Brok voor leverprobleem hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Brok voor leverprobleem hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 11:41

Alle onderzoeken lopen nog maar ik wil me alvast oriënteren.
Hond heeft te hoge waarden bij de galzuren.
Het is op dit moment geen accuut probleem. Hond is happy en toont nauwelijks signalen maar ze zijn we wel.

Daarnaast heeft ze wen hartproblemen waar ze al medicatie voor krijgt.

Op dit moment krijgt ze een AB kuur en over een aantal dagen moeten we een plasje inleveren om te zien of daar verbetering in zit. Zo niet “wat ik op dit moment wel verwacht” gaan we verder onderzoeken.
Hond is ruim 10 jaar en zal niet meer onder narcose gaan wegens te groot risico op overlijden.

Ik ben dus op zoek naar een andere brok omdat ik denk dat we met voeding nog wel verbetering kunne krijgen als ik internet zo lees.

SillyB

Re: Brok voor leverprobleem hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:43

er is speciaal dieetvoer voor , vooral gefocust op het gebrek van koper.
Wij hebben onze lab een aantal jaar geleden verloren aan hepatitis, het vermoeden was toen koperstapeling.

Succes en beterschap voor je maatje !

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:59

Koperstapeling is een erfelijke aandoening bij labradors, te testen met een leverbiopt.

Indien het koperstapeling is, zou ik hem op royal canin labrador zetten. Dat klinkt flauw, maar dat voer bevat veel minder koper dan gewone brokken. Let erop dat het wel relatief calorie-arm voer is (maar indien je hond juist veel honger heeft, zou ik hem zelfs op labrador sterilised zetten zodat je gewoon wat meer kan voeren).

Daarnaast wil men de hond soms op een vetarm dieet zetten. Maar dat is lastiger bij honden die snel te mager worden.

Het hangt in zijn geheel echter af waarom de hond last heeft van leverproblemen. Bij suikerstapeling is een vetarm dieet niet nuttig, bij koperstapeling moet je weer een andere richting op zoeken.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:28

Neem eens contact op met prins. Die hebben sinds kort een nieuwe lijn erbij ook voor honden met leverproblemen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 12:32

Koperstapeling heb ik de DA niet over gehoord. Zal daar even specifiek naar vragen. Komt ongetwijfeld uit een bloedonderzoek.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:39

Nee, koperstapeling komt alleen uit een specifiek uitgevoerd leverbiopt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:52

Hills heeft L/D voeding speciaal voor leverpatiënten. Uit een gewoon bloedonderzoek kan je inderdaad geen koperstapeling halen, dat zijn alleen nier en leverwaardes etc.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:17

Royal Canin heeft ook voeding voor honden met leverproblemen: Hepatic. Te verkrijgen bij de dierenarts. Ons hondje heeft het er lang goed op gedaan.
Succes!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:48

idd die hepatic hebben wij toen ook gevoerd. Het is inderdaad echt alleen aan te tonen met een biopt