Vogel gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KB01

Vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:31

Hoi,

Ik heb vandaag een gewonde kauw gevonden in de struiken bij de bushalte voor mijn huis. Ik heb hem eigenlijk zo kunnen pakken en meegenomen naar huis.

Vervolgens heb ik de dierenbescherming gebeld en ze zeggen dat hij mogelijk in shock is omdat hij ergens tegen op gevlogen is en ik hem in de bench moet laten liggen. De kauw ligt op zijn buik met de pootjes achter zijn lijf in. Ik kan niet direct verwondingen ontdekken maar voel mij er toch niet helemaal goed bij. Hebben jullie hier een mening of tips over?

Ibbel

Re: Vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:34

Naar een vogelopvang brengen, maar kans is groot dat-ie het niet overleeft als-ie er zo bij ligt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:43

Heb je gevraagd of ze hem willen ophalen? Ik heb afgelopen jaren een aantal keer gebeld voor gewonde vogels en die zijn allemaal gewoon netjes opgehaald door de dierenbescherming of dierenambulance (afhankelijk van de vogelsoort).

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:46

Ibbel schreef:
Naar een vogelopvang brengen, maar kans is groot dat-ie het niet overleeft als-ie er zo bij ligt.

Wij hebben geen vogelopvang hier in de buurt anders had ik hem daar graag heen gebracht.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:49

Yessy schreef:
Heb je gevraagd of ze hem willen ophalen? Ik heb afgelopen jaren een aantal keer gebeld voor gewonde vogels en die zijn allemaal gewoon netjes opgehaald door de dierenbescherming of dierenambulance (afhankelijk van de vogelsoort).

Als het tegen de avond niet beter is moet ik weer terugbellen, maar tot de avond is nog erg lang.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:13

Raamvliegers herstellen meestal binnen 3 uur, zoals je het omschrijft is dit waarschijnlijk geen raamvlieger. Heb je duidelijk uitgelegd hoe het beestje er bij ligt. Voor ons zou het een reden zijn om hem meteen op te halen en niet af te wachten om te kijken of hij opknapt.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 14:09

zonnebloem18 schreef:
Raamvliegers herstellen meestal binnen 3 uur, zoals je het omschrijft is dit waarschijnlijk geen raamvlieger. Heb je duidelijk uitgelegd hoe het beestje er bij ligt. Voor ons zou het een reden zijn om hem meteen op te halen en niet af te wachten om te kijken of hij opknapt.

Ik heb uitgelegd dat ik hem in de struiken vond en dat hij op zijn buik ligt met de poten achter zich. Ik heb net met een vogelopvang contact opgenomen en ben vervolgens met hem naar een dierenarts gegaan. Het bleek een dwarslaesie te zijn en ze hebben hem helaas moeten laten inslapen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:29

Fijn dat er duidelijkheid is en dat de vogel niet verder hoeft te lijden.
Goed dat je actie hebt ondernomen