Kat wil heel heel heel graag de slaapkamer in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Kat wil heel heel heel graag de slaapkamer in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 08:33

Ik heb 3 katten, waarvan er 2 echt heel graag de slaapkamer in willen als ik in bed lig. Ze krabben dus aan de deur en mauwen op de overloop. Vanaf een uur of 5/half 6 ‘s ochtends meestal :O

We hebben al van alles geprobeerd en momenteel staat er zo’n spuitbusje met sensor dat lucht spuit als ze binnen het bereik van de sensor komen.

Voor 1 kat dé oplossing. Die hebben we niet meer gehoord. Die is zich wezenloos geschrokken en blijft wel uit de buurt. Voor mijn kater hielp het welgeteld 1 dag en toen wist hij de blinde vlekken van dat ding al te vinden :roll:
Op welke plek ik ‘m ook neerzet, hij probeert het gewoon uit tot dat ding niet meer spuit en begint dan als een gek aan de deur te krabben. Lukt dat toch niet, dan gaat het luchtalarm aan :x
Hij wil echt heel graag bij me zijn. Zit ook aan mijn been geplakt zodra ik de slaapkamer uitkom en dat houdt hij een paar uur vol. Waar ik ga, gaat hij.

Er is geen deur op de overloop, dus afsluiten kan niet. De kattenbakken staan hier ook, dus dat is niet handig.
Op de slaapkamer willen we niet, omdat hij je dan ook op die tijd wakker maakt omdat er NÚ gekroeld moet worden :+
Plus ik ben allergisch en dat gaat goed met katten niet op de slaapkamer en een pilletje overdag.

Wie heeft er nog andere ideeën? Want ik kom af en toe echt slaaptekort :o

Romeo2007

Re: Kat wil heel heel heel graag de slaapkamer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:58

Wij hebben dit ook. Krabben en schreeuwen; hebben het maar opgegeven pffff
Anders voor de nacht in de woonkamer en deur dicht? Kattenbak naar beneden doen?

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:01

Weet niet of het met een kat zou werken maar misschien trainen? Paar keer uit bed gaan voor dat hij begint te krabben/miauwen en dan iets extra lekkers geven ( beetje blikvoer of andere verwennerij)
Elke dag ietsje later gaan geven misschien dat hij zo leert als ik me niet laat horen krijg ik iets lekkers.
Begint hij wel aan de deur compleet negeren. Ook als je uit eindelijk uit bed gaat.
Katten zijn erg slim dus zou moeten kunnen maar of het in praktijk een beetje snel te doen in geen idee.
Mijn katten liggen gewoon overal.. iets met gemakzucht :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:03

Ik heb twee katers en één poes en de poes is nogal vocaal. :') Als het licht wordt dan wil ze naar buiten. Ze mogen van mij op de dag naar buiten. Ze gaat gillen en op de keukendeur slaan, rondrennen en gillen of je gericht wakker maken door op je kussen te gaan gillen.

Eigenlijk helpt niets echt. Soms kun je haar even op laten houden, maar met een half uur begint dan weer de tweede ronde. Meestal ga ik dus uit bed en laat ik haar naar buiten. Helaas moet ze dan vaak een uurtje later weer naar binnen. :') Het is nogal een drama queen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:10

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:17

Een stuk zilverpapier voor de deur leggen? Dit word ook wel gedaan bij meubels om katten ervan af te houden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:17

Heel, heel lang geleden hadden wij ook zo'n kat, die het geintje geleerd had van mijn ouders toen die tijdens een vakantie op ons huis pasten en 'm in de slaapkamer gelaten hadden.
Voor ons was de oplossing een kattenluik. Hij wilde eigenlijk helemaal niet op de slaapkamer, hij wilde naar buiten.
Ik weet niet of jouw kattten naar buiten kunnen en mogen, maar hier was dat de oplossing.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:21

Ik heb een tijdje de kat begroet als ‘wildeman’ als ze dat deed. Brullen en met armen wapperen. Debiel maar effectief. Zeuren bij de deur levert een raar baasje op, hadden ze snel door _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:27

Dat is de reden dat bij ons de katten een eigen ruimte hebben, 's nachts sluiten wij ze dus op. Wat we ook deden, ze gaven alle vier niet op, het werd van kwaad tot erger.

Als we het krabben negeerde gingen ze staan jengelen en mauwen. Vanalles geprobeerd en niets hielp, op gegeven moment hadden ze zelfs in de gaten hoe de deurklink werkte. Die halen we bij hun dus nu van de deur en van buiten zit er een schuifslot op.

Nu, naar drie jaar opsluiten 's nachts, willen ze nog wel eens bij hun aan de deur staan krabben. Maar het merendeel heeft de hoop opgegeven, want het levert niks op.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:33

Wij hebben t gewoon opgegeven en ze mogen hier op de slaapkamer. Ook een van onze katten wil enooorm graag knuffelen, dat was aan het begin nog wel eens vervelend met wakker worden e.d., maar nu zijn we er zo aan gewend dat die bij ons in de armen in slaap valt en wij ook gewoon door kunnen slapen <3 katten komen overigens niet buiten, anders hadden ze niet op de slaapkamer gemogen.

Opsluiten was bij ons geen optie (huis is nog geen 40 m2 en opsluiten in de woonkamer gaf geen verschil).

@kimD dat van die dreurklinken is bij ons ook heel erg, we hebben nu alle klinken omhoog staan en die deuren krijgen ze niet meer open. :')
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 10-03-19 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:33

Negeren helpt dus niet? Zeg maar pas uit de kamer komen als ze stil en rustig zijn?

Of... Opstaan, deur op een kiertje, ze even met een plantenspuit met water laten schrikken en deur weer dicht. Iedere x als ze beginnen te krabben/schreeuwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:35

Stofzuiger vlak buiten de slaapkamer zetten en het snoer onder de deur met stopcontact in jouw slaapkamer.
Op het moment dat ze aan de deur krabbelen de stekker in het stopcontact zodat de stofzuiger vlak voor hun neus aanspringt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:35

J0anieke schreef:
Wij hebben t gewoon opgegeven en ze mogen hier op de slaapkamer. Ook een van onze katten wil enooorm graag knuffelen, dat was aan het begin nog wel eens vervelend met wakker worden e.d., maar nu zijn we er zo aan gewend dat die bij ons in de armen in slaap valt en wij ook gewoon door kunnen slapen <3 katten komen overigens niet buiten, anders hadden ze niet op de slaapkamer gemogen.

Opsluiten was bij ons geen optie (huis is nog geen 40 m2 en opsluiten in de woonkamer gaf geen verschil).

@kimD dat van die dreurklinken is bij ons ook heel erg, we hebben nu alle klinken omhoog staan en die deuren krijgen ze niet meer open. :')

Dat heeft Bij ons misschien een week geholpen, en toen hadden ze dat ook door. -O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:41

KimD schreef:
J0anieke schreef:

Dat heeft Bij ons misschien een week geholpen, en toen hadden ze dat ook door. -O-

Oh jeetje := ben blij dat dat hier nog wel werkt..

We moeten wel altijd écht de deur niet vergeten op slot te draaien als we weg gaan, die klink kan namelijk niet omhoog. Zie het al voor me, katten ontsnapt en het huis leeg geroofd omdat meneer kat zo nodig de deur open moest doen... :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:42

luffwinny schreef:
Een stuk zilverpapier voor de deur leggen? Dit word ook wel gedaan bij meubels om katten ervan af te houden.

Je bedoelt zoiets? :')

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:43

Ben je al eens goed boos geworden??
Heb het vroeger wel gehad , zeurende katten
Kwestie van slaapkamerdeur open en even flink schreeuwen en ze van de deur jagen.
Na 2x was de boodschap duidelijk.

Zou wel zorgen voor voldoende voeding voor de nacht en dat ze hun eigen zachte slaapplekjes hebben.
S'avonds voor het slapen gaan even met ze spelen helpt ook wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:47

:))

Katten zijn zo eigenwijs :+

Heb ook jaaaaaren met een kat vrijwel op mijn hoofd geslapen ^) :O :Z was gewoon geen ontkomen aan, zodra ik de slaapkamer deur dicht deed hing ze eraan en hield ze me wakker. Deur open geen probleem (vaak sliep ze dan ook gedeeltes van de nacht ergens anders, maar bij het wakker worden lag ze vrijwel altijd boven mijn kussen / half op mijn hoofd).

Bij ons daarom toen we weer jonge katten hadden direct aangeleerd dat ze als wij naar bed gaan in de keuken gingen met bakje, eten, mandje, en kattenluik naar buiten, vanaf dag 1 dat ze in huis waren. Werkt perfect. Sterker nog zodra het 's avonds uur of 11 is lopen ze al naar 'hun' slaapkamer.

Of je het er nu nog uitkrijgt ik heb geen idee vrees het ergste of je moet wel heel heel heel volhardend zijn / een heel goed alternatief aan kunnen bieden.

Grote vraag heeft ze dit altijd al gehad? Of is het net begonnen? Want het klinkt alsof het iets is wat opeens is begonnen?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-03-19 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:48

Onze kat deed precies hetzelfde, we hebben toen iedere keer als hij weer kwam de deur snel opengetrokken en hem natgespoten met de plantenspuit. Dit werkte een beetje, maar niet volledig. Nu hebben we toch de kattenbak maar verplaatst naar de woonkamer en sluiten we hem daar ‘s nachts op. Ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:52

Wij hebben toen een paar keer echt heel hard vanuit de slaapkamer een schoen of iets dergelijks tegen de deur gegooit, waren ze snel klaar mee toen ;)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:36

Bellatrix schreef:
luffwinny schreef:

Je bedoelt zoiets? :')

[ [url=m/PuWQAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha! _/-\o_
Zilver papier werkt hier ook niet, ze speelt er gewoon graag mee :))
Gelukkig weet de onze dat ze op de kamer mag als mijn man vertrekt naar zijn werk, dan snoezen wij nog even samen. Ze parkeert zich alrijd op mijn hoofd en vind het heerlijk. Soms valt ze zelfs lekker teurg in slaap <3

Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:41

Geef je ze eten als je uit bed komt?
Dan daarmee stoppen, dat heeft bij mij geholpen.
Ik ben in de avond gaan voeren en toen was het vrij snel over.

Hof_Arcadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:46

Nog een optie is natuurlijk katten wegdoen. Hier in huis mogen ze gewoon overal komen ook in de slaapkamer. Als ik dat niet zou willen en al die verschrikkelijk dingen als met dingen gooien, schreeuwen en dat al moest doen, heb je ze eigenlijk niet meer voor je lol. Gewoon ander huisje zoeken

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:50

katten zijn gewoon eigenwijs. hier is dat ook hoor. eerst liet ik de deur altijd open omdat 1 van mijn katten altijd mee komt slapen onder het dekbed. Maar dan gingen ze in de ochtend rond een uurtje of 6 lopen rennen en spelen samen op mijn kamer. Ze weten gewoon dat je er wakker van wordt. tenminste dat is hier zo. Ik geef ze meestal dan maar eten en dan is het weer over haha.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:53

In ons oude huis had de kat de hele benedenverdieping maar nadat we verhuisd waren begon ze ook midden in de nacht te schreeuwen.
We sluiten haar nu 's avonds op in de bijkeuken met zo'n voertoren (waar ze het eten zelf uit moet hengelen, dus ff lekker bezig).
Het zeurmoment is nu verschoven naar de avond omdat ze graag de bijkeuken in wil :')
's Morgens als de eerste beneden of thuis (nachtdienst) komt mag ze weer op de hele benedenverdieping.
Heel enkel keertje als er niemand is en ik boven alle deuren dicht heb mag ze op de overloop en de trap maar verder niet boven.

In het oude huis zat ze in het begin ook in de bijkeuken tot het een keer heel koud was en toen mocht ze een nachtje in de kamer, toen was het hek van de dam. Gelukkig is deze bijkeuken groter en minder koud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:57

Hier kan hij gewoon de slaapkamer in, ‘s nachts ligt hij meestal doodstil op bed, en ‘s morgens vroeg komt hij vaak op mijn gezicht tikken dat hij vindt dat het tijd is.
De ene keer wat vroeger dan de andere keer, ik ga er pas uit als het een redelijke tijd is.
Dat is hier vanaf 6.00 want dat is de tijd dat hij door de weeks altijd eten krijgt.