Advies gevraagd voor nagels knippen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Advies gevraagd voor nagels knippen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 13:33

Hallo ik heb dus 2 zwervers hier in huis waar ik de nagels van moet gaan knippen.
Ze worden echt te lang. Alleen durf ik het niet zo aan.
Maar ja het zal toch moeten gebeuren.
Wie kan me helpen aan een sterke goede nagelschaar of knipper?
Ik doe zelf me chihuahua haar nagels knippen maar die schaar is veel te klein en slap voor mijn 2 middelslag honden.
Dus graag tips?
Of te wel welke gebruiken jullie? en hoe bevalt die?

Mvg Marina

dierenfan

Re: Advies gevraagd voor nagels knippen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:45

Gewoon een honden nagelschaar met beveiliging stukje achter knip gedeelte zodat je maar puntjes kan knippen. Als je dat elke 2 a 3 weken een keer doet dan worden ze steeds stukje korter.
Echter als ze heel veel te lang zijn dan zou ik de dierenarts een keer laten knippen. Gewoon omdat als het gaat bloeden hun het makkelijk kunnen laten stoppen

Kymalin

Re: Advies gevraagd voor nagels knippen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:59

Nagelscharen voor honden zijn er in verschillende maten dus gewoon een grote maat halen. Bij witte nagels kun je mooi zien tot hoe ver het leven loopt. Als je daar een mm bij vandaan blijft kan er weinig mis gaan. Bij zwarte nagels knip ik liever een paar x een millimeter af dan ineens teveel met het risico in het leven te knippen. Daarbij knijp ik ook altijd voor bij zwarte nagels voordat ik echt knip. Dus schaar plaatsen en knijpen zonder daadwerkelijk te knippen. Geeft de hond een reactie dan zit je bij zijn leven en moet je dus minder afknippen.