Frits is nu anderhalf jaar oud. De vrouw waar we hem van kochten vertelde ons dat zijn moeder een Ragdoll is. We hebben zijn moeder wel gezien, maar ik heb te weinig verstand van raskatten om te beoordelen of het een 'echte' was. Ze was in elk geval Heel Erg Harig. Langharig ook. Duidelijk anders dan een normale HTK-kat.
Onze Frits leek echter wel een doodnormale HTK te zijn, hij had een vrij korte vacht (in tegenstelling tot zijn 2 zusjes uit hetzelfde nest die langharig zijn), alles wees op een normale kat.
Bij de eerste check van de DA had ik nog weinig in de gaten. Er kwam wel een 'oh leuk, een kat met twee vachten, daar ga je nog heel veel lol van krijgen', gevolgd door een immense grijns. Ik had nog steeds niks in de gaten

Afijn: onze Frits is ondertussen anderhalf jaar oud, ontzettend warm en zacht, en hij valt compleet uit elkaar. Waar hij ligt, ligt de vacht van Frits. En wanneer hij beweegt dan wordt dat gevolgd door een wolk met Frits-haar.
Tijd dus om hem maar eens goed te gaan borstelen. Hebben jullie een idee welke borstel geschikt voor hem kan zijn? Er is zoveel keuze dat ik door de bomen (en door de haren....) het bos niet meer zie.
Om een idee te geven, dit is zijn vacht:
Niks bijzonders aan te zien, zo op het eerste oog.

Zijn buikje:

En zijn fameuze kontkruintje