijn huid al heel rustig.
Zij gaf aan dat als hij het juiste voer zou krijgen het lichaam zelf kon omgaan met de omgevingsallergie.

Het lijkt dus dat bij mijn hond de test niet betrouwbaar was...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 17:02

CharmingS schreef:
Even los van de allergie test..

Heb je ook al gekeken naar de voeding van je hond? De hond van mijn stiefvader krijgt echt een hele slechte huid van bepaalde voeding. Vooral van Gluten/tarwe, ook varkensvlees gaat hij ontzettend van krabben en heel erg stinken.

Ik neem aan dat je in het bloed dingen moet kunnen aantreffen die daar niet horen hetzelfde geld voor een huidtest, als dit microscopisch word bekeken.

Ja hij heeft al op hill’s Z/D ,WOW(varriant weet ik even niet zo gauw uit mn hoofd maar de vis varriant,wolfs blut(salmon) gestaan en nu royal canin anallergenic zijn we nu 4 weken mee bezig.
Mijn eerste gedachten ging ook direct uit naar een voedsel allergie maar t probleem is dat je minimaal 8 weken moet testen om zekerheid te hebben.
Maar juist door de reactie van vorige week ben ik er inmiddels vrijwel zeker van dat het geen voedsel allergie is.

amies100 schreef:
Ik ben met mijn hond al 1,5 jaar bezig om erachter te komen waar zijn huidproblemen vanaf komen.
Eliminatie dieeten, wasmiddel veranderen, allergietest etc etc
Uit de allergietest kwam niets uit, dierenarts wist het ook niet meer.... Mijn hond zou voortaan aan de prednison moeten omdat dit het enigste was dat de jeuk onderdrukte. Dit heb ik 9 maanden volgehouden... Mijn hond is in die 9 maanden tijd 5 jaar ouder geworden door de prednison.
Gestopt en de jeuk was binnen een week weer terug.... Weer diverse soorten voer geprobeerd maar geen succes.
Verder gaan zoeken en contact opgenomen met een natuurgeneeskundige die bioresonantie therapie kon uitvoeren, ik had van andere mensen gehoord dat dit heeft geholpen bij hun honden. In het kader van baat het niet schaadt het niet een afspraak gemaakt.
Afgelopen vrijdag daar geweest. Uit de test kwam een omgevingsallergie voor mijten en grassoorten en een allergie voor kip en kalkoen en gluten.
Ze heeft hem behandeld en ik heb daarna direct ander voer gehaald. Nu een paar dagen verder is zijn huid al heel rustig.
Zij gaf aan dat als hij het juiste voer zou krijgen het lichaam zelf kon omgaan met de omgevingsallergie.

Het lijkt dus dat bij mijn hond de test niet betrouwbaar was...

Dat is dus ook iets wat me bezig houd vandaar dat ik graag ervaringen hoor van andere.

MyWishMax

Re: Allergietest hond betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:26

Even tussendoor, ik heb een hond met voedselallergie. Alleen die reageert dus op alle brok allergisch. Ook op speciale brokken van de DA. Men zegt altijd dat dat niet moet kunnen, maar het voorbeeld loopt hier toch echt rond.

Ik ken een aantal mensen die een allergietest hebben laten doen, maar die testen waren inderdaad niet betrouwbaar. Ik heb het zelf niet laten testen uiteindelijk, ik twijfel er nu wel eens over, maar in principe heb ik het nu onder controle. Het zou alleen voor eigen gemak nog zijn. Wat Amies100 zegt herken ik wel, bij slechtere weerstand (omdat de allergie heftig speelt) krijgt mijn hond sneller last van dingen, dan wanneer de allergie onder controle is.