Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een tuin katproof te maken? Google heeft heel erg veel en zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb momenteel twee poezen, één geholpen dame die af en toe buiten een rondje maakt. En nog een nog ongeholpen poes in huis. Deze is echter een alleman vriend... Mijn buurvrouw is bang van katten en ik vrees dat deze kat gewoon bij haar naar binnen gaat wandelen en dat wil ik voorkomen als het kan.
Alleen, ik heb aan één zijde een schutting met bogen. Hebben jullie praktische en goedkope ideeën? Alvast bedankt!
Wij hebben een vergelijkbare tuin en schutting. Voor onze katten hebben wij t zo gedaan:
- zo’n ophangsysteem voor planken opgehangen aan de palen. Het uitstekende deel is zo’n 35cm vanaf de schutting. - door de gaatjes (bedoeld voor schroeven) een waslijn geregen op 3 plekken (want 3 gaatjes). Dus ongeveer elke 10cm een waslijn gespannen. - een net gekocht bij zooplus, met ijzerdraad erin. Dat op maat geknipt, in repen van 50cm breed. Dat door de waslijnen geregen (golvend, overheen en onderdoor) en bij de schutting de extra 15cm laten hangen en aan elke plank vastgemaakt met een tie-rap. Ook aan de waslijnen vastgemaakt met tie-raps.
Als dit niet voldoende is, kun je evt nog een stroomdraadje spannen.