Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
No_No schreef:Je verteld het eigenlijk wel heel rooskleurig.
Een hond die een andere hond achterna loopt bijt niet zomaar de ander dood.
Ik vind het zeer storend dat mensen het blijkbaar heel normaal vinden dat een hond zomaar een negerende hond dood bijt. Dat is ongewoon gedrag.
Als dit hondje aan de lijn was geweest had hij het waarschijnlijk alsnog gegrepen omdat het hondje achter de balie hoorde. Het zou er dan dus ook langs gelopen zijn.
Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren. Zeker met een hond met een bijtverleden hoor je gewoon op te letten en het liefst een muilkorf om te doen.
Als een kat over straat loopt hoort een hond het ook niet aan te vallen.
maras schreef:De afgelopen 3 jaar heb ik in een dierenkliniek gewerkt en sinds die tijd til ik mijn kleine hondjes op als er grote loslopende honden aan komen. Ik heb iets te vaak gebeten hondjes gezien in de kliniek en eigenaren van de bijtende hond die het afdoen met een " dat doet hij anders nooit" of soortgelijke opmerkingen. Ik snap de reactie van deze dierenarts dus volkomen, soms is de maat even vol en ik denk dat dit voor haar vandaag was. Het is afschuwelijk om mee te maken!
pinkie87 schreef:moet er toch even hier op inslaan. maar weet je hoe gruwelijk vervelend dit dus is voor vele hondeneigenaren?? juist hierdoor wordt jou hond veel eerder x gepakt als je een x niet oplet. en kleine honden bijten grote honden ook veel te vaak alleen die richten dan stuk minder schade aan...
als ik iemand zijn hond zie optillen voor de mijne til ik de mijne van 30kg ook op.